China a devansat SUA în 2009, devenind cea mai mare piaţă auto din lume

0 2

Vânzările de autovehicule pe piaţa din China le-au depăşit anul trecut pe cele înregistrate în SUA, atingând nivelul record de 13,64 milioane unităţi, conform datelor oficiale publicate luni (11 ianuarie 2010) care confirmă statutul Chinei de cea mai mare piaţă auto din lume, transmite Reuters.

Asociaţia Producătorilor Chinezi de Autovehicule a anunţat că în 2009 vânzările de autovehicule au înregistrat o creştere de 45% de la 9,4 milioane unităţi în 2008 până la 13,64 milioane unităţi, mult peste estimările anterioare care vizau o ţintă de vânzări de 10 milioane de unităţi pentru 2009.

Comparativ, în SUA vânzările anuale de autovehicule au scăzut cu 21de procente în 2009 până la 10,43 milioane autoturisme şi autovehicule comerciale uşoare, cel mai mic nivel din ultimii 27 de ani. Cifrele referitoare la piaţa chineză includ şi autovehiculele grele, dar chiar dacă se exclud cele 650.000 de camioane grele vândute în China, vânzările sunt mai mari decât în SUA.

‘Vânzările au fost deosebit de mari pe întreaga perioadă a anului trecut, existând puţine modificări sezoniere. Multe persoane au trebuit să aştepte mai multe săptămâni şi chiar luni pentru a intra în posesia autoturismelor’, a declarat Qin Xuwen, analist la Orient Securities. Vânzările de autoturisme pe piaţa chineză au crescut cu 52,9 procente până la 10,3 milioane unităţi în 2009.

În plus, în luna decembrie 2009 vânzările de autoturisme au înregistrat o creştere explozivă de 88,7 procente până la 1,1 milioane de unităţi, fiind pentru a treia oară în decursul anului trecut când vânzările lunare au trecut pragul de un milion de unităţi. Analiştii au atribuit acest boom măsurilor guvernamentale de stimulare, care au atras cumpărători în showroom-uri, şi se aşteaptă ca în 2010 piaţa să revină la un ritm mai rational de creştere de aproximativ 10%.

Pe ansamblul anului 2009, vânzările de mărci de autoturisme chineze au acoperit aproximativ 30 de procente din totalul vânzărilor de autovehicule de pasageri. Restul a fost împărţit între societăţile mixte, formate din grupuri străine şi parteneri chinezi, şi importurile din străinătate. Liderul pieţei a fost firma mixtă SAIC-GM-Wuling cu 976.800 de autovehicule vândute în 2009.

Firma este un joint venture între grupul american General Motors, SAIC Motor Corp, cel mai mare constructor de autoturisme din China şi Liuzhou Wuling Automobile. Urmează Shanghai Volkswagen, un joint venture între grupul german Volkswagen AG şi SAIC, cu vânzări totale de 728.000 de unităţi şi Shanghai GM, un alt joint venture între General Motors şi SAIC, care a avut vânzări de 708.400 de unităţi în 2009.

Cel mai bine vândut model de autoturism pe piaţa chineză a fost sedanul F3 produs de constructorul chinez BYD, la care miliardarul american Warren Buffet deţine o participaţie de 10 procente. În anul 2009 pe piaţa din China s-au vândut 291.000 de autoturisme F3.
În topul mărcilor străine se află modelul Buick Excelle comercializat de Shanghai GM, cu 241.100 de unităţi vândute în 2009. Cel mai ieftin model a fost sedanul compact QQ, produs de constructorul chinez Chery Automobile, care are un preţ de 33.800 yuani (4.951 dolari) pentru modelul de bază echipat cu un motor de 0,8 litri.

Tot în anul 2009, constructorii auto chinezi şi-au făcut simţită prezenţa pe piaţa mondială arătându-se gata să preia branduri importante precum Volvo şi Hummer. Firma mamă a Geely Automobile, Zhejiang Geely Holding Group, este pe punctul de a prelua Volvo car, divizia suedeză a grupului american Ford, după ce Beijing Automotive Industry Holding Co a preluat în luna decembrie unele din activele Saab.
La rândul său producătorul de echipamente Sichuan Tengzhong Heavy Industrial a convenit preluarea brandului Hummer de la GM.

loading...
Comentarii
Se incarca...