Casa de marcat – când este obligatorie și când nu? Lucruri pe care trebuie să le cunoști!

Casa de marcat – când este obligatorie și când nu? Lucruri pe care trebuie să le cunoști!

Casele de marcat sunt instrumente obligatorii pe care aproape orice operator economic care încasează integral sau parțial de la persoane fizice trebuie sa le utilizeze. De aceea, este indicat să se folosească cu atenție toate aceste echipamente specializate, astfel încât să se emită bonuri fiscale, potrivit legii.

Conform OUG 28/1999, este obligatoriu ca operatorii economici care încasează fie în numerar, fie prin intermediul cardurilor de debit/credit sau al substitutelor de numerar (spre exemplu: vouchere, tichete cadou, tichete sociale), contravaloarea bunurilor comercializate/serviciilor prestate, să emita cumpărătorilor bonuri fiscale. Trecând dincolo de acest lucru, la solicitarea cumpărătorilor, vor trebui să ofere și factură fiscală, justificând astfel atat lipsa din stoc a produsului vandut, cat si incasarea platii. Desigur, marii retaileri folosesc aparatură de tip havy dutty și anume imprimante fiscale, acestea fiind conectate la un calculator și dotate cu afișaj client. Acest tip de aparatură este mai ușor de folosit mai ales atunci când există o diversitate de domenii de vânzare, putând fi conectată ușor cu un POS si integrand functii de cutter automat a hartiei.

Ca atare, odată ce ai în plan dezvoltarea unui business care presupune încasarea, integral sau partial, in numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar, trebuie să te gândești la achiziționarea unor case de marcat performante, fiind astfel protejat de incidența legii penale și de alte contravenții costisitoare.

Amenda contravențională, suspendarea activității agentului economic sunt doar o parte dintre sancțiunile ce pot fi aplicate pentru nefolosirea acestor case de marcat.

Excepții de la folosirea caselor de marcat

Citeste si:  Clienţii Orange îşi pot cumpăra bilet la metrou cu mobilul

Chiar dacă prevederile legii au în vedere oferirea de bonuri fiscale pentru plățile în numerar, există și câteva excepții. Mai exact, sunt excluse de la folosirea acestor case de marcat fiscale următoarele activități:

  1. a) vânzarea de reviste și ziare prin distribuitori autorizați;
  2. b) comerțul cu produse agricole din producție proprie;
  3. c) transportul public de călători pe bază de bilete sau abonamente tipărite, inclusiv transportul cu metroul;
  4. d) încasările pe bază de bonuri cu valoare fixă – de exemplu bilete la spectacole sau muzee, precum și accesul în târguri, grădini zoologice, locuri de parcare.
  5. e) activitatea caselor de pensii și activitatea de asigurare;
  6. f) activități desfășurate ca profesii libere, ce nu se desfășoară sub ocrotirea unei societăți comerciale
  7. g) vânzarea de obiecte de cult și servicii religioase.

Încasarea facturilor de energie electrică la domiciliul clientului, efectuarea unor lucrări de construcții, vânzarea de pachete turistice de agențiile de turism, transportul feroviar de călători, jocurile de noroc ce funcționează pe baza unor bilete pretiparite pentru care se plateste o suma fixa de catre persoanele care le achizitioneaza, sunt alte activități la care nu este nevoie de utilizarea unor case de marcat sau a unor imprimante fiscale.

Operatorii mai sus menționați pot opta pentru a lucra cu AMEF beneficiind astfel de avantajele utilizarii lor. In acest caz este necesar sa respecte normel si legile aplicabile detinerii si utilizarii AMEF.

Cum folosești o casă de marcat în mod corect?

Citeste si:  Chevron a renunţat la explorarea de gaze de şist în Lituania

După punerea acesteia în funcțiune este foarte bine să va asigurați ca personalul angajat este instruit corect în vederea utilizării caselor de marcat, astfel încât să nu existe niciun fel de probleme. Dacă, totuși, casa de marcat s-a defectat, atunci trebuie sa notificati intervenirea defectiunii la unitatea de service cu care ati incheiat contract si, totodata, trebuie să notați în Registrul Special operatiunile efectuate până la remedierea problemei.

Corectarea sau anularea unei operațiuni realizată pe casa de marcat se face destul de ușor, prin atașarea bonului fiscal la o nota contabila care sa demonstreze greșeala respectivă și efectuarea unui operațiuni contabile de reglare a gestiunii, urmata de refacerea operațiunii în mod corect.

Este bine ca pe bonul fiscal să fie descris cu multă atenție bunul vândut și să nu fie încadrat în categoria diverse.

Așadar, pentru a cunoaște mai multe despre modalitatea de folosire a acestor echipamente specializate este necesar să ceri sfatul unei unități de service sau al contabilului, astfel incat gestionarea operațiunilor financiare ale societatii tale să se desfășoare corect.

Sursa foto: DATECS LTD

933 total views, 0 views today

loading...

Citeste si:

Comenteaza

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *