Jurist CSA: Service-urile auto sunt obligate să ofere garanţie la manoperă, nu la piese

Garanţia pieselor de schimb nu este oferită de service-urile auto, ci numai de producător, iar ideea că asigurătorii obligă asiguraţii să-şi repare maşinile numai în centrele agreate este falsă, a declarat marţi (16 februarie 2010) în cadrul unui seminar pe tema asigurărilor auto, Marinela Nemeş, director general Direcţia Juridică a Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor (CSA).

‘Fiecare asigurător recomandă asiguraţilor să-şi repare maşinile în service-urile cu care companiile au convenţii, dar nu obligă prin contract acest lucru. Este o pistă falsă ideea că garanţia la piese trebuie oferită de către service. Reparatorul oferă garanţie numai la manoperă. Garanţia este dată întotdeauna de producător, aşa cum se întâmplă în cazul unei achiziţii de produs electrocasnic. Toate acestea sunt prevăzute prin lege’, a afirmat Nemeş.

În replică, Claudiu Ştefănescu, director executiv Organism Certificare Sisteme din cadrul Registrului Auto Român (RAR) a nuanţat afirmaţia reprezentantei CSA.
‘Service-ul garantează piesa atunci când este luată din magazinul propriu. Numai în cazul în care clientul vine direct cu piesa dintr-un alt loc, service-ul garantează manopera.

Citeste si:  Asiguratorii auto îşi pregătesc terenul pentru scumpiri

În opinia mea, ar fi bine ca reparatorii să efectueze inspecţii finale pentru a evalua corect dacă vehiculul poate circula pe drumurile publice’, a apreciat Ştefănescu. Acesta a adăugat că instituţia pe care o reprezintă autorizează service-urile, dar nu garantează calitatea serviciilor oferite de către acestea. ‘RAR autorizează service-urile auto. Prin autorizare, certificăm doar capabilitatea service-ului de a face anumite servicii.

Nu noi garantăm şi calitatea serviciilor. Se fac supravegheri anuale, iar în cazul unor reclamaţii, aceste supravegheri se înmulţesc. Clienţii ar trebui să verifice dacă service-urile au aceste autorizaţii’, a spus reprezentantul RAR.
Uniunea Naţională a Societăţilor de Intermediere şi Consultanţă în Asigurări (UNSICAR) a organizat, marţi, la Bucureşti, seminarul cu tema ‘Asigurătorii şi service-urile auto. Parteneriat sau competiţie ?’.

La eveniment au participat specialişti ai departamentelor de daune auto din companiile de asigurări, brokeri de asigurare, membri ai Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, reprezentanţi ai celor mai importanţi dealeri auto de pe piaţa românească, specialişti ai service-urilor independente sau de marcă, companii de leasing, reprezentanţi ai Registrului Auto Român (RAR).

Citeste si:  CONSTRUCT-DESIGN SRL - notificare deschidere procedura a falimentului

Conform specialiştilor în asigurări, piaţa locală de profil se va contracta, în 2010, cu aproximativ 10-15 la sută, după un sfârşit de an 2009 care a fost neaşteptat de bun.
Cele mai noi date comunicate de către Comisia de Supraveghere a Asigurărilor, valoarea cumulată a primelor brute subscrise de asigurători în anul 2008 a fost de 8,936 milioane lei, creşterea reală faţă de 2007 fiind de 17,15 la sută, ritm apropiat de cel înregistrat cu un an mai înainte.

În data de 8 februarie, Asociaţia Societăţilor de Service Auto Independente (ASSAI) urmau să organizeze un miting de protest, nemulţumiţi de relaţia pe care o au cu companiile de asigurări în privinţa despăgubirilor. Din cauza vremii nefavorabile, acţiunea a fost amânată până la o dată ce va fi anunţată ulterior.

1,060 Cititori

loading...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *