10 secrete de comunicare ale marilor lideri

Este pur şi simplu imposibil să devii un lider poternic fără să fii un bun comunicator. Dar instrucţiunile pentru a deveni un bun comunicator nu sunt predate în lumea academică. În sălile de curs suntem instruiţi să ne concentrăm asupra felului în care vorbim şi asupra exprimării pe care o avem. În alte cuvinte, suntem învăţaţi să ne concentrăm auspra propriei prestaţii. Deşi acestea sunt lucruri foarte importante în dezvoltarea personală, nu strică să avem în vedere elemente mai subtile de comunicare care se concentrează pe ceilalţi, scrie Forbes.

Un lider bun ştie că toate competenţe dobândite şi cunoştinţele acumulate au valoare numai dacă sunt aplicate practic, atunci când se iveşte oportunitatea. Toţi comunicatorii buni au în comun această abilitate de a conştientiza situaţia şi de a-şi adapta mesajul la context, fără să piardă nici o nuanţă din ceea ce doresc să transmită.

Vreţi să aflaţi dacă sunteţi sau nu un comunicator bun? Începeţi prin a verifica dacă folosiţi în mod constant următoarele zece principii:

 

1. Câştigă încrederea celor cu care lucrezi. Când oamenii simt că un lider este demn de încrederea lor, ei vor investi timp şi îşi vor asuma riscuri în efortul pe care îl fac într-un mod care nu este „activat” de un lider cu o reputaţie bazată pe un caracter slab sau lipsa de integritate.

Citeste si:  Declaraţia privind sumele rezultate din ajustarea/ corecţia ajustărilor/regularizarea taxei pe valoarea adăugată (formular 307)

2. Vorbeşte la modul personal. Oamenilor nu le pasă ce ştii atâta timp cât nu află cât de mult îţi pasă. Dacă ajungi să dezvolţi o relaţie semnificativă cu oamenii, nu vei afla ce este în mintea lor decât atunci când va fi prea târziu să mai faci ceva în acest sens.

 

3. Fii concis. Simplu şi aplicat este întotdeauna mai bine decât complicat şi confuz. Timpul nu a fost niciodată mai preţios decât este astăzi în comunicare. Scopul tau este de a elimina discursul de prisos pentru a avea un discurs demn de luat în considerare.

4. Concentreaza-te pe ceea ce laşi în urmă şi nu pe ce iei cu tine. Cei mai buni comunicatori nu sunt adepţii transferului de idei, aliniind aşteptările, îndemnul la acţiune şi răspândirea viziunii lor. Când te concentrezi cu adevărat pe felul în care poţi contribui mai degrabă decât pe ceea ce primeşti, ţi-ai atins obiectivul de a fi un lider bun.

 

5. Trebuie să ai mintea deschisă. Rigiditatea este primul factor limitează valorificarea unor noi oportunităţi. Un lider duce totul la un nivel superior atunci când comunică cu cineva care are opinii divergente, dar nu cu scopul de a-l convinge să se răzgândească, ci de a înţelege ce este în mintea lui. Dialogul deschis cu oponenţii este cel care te formează şi te dezvoltă.

Citeste si:  Ce regreţi cel mai mult în cariera ta? Iată care sunt cele mai dese răspunsuri

6. Taci si ascultă. Transmiţând un mesaj până la saturaţie nu va avea niciodată acelaşi rezultat ca  angajarea într-o conversaţie, dar acest lucru presupune că ai înţeles că o comunicare eficientă iese din sfera monologului. Cunoaşterea nu se câştigă dând din buze, ci destupând urechile.

 

7. Înlocuieşte ego-ul cu empatia. Atunci când o informaţie este comunicată cu empatie şi grijă, iar aroganţa şi ego-ul sunt lăsate deoparte, încep să se întâmple lucruri bune. Comunicarea empatică afişează un nivel de autenticitate şi de transparenţă care nu este prezent în cazul celor care transmit un mesaj de faţadă, în baza unui ego prea mare şi a unor aşteptări exagerate.

8. Citeşte printre rânduri. Ia-ţi o clipă pentru a reflecta că orice lider mare are această capacitate stranie de a înţelege ceea ce nu se spune, nu numai ceea ce se aude. A fi un lider nu însemană permisiunea de a da volumul tare pentru retorică. Ţine-ţi ochii şi urechile deschise  şi gura închisă şi vei fi uimit de nivelul de conştinetizare la care vei ajunge.

 

9. Când spui ceva, trebuie să ştii despre ce vorbeşti. Informează-te asupra subiectului. Dacă nu dispui de expertiza necesară, pune oamenii potriviţi să o facă pentru tine, nu lua cuvântul niciodată numai să te auzi vorbind.

Citeste si:  Elena Udrea: Nu intenţionez să intru în cursă pentru Primăria Capitalei

10. Adresează-te unui grup ca şi cum ai vorbi cu un individ. Liderii nu au întotdeauna luxul de a vorbi cu oamenii într-un cadru restrâns. Marii comunicatori pot adapta un mesaj astfel încât să poată vorbi cu 10 persoane sau cu 10.000, făcându-i pe toţi să se simtă li se adresează în mod direct. A şti cum să obţii credibilitatea şi încrederea face parte din reţeta unei interacţiuni de succes.

 

11. Bonus – fii pregătit să îţi modifici mesjul dacă situaţia o impune – se cheamă că ai un discurs elaborat şi un plan de rezervă. Foloseşte, dacă e cazul, întrebările mari, umorul, povestiri personale, analogii, date relevante sau declaraţii îndrăzneţe pentru a-ţi atinge audienţa, pentru a-i câştiga încrederea şi implicarea directă.

 

În concluzie: lecţia de leadership este valabilă dacă ai ceva de comunicat. Asigură-te că mesajul e perceput corect, e bine motivat şi justificat printr-o logică solidă, că este aplicat, coerent, clar şi precis.

Şi păstrează în minte ideea că în comunicare nu este vorba despre tine, ci, în totalitate, despre convingerea şi câştigarea încrederii celor cărora li te adresezi.

153 Cititori

loading...
  • Share on Tumblr

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *