EUR
4,76 RON
(-0.04%)
USD
4,19 RON
(-0.01%)
GBP
5,48 RON
(-0.22%)
CHF
4,19 RON
(+0.05%)
AUD
2,98 RON
(+0.85%)
CAD
3,18 RON
(-0.02%)
BGN
2,43 RON
(-0.1%)
RUB
0,06 RON
(-0.38%)
ZAR
0,30 RON
(-0.33%)
BRL
1,11 RON
(+1.15%)
CNY
0,62 RON
(-0.02%)
INR
0,06 RON
(-0.02%)

Criza va scădea traficul de mărfuri în porturile româneşti cu 40%, în 2009

0
 
Traficul de marfuri in porturile românesti va scadea cu circa 40% in acest an in urma diminuarii activitatilor comerciale din cauza crizei economice, potrivit datelor remise de Ministerul Transporturilor.
 
Potrivit sursei citate, traficul de marfuri va scadea in acest an cu 40% in principal datorita reducerii activitatii unor companii din domenii precum metalurgia, siderurgia, industria ingrasamintelor si a materialelor de constructii, serios afectate de criza financiara, care utilizau in special Dunarea pentru transport.
 
Din datele Directiei de Transport Naval, in 2008 traficul de marfuri in porturile românesti a ajuns la 18,06 milioane tone, exclusiv Portul Constanta, in crestere comparativ cu 2007, in timp ce Portul Constanta a inregistrat un trafic de 61,9 milioane tone, din care 50,5 milioane tone transport maritim si 11,4 milioane tone transport fluvial.
 
Portul Constanta a inregistrat un trafic de 13 milioane tone containere in 2008. În cele 20 de porturi românesti, fara Portul Constanta, traficul a ajuns la peste 18 milioane tone, din care 2,10 milioane tone transportate pe caile maritime si 15,35 milioane tone transportate pe Dunare. România incearca sa dezvolte transportul fluvial si maritim, considerate a fi cele mai putin poluante tipuri de transport, depunând mai multe proiecte cu finantare europeana, pre si post-aderare.
 

În afara proiectelor de asigurare a unei adâncimi de 2,5 metri pe senalul navigabil pe sectorul românesc al Dunarii, proiecte finantate cu fonduri pre-aderare si BEI, Ministerul Transporturilor a depus deja trei proiecte spre evaluare la Comisia Europeana, acestea urmând sa fie finantate prin Programul Operational Sectorial – Transporturi, cu o finantare de 5,7 miliarde euro in perioada 2007 – 2013.
 
Este vorba despre proiecte referitoare la construirea unui dig de larg in Portul Constanta, cu o valoare de 130 milioane de euro, cresterea capacitatii feroviare in zona portului Agigea, cu o valoare de 18 milioane de euro, si construirea unui pod peste Canalul Dunare – Marea Neagra, care are o valoare de 30 milioane de euro.
 
De asemenea, tot prin POS-T ar putea fi finantate alte proiecte, de exemplu a doua etapa din cadrul proiectului de instalare a unui sistem modern de navigatie pe Dunare, cu o valoare de 13 milioane de euro, dupa ce prima etapa a fost realizata cu fonduri pre-aderare.
 
Prin fondurile europene alocate in POS-T ar putea fi finantate si proiecte de dezvoltare a porturilor maritime si fluviale, cu pâna la opt milioane de euro cele maritime si patru milioane de euro cele fluviale. În acest moment, autoritatile europene analizeaza propunerea oficialilor de la Bucuresti pentru a sustine financiar aceste proiecte. Fondurile ar putea fi alocate in functie de proiectele depuse de autoritati pentru dezvoltarea porturilor Tulcea, Galati, Braila si Giurgiu.
 
 
loading...

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.