Immobilier

Granturi SEE pentru integrarea şcolară a 100 de copii cu tulburări din spectrul autismului

O sută de copii cu autism vor fi pregătiți pentru integrare școlară, iar tot atâtea cadre didactice vor fi instruite pentru dezvoltarea competențelor în metode specifice de lucru cu elevi cu astfel de tulburări printr-un proiect finanțat prin granturi Spațiul Economic European (SEE) 2009-2014.

Potrivit Fundației Romanian Angel Appeal care implementează proiectul „Comunitate pregătită, copil integrat — suport pentru integrarea școlară și socială a copiilor cu tulburări din spectrul autismului”, 58 de copii dintre cei 100 au început deja pregătirea.

Coordonatorul de proiect, Roxana Tudose, a precizat luni, într-o conferință de presă, că județele incluse în program sunt Bacău, Botoșani, Brăila, Neamț, Prahova, Suceava, Tulcea, Vaslui, Vrancea, precum și municipiul București, iar 28 de psihologi și psihopedagogi au fost instruiți în septembrie pentru dezvoltarea competențelor în vederea creșterii abilităților de comunicare și socializare ale copiilor cu autism. Totodată, 100 de părinți care au copii cu tulburări din spectrul autist vor primi informații și suport în relația cu școala.

Citeste si:  Remus Pricopie: Vrem să avem decizii echilibrate, să fim predictibili, să nu anunţăm schimbări peste noapte

Reprezentanții fundației au arătat că la curs vor participa cadre didactice din învățământul de masă și din cel special, școlar și preșcolar, cu precădere învățători și profesori de sprijin. Formarea cadrelor didactice este oferită de State Diagnostic and Counselling Center din Islanda.

Necesitatea proiectului a apărut pe fondul ratei de școlarizare foarte scăzute în România a persoanelor cu autism. Conform datelor Ministerului Educației Naționale, doar 1.560 de copii cu tulburări din spectrul autist erau înscriși în învățământul de masă sau special în anul școlar 2012-2013. Pentru județele incluse în proiect, date din aceeași perioadă, arată că, din totalul de 485 de copii cu vârstă școlară înregistrați în cele zece centre privind tulburări din spectrul autist din cadrul DGASPC, 412 nu erau încadrați în nicio formă de învățământ.

Proiectul „Comunitate pregătită, copil integrat — suport pentru integrarea școlară și socială a copiilor cu tulburări din spectrul autismului” își propune să construiască un model de acțiune multidisciplinară care să crească accesul la servicii de specialitate, dar și la integrare școlară.

Citeste si:  Elevii claselor a VIII-a susţin prima probă a simulării Evaluării Naţionale

Proiectul a demarat pe 1 aprilie, are o durată de implementare de 12 luni și este finanțat prin granturile SEE 2009 — 2014 în cadrul Fondului ONG în România. Valoarea totală a proiectului este de 148.794 de euro dintre care 133.894 de euro finanțare nerambursabilă și 14.900 de euro cofinanțare. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

308 Cititori

loading...
  • Share on Tumblr

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *