Ce nu trebuie sa lipseasca din farfuria ideala

Specialistii in nutritie tocmai si-au actualizat reperele in materie de alimentatie. Ne dau detalii cu privire la alimentele pe care ar trebui sa le consumam si cele pe care ar trebui sa le evitam pentru a ne satisface nevoile nutritionale.

Pentru a preveni diabetul, patologiile cardiovasculare sau cancerul este esential sa avem o igiena de viata stricta. Cu alte cuvinte, sa nu fumam, sa limitam consumul de alcool, sa avem o alimentatie echilibrata si sa practicam o activitate fizica regulata. Pentru a ne usura misiunea, nutritionistii vin cu noi recomandari. Ce trebuie sa retinem din toate aceste recomndari?

Trebuie sa consumam leguminoase in mod regulat. Linte, mazare, fasole…leguminoasele sunt excelente din punct de vedere nutritional insa mai putin consumate la noi in tara. Contrar ideilor preconcepute, leguminoasele nu sunt feculenti ci proteine vegetale. Leguminoasele au mai multe calitati nutritionale: un aport de vitamine deloc de neglijat, de fier, magneziu dar si de fibre. In plus, leguminoasele au un continut scazut de grasime.

Citeste si:  Busuiocul, plantă aromatică cu multiple avantaje pentru sănătate

Daca ai consuma mai des legume uscate? Linte, fasole, mazare, leguminoasele sunt excelente pentru sanatate datorita aportului de proteine dar si de vitamine si fibre.

Mizeaza pe fibre. Consumul de fructe si legume ramane crucial. Trebuie sa consumam cereale mai putin rafinate precum painea integrala, paste si orez integral sau semi-integrale. Pe langa faptul ca acestea favorizeaza tranzitul intestinal, cerealele integrale contribuie la diminuarea riscului de diabet 2.

Mai putin carne rosie, mai mult peste gras. Incepand cu anul 2015, OMS recomanda limitarea consumului de carne rosie si de mezeluri datorita unui potential cancerigen. Trebuie sa reducem pe cat posibil consumul de mezeluri (sunca, carnati, salam), acestea nu trebuie sa depaseasca 25 de grame pe zi. Trebuie sa favorizam consumul de uleiuri vegetale precum uleiul de rapita sau de nuci.

Fructele si legumele, mereu in actualitate. Oricare ar fi forma lor, proaspete, in conserva, uscate sau crude, trebuie sa consuma zilnic fructe si legume. Consumul de fructe si legume diminueaza riscul aparitiei bolilor cardiovasculare si diabetului de tip 2. In practica, specialistii ne recomanda sa consumam cel putin cinci portii de 80g de fructe si legume pe zi.

Citeste si:  Rezistenţa la medicamente antimicrobiene este în creştere în Europa, mai ales în sud şi est

Sursa: evzmonden.ro

1,227 Cititori

loading...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *