suc-fructe+ww

Detoxifierea de primăvară

Înlocuirea mesei de dimineaţa şi dacă puteţi, şi a celei de prânz cu sucul proaspăt stors de fructe şi legume – şi rezumarea la o singură masă pe zi, seara – reprezintă cea mai simplă variantă de dietă de detoxifiere pe care o poate face oricine, oricând, în orice fel de circumstanţă.

Dacă veţi ţine postul ortodox – masa de seară poate fi compusă din supă-cremă de legume sau ciorbă de legume, legume crude şi gătite combinate fie cu proteine vegetale (ciuperci, năut, linte, fasole, mazăre, soia), fie cu amidonoase fără gluten (orez brun, integral, porumb/mălai – şi produse, hrişcă şi produse – tip paste din hrişcă, sau făină din hrişcă pentru lipii sau clătite, din mei şi quinoa). Găsiţi pe Internet foarte multe reţete de produse vegetariene de post – pentru masa de seară.

Această masă de seară, în perioada de detoxifiere cu sucuri – poate fi luată între orele 19.00 – 21.00 – şi să reprezinte cea mai ”satisfăcătoare” experienţă a zilei – pentru că seara ne este cel mai foame şi suntem cei mai vulnerabili emoţional, în orice perioadă (detoxifiere sau nu).

Ştiu că este invers decât vă spun majoritatea nutriţioniştilor – care vă recomandă să mâncaţi bine dimineaţa şi deloc seara. Dar încercaţi şi această variantă – să beţi doar sucuri în prima parte a zilei şi să mâncaţi bine seara – mese cât mai satisfăcătoare şi dietetice, în acelaşi timp.

Exemple de meniu de seară ar fi:

1) supă cremă de linte, cu pătrunjel şi morcov ras deasupra – la primul fel şi salată de legume (roşii, castraveţi, ardei gras, ceapă verde mărunt tăiate, cu dressing de lămâie şi plante aromate după gust – mărar, coriandru, chives, oregano, busuioc, cimbru etc) cu patate coapte (cartofi dulci copţi) şi humus din năut, făcut în casă (năut fiert, mixat la blender cu lămâie, ceapă, pudră de curry iute, sau pudră de turmaric, şi verdeţuri după gust).

2) supă de roşii cu quinoa, la primul fel (se fierb morcovii, ceapa, rădăcina de pătrunjel, puţin ghimbir ras şi alte rădăcinoase 20 min la foc mic, se adaugă quinoa, se fierb in continuare 15 min, apoi se adaugă sosul de roşii încă 5 minute la foc mic, la final se adaugă pătrunjel tocat, sau tarhon, sau cimbru – după gust), salată de varză cu morcovi, alături de mămăligă cu ciuperci (mâncare de ciuperci).

În serile când mâncaţi proteine vegetale (leguminoase – fasole, mazăre, năut, linte, soia) NU mâncaţi amidonoase (orez, mămăligă, hrişcă, quinoa sau cartofi). Patatele (cartofii dulci) sunt altă specie decât cartofii şi pot fi combinate cu proteinele vegetale.

Dacă nu mâncaţi seara de post – puteţi adăuga alături de legumele crude şi gătite – peşte sau fructe de mare, carne de pui ori curcan, carne slabă de vită sau oaie. Alternativ în unele seri cu proteine vegetale (leguminoase sau ciuperci). De preferat o seară proteine animale, o seară proteine vegetale.

Această dietă de detoxifiere poate fi ţinută perioade variabile de timp, cât vă simţiţi confortabil cu ea. Puteţi face zile cu sucuri şi zile fără sucuri în timpul săptămânii (5 zile cu sucuri şi 2 fără – sau 4 zile cu 3 zile) sau zile alternative (o zi cu suc, o zi fără suc).

Indiferent cum veţi face această dietă de detoxifiere, în care sucurile proaspăt stoarse sunt componentele principale – tot vă va fi de folos.

Mă veţi întreba: unde sunt lactatele, ouăle, făinoasele (pâinea, grâul, cerealele etc) şi dulciurile din această dietă? Dar carnea de porc, prăjelile, uleiurile şi sarea? Dar seminţele de toate felurile?

Le-am lăsat deliberat ”în afara dietei” întrucât sunt foarte bogate în proteine, grăsimi şi carbohidraţi cu moleculă lungă, greu de digerat.

Vă recomand documentarul ”TOXIC” – un documentar românesc extraordinar – care vă va răspunde mai bine decât mine la întrebarea de mai sus:

Cu cât învăţaţi să consumaţi alimente cât mai apropiate de starea lor din Natură – iar prelucrarea să fie minimă (presare – ca la suc, sau tăiere consumare – ca la salate, sau fierbere – ca la vegetalele, amidonoasele şi leguminoasele gătite) – cu atât beneficiul pentru corpul nostru va fi mai mare.

De asemenea, veţi protesta că nu aveţi timp să faceţi sucul proaspăt în cursul zilei. Nu este nevoie (deşi este optim) să vă faceţi de fiecare dată sucul proaspăt şi aşa să-l beţi. Puteţi să vă pregătiţi dimineaţa întreaga cantitate de suc necesară zilei şi să-l luaţi într-un termos sau într-o sticlă la serviciu, pentru a o consuma în cursul zilei. Se mai pierd unele substanţe utile, dar este mai bun decât alte variante ”mai prelucrate”.

117 Cititori

  • Share on Tumblr

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Inline
Inline