Fotbalul, regele audienţelor în Franţa, împărat în Europa

Fotbalul, regele audienţelor în Franţa, împărat în Europa

Meciul Franţa – Islanda (5-2) de la EURO 2016, urmărit de peste 17 milioane de telespectatori duminică seara, 3 iulie, pe M6, a dovedit că sportul rămâne un formidabil vector de audienţă pentru micul ecran, chiar dacă francezii sunt mai puţin determinaţi decât vecinii lor europeni, informează AFP.

Aureolat de victoria Franţei (5-2), ultimul sfert de finală de la EURO 2016 a realizat cea mai bună audienţă din Franţa pe toate canalele din ultimii nouă ani: 17,2 milioane de telespectatori în medie, mai exact 60 la sută din audienţă. Și cea mai bună audienţă din istoria postului M6.

În Regatul Unit, eliminarea Angliei în faţa Islandei (2-1) pe 27 iunie a fost urmărită de 60 la sută din telespectatori, un record din 2014, conform difuzorului ITV citat de The Guardian.

Telespectatorii altor ţări rămase încă în competiţie se evidenţiază cu audienţe de 80 la sută, precum în Germania şi Italia în sferturile de finală dintre cele două ţări, disputat sâmbătă.

Citeste si:  Millionarii britanici doresc să-şi părăsească ţara din cauza climei, dar, de fapt, a taxelor

Islandezii şi-au arătat şi ei pasiunea pentru echipa lor şi incredibilul ei parcurs la o primă participare la o competiţie internaţională. Cvasi-totalitatea telespectatorilor din insulă (99,8 la sută) au urmărit victoria istorică a echipei în faţa Angliei.

În Portugalia, aproape 70 la sută din telespectatori, mai exact 3,5 milioane de persoane, au urmărit victoria echipei lor în faţa Poloniei (5-3 la loviturile de departajare), joi, conform institutului GFK/CAEM. Aceasta a fost a cincea cea mai mare audienţă din istoria televiziunii portugheze.

Dar în Franţa, în timp ce „Les Bleus” administrau o înfrângere Islandei, 2 milioane de telespectatori au preferat să urmărească filmul „La Croisiere” cu Line Renaud pe TF1.

Cu ocazia EURO 2012, imaginea mărcii echipei Franţei a fost slăbită şi audienţele au fost relativ mai mici, cu 11,3 milioane telespectatori pentru sfertul de finală cu Spania.

Dar bunele rezultate pot conta şi pe o feminizare a publicului, în mod obişnuit masculin, pe măsura avansării echipei Franţei în competiţie.

Partea de spectatoare a ajuns la 40 la sută din audienţa de la EURO 2000 şi a atins 45,6 la sută în cursul finalei câştigate de Franţa, a precizat „Mediametrie.”

Citeste si:  FC Vaslui a câştigat recursul făcut de Dinamo la Comisia de Disciplină a LPF

Dacă va câştiga semifinala de joi cu Germania, echipa Franţei ar putea mobiliza fanii şi ar putea intra în top 10 al celor mai bune audienţe din ultimii 30 de ani (peste 18 milioane de telespectatori), alături de finalele Cupelor Mondiale din 1998 şi 2006.

EURO, care a atras până acum, într-un moment sau altul, în total 47 milioane telespectatori francezi, ar putea depăşi bariera de 50 de milioane atinsă de Cupa Mondială din Brazilia din 2014.

Acest angajament în creştere pe durata competiţiei se constată şi pe reţelele de socializare. Italia şi Portugalia sunt echipele care au cunoscut cele mai multe interacţiuni pe Facebook în faţa Franţei şi Poloniei, conform reţelei de socializare.

Franţa — Islanda a fost al treilea cel mai urmărit meci pe Twitter la EURO 2016, cu 3,3 milioane de accesări, după Anglia — Islanda şi Italia — Germania. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES) Foto: peel.wikia.com

1,530 total views, 0 views today

loading...

Citeste si:

Comenteaza

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *