pasaport

Plata pentru eliberarea paşapoartelor/permiselor – prin internet banking, virament bancar, mandat poştal sau numerar

Plata pentru eliberarea permiselor de conducere şi a paşapoartelor se poate face prin internet banking, virament bancar, mandat poştal sau în numerar, ca urmare a intrării în vigoare a ordonanţei privind măsurile de simplificare la nivelul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative.

Potrivit unui comunicat al MAI transmis marţi, 5 iulie, plata în numerar a acestor servicii nu se mai face prin casieriile CEC Bank.

”Odată cu intrarea în vigoare a OUG nr. 41/2016 privind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, plata taxei de paşaport, precum şi a tarifelor aferente confecţionării şi valorificării plăcilor cu numere de înmatriculare, atribuirii unui număr de înmatriculare preferenţial, păstrării combinaţiei numărului de înmatriculare, contravaloarea certificatelor de înmatriculare, a autorizaţiilor provizorii şi a permiselor de conducere se poate face prin internet banking, virament, mandat poştal sau în numerar. Plata se poate face online în sistem internet banking, dar şi de la orice bancă unde persoana are deschis un cont bancar, prin virament către contul unic deschis de către fiecare Instituţie a Prefectului”, precizează MAI.

Conform sursei citate, plata în numerar se poate face la casieriile unităţilor Trezoreriei Statului, casieriile Instituţiilor Prefectului (pentru paşapoarte), la ghişeele serviciilor publice comunitare regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor (pentru documentele emise de acestea) din cadrul Instituţiilor Prefectului şi prin mandat poştal. MAI menţionează că plata în numerar a acestor taxe nu se mai face prin casieriile CEC Bank.

În Bucureşti, pentru facilitarea obţinerii acestor documente, la punctul de lucru din şoseaua Pipera va fi deschisă o casierie a Trezoreriei Statului pentru încasarea taxei de paşapoarte.

Sumele se încasează într-un cont unic de disponibil deschis la unităţile teritoriale ale Trezoreriei Statului pe numele Instituţiei Prefectului.

Astfel, fiecare Instituţie a Prefectului va deschide în cursul zilei de marţi un cont unic distinct pentru aceste plăţi, acesta fiind anunţat pe site-ul fiecărei Instituţii a Prefectului. De asemenea, pentru a veni în sprijinul cetăţenilor, pe site-ul fiecărei instituţii a prefectului vor fi afişate: numărul contului IBAN, numărul codului fiscal, menţiuni legate de informaţiile care trebuie completate de cetăţeni pe documentele de plată, adresele trezoreriilor şi ale casieriilor instituţiilor prefectului unde se poate face plata în numerar.

Pe documentul de plată vor fi înscrise CNP-ul şi numele persoanei beneficiare a serviciului solicitat, contul IBAN, codul fiscal şi denumirea instituţiei prefectului unde va fi depusă cererea de eliberare a paşaportului, permisului de conducere, certificatului de înmatriculare sau a altor documente, după caz, suma şi tipul de documente pentru a cărui contravaloare se încasează plata, se mai arată în comunicatul citat.

Conform ordonanţei, pentru reducerea birocratizării, în situaţia paşapoartelor se va face o singură plată într-un cuantum care va cumula contravaloarea paşaportului, taxa pentru serviciul public prestat şi, după caz, tariful suplimentar, valoarea rămânând neschimbată faţă de cât este în prezent.

Atât în cazul paşapoartelor simple temporare, cât şi al paşapoartelor simple electronice, în situaţia în care plata taxei de paşaport s-a efectuat prin mijloace de plată online, la momentul depunerii cererii, solicitantul trebuie să prezinte extrasul de cont doveditor, certificat de bancă. Când plata se efectuează prin mandat poştal este necesară prezentarea ca document doveditor al plăţii factura aferentă emisă de oficiul poştal.

Actele necesare şi termenele de eliberare a documentelor emise de MAI rămân neschimbate.

MAI precizează că cetăţenii pot depune cereri pentru eliberarea paşapoartelor simple electronice, precum şi pentru paşapoartele simple temporare la orice serviciu public comunitar, indiferent de locul de domiciliu.

Paşaportul simplu electronic poate fi ridicat de la orice serviciu public comunitar pentru eliberarea şi evidenţa paşapoartelor, nu doar acela de unde s-a depus cererea, cu condiţia ca cetăţeanul să fi optat pentru acest lucru la momentul depunerii cererii. De asemenea, la solicitare, paşapoartele simple electronice se pot livra, prin curier, la adresa de domiciliu sau la reşedinţă, în schimbul unei taxe suplimentare care se plăteşte la momentul primirii documentului. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

81 Cititori

  • Share on Tumblr

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Inline
Inline