„Antibiotice” a obţinut anul trecut un profit brut de peste 30 milioane RON

 
Rezultatele financiare excelente obţinute de SC „Antibiotice” SA Iaşi în ultimii ani au fost confirmate şi de datele raportului financiar preliminat pentru anul 2007. Astfel, producătorul ieşean de medicamente a obţinut anul trecut un profit brut de 30.159.307 RON, mai mare cu 6,45 milioane RON faţă de anul 2005.
 
Valoarea totală a cifrei de afaceri preliminată pentru anul trecut este de 195.886.517 RON, comparativ cu 163,497 milioane RON în anul 2005. Din activitatea de exploatare, „Antibiotice” Iaşi a obţinut anul trecut venituri în sumă de 193.923.216 RON şi s-a înscris cu cheltuielile în limita a 164.825.561 RON, rezultând de aici un profit din exploatare de 29.097.655 RON.
 
Pentru acest an, producătorul ieşean de medicamente şi-a propus o creştere cu 20% a cifrei de afaceri, comparativ cu anul 2006, planurile având ca reper anul 2010 vizând dublarea actualei cifre de afaceri şi o majorare proporţională a profitului, mare parte din aceste aşteptări financiare bazându-se pe produsele noi.
 
În acest sens, eforturile investiţionale nu vor fi deloc mici, societatea având chiar în plan, conform unei hotărâri AGA de la finalul anului trecut, contractarea unui credit pentru capital de lucru în valoare de 2.500.000 euro, pentru obţinerea acestui împrumut urmând a fi ipotecate o serie de mijloace fixe din patrimoniul companiei, în valoare contabilă rămasă de 2.636.807,65 RON.
 
Creditul urmează să fie utilizat atât pentru desfăşurarea activităţii de producţie, cât şi pentru susţinerea unora dintre obiectivele investiţionale ale societăţii. Din această perspectivă, cel mai important proiect îl reprezintă construirea unei moderne capacităţi de fabricaţie a produselor cefalosporine injectabile, investiţie evaluată la aproximativ patru milioane de euro.
 
În categoria altor planuri investiţionale ale companiei ieşene se numără modernizarea echipamentelor tehnologice din secţiile de fabricaţie, resurse importante urmând a fi dirijate şi în sectorul protecţiei mediului, prin instalarea unui modern incinerator de deşeuri, dar şi pentru dezvoltarea acţiunilor de marketing, introducerea în fabricaţie a noi produse farmaceutice şi perfecţionarea continuă a resurselor umane.
 
De asemenea, se urmăreşte realizarea de investiţii importante, la diferite niveluri ale companiei, pentru perfecţionarea sistemului de asigurare a calităţi şi satisfacerea cerinţelor de calitate a diverşilor parteneri de afaceri, după cum reiese dintr-un comunicat al societăţii.
 
Astfel, în acest an, pentru cercetare, dezvoltarea de produse noi şi realizarea de studii de bioechivalenţă se va aloca 5% din cifra de afaceri a companiei, la fel ca şi anul trecut, numai că se estimează o creştere cu 20% a cifrei de afaceri în 2007, comparativ cu anul precedent. De asemenea, va fi suplimentat, atât ca procent din cifra de afaceri, dar şi în valoare absolută, bugetul alocat activităţilor de marketing.
 
Anul trecut, Direcţia marketing a beneficiat de un buget reprezentând 14,5% din cifra de afaceri, o parte importantă din sumă fiind destinată activităţilor de promovare. Pentru acest an, pentru activităţile de marketing se estimează alocarea a 16,5% din cifra de afaceri a companiei.
 
Această majorare a cheltuielilor aferente Direcţiei marketing va sprijini lansarea cu succes pe piaţă a 20 de medicamente noi. Strategia de promovare a acestor produse va reuni un mix complex de instrumente şi tehnici de marketing, având în vedere atât diversitatea ariei terapeutice a noilor medicamente, cât şi varietatea publicului ţintă: medici, farmacişti, consumatori, lideri de opinie din domeniul medical etc.
 
Potenţiala majorare a cifrei de afaceri se bazează, în parte, şi pe rezultatele consemnate anul trecut în cadrul activităţii de cercetare şi dezvoltare de noi produse. Astfel, s-au obţinut 19 autorizaţii de punere pe piaţă pentru produsele cercetate, au fost depuse spre înregistrare alte 25 de dosare de produse noi care urmează a fi autorizate, s-au reactualizat, în conformitate cu legislaţia europeană, toate produsele din portofoliul companiei, ceea ce a fost de natură să deschidă noi oportunităţi pe pieţele reglementate din Europa şi SUA.
 
Urmând tendinţele de dezvoltare a pieţei farmaceutice interne, compania ieşeană şi-a orientat politica de formare şi lansare de noi medicamente spre produsele din clasele sistem cardiovascular, sistem nervos central, antiinfecţioase de uz sistemic şi produse dermatologice.
 
În prezent, portofoliul companiei ieşene cuprinde peste 120 de medicamente pentru 11 clase terapeutice, distribuite în peste 40 de ţări ale lumii. Conform proiectelor pe care şi le-a propus conducerea societăţii, se urmăreşte ca până în anul 2010 să se obţină o dublare a cifrei de afaceri şi o majorare proporţională a profitului, mare parte din aceste aşeptări financiare bazându-se pe produsele noi.
 
Planurile se fundamentează atât pe perspectivele pe care le oferă extinderea pe piaţa din Statele Unite ale Americii, cât şi prin resursele care ar putea fi atrase de la viitorul acţionar majoritar al societăţii.
 
„Antibiotice” Iaşi reprezintă principalul obiectiv din programul de privatizare pe care şi l-a propus pentru acest an Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului, instituţie care deţine 53,0173% din acţiunile societăţii ieşene.
 
În opinia lui Teodor Atanasiu, preşedintele AVAS, producătorul ieşean de medicamente este una dintre cele mai importante şi performante societăţi care mai există în portofoliul AVAS, reprezentând un reper important şi pentru industria farmaceutică din sud-estul Europei. Interesul ridicat pe care îl exercită compania ieşeană pentru ofertanţii români sau străini ce vor să investească în domeniul farmaceutic din România este demonstrat şi de cele 22 de scrisori de intenţie neangajante primite de AVAS la data limită stabilită prin anunţul publicitar.
 
Dintre acestea, 12 scrisori au fost depuse din partea unor fonduri de investiţii, şapte de către companii din domeniul farmaceutic, iar trei aparţin unor societăţi din sectorul distribuţiei de medicamente.
 
Pe lângă AVAS, alţi acţionari importanţi la „Antibiotice” erau, la data de 11 decembrie 2006, SIF Oltenia (10,0954%), clienţi nerezidenţi – „Citybank Romania” (5,4404%), fondul de investiţii cipriot „Broadhurst Investment Limited” (4,7109%), iar alţi acţionari deţineau 26,7362% din titluri.
 

251 total views, 0 views today

Citeste si:  GENSI COM SRL - notificare privind deschiderea procedurii de insolvenţă
loading...

Citeste si:

Comenteaza

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *