Avionul lui Lech Kaczynski s-a prăbuşit din cauză că echipajul nu a ţinut seama de caracteristicile Tu-154

Cauza cea mai probabilă a accidentului Tu-154, în care şi-au pierdut viaţa preşedintele Poloniei, Lech Kaczynski şi toţi membrii delegaţiei poloneze, a fost o eroare de pilotaj: se pare că echipajul polonez nu a ţinut seama de particularităţile avionului rusesc.

Către această versiune înclină experţii care au analizat datele disponibile, inclusiv primele rezultate ale decodării cutiilor negre, relatează joi Interfax, citând o sursă din cadrul comisiei ruse de anchetă a cauzelor tragediei de lângă Smolensk.

La alegerea variantei de redresare a aeronavei după prima încercare nereuşită de aterizare, în condiţii meteorologice nefavorabile, echipajul nu a luat în considerare unele caracteristici de pilotare a Tu-154 – a declarat, sub rezerva anonimatului, interlocutorul Interfax.

Potrivit acestuia, particularitatea acestui tip de aeronave este că dacă viteza la coborâre este mai mare de 6 m/s, la redresare şi trecerea spre zbor orizontal, el dă rateuri. Din acest motiv, avioanele Tupolev pierd de regulă mai repede altitudine.

Au fost deja identificate 71 de cadavre ale tragediei aviatice din 10 aprilie de lângă Smolensk, în vestul Rusiei. Rămăşiţele pământeşti ale preşedintelui Lech Kaczynski au fost identificate de fratele său sâmbătă, la Smolensk, iar celelalte – de rude ale lor, la Moscova.

Citeste si:  Procedura înregistrării în Registrul Operatorilor Intracomunitari

Pentru identificarea rămăşiţelor pământeşti ale celorlalţi 95 de ocupanţi ai aeronavei Tu-154 în capitala rusă au sosit până acum 270 de polonezi – 155 de rude, 115 reprezentanţi ai forţelor de ordine, diplomaţi şi medici. Trupul neînsufleţit al Primei Doamne, Maria Kaczynska, a fost identificat înainte de repatriere de fratele acesteia, tot în capitala rusă, unde au fost transportate toate cadavrele. .

136 Cititori

loading...
  • Share on Tumblr

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *