Moldovenii sînt principalii consumatori de covrigi

0
Studiul a fost realizat de "Daedalus Consulting" pe un eşantion de 1.907 de persoane şi este reprezentativ pentru mediul urban, persoane cu vîrsta minimă 14 ani. Datele au fost culese în februarie 2004.
 
Pîinea trebuie să fie gustoasă şi "la doi paşi de casă"
 
Principalele criterii pe bază cărora se alege un anumit tip de pîine sînt să fie gustoasă (26,6% dintre persoane) şi să se găsească în apropiere (22,3%). Să fie gustoasă este criteriul cel mai important în special pentru persoanele absolvente de liceu (31,2% vs. 26,6% media). De asemenea, acest lucru este foarte important, cu precădere, în Ardeal (34,6% vs. 26,6% media) şi oraşele medii (38,8% vs. 26,6% media). Proximitatea este mai importantă pentru persoanele între 18-24 ani (34,8% vs. 22,3% media), pentru cei care locuiesc singuri (29,3% vs. 22,3% media), în Muntenia (27,9% vs. 22,3% media) şi oraşele mici (33,0% vs. 22,3% media).
 
Majoritatea persoanelor (74,5%) consumă pîine albă proaspată. Alte tipuri de pîine consumate sînt pîinea albă feliată (16,9%) şi cea graham sau de secară (13,3%). Pîinea albă proaspătă este consumată în principal de către persoanele sub 25 de ani (83,6% vs. 74,5% media), de cei fără venit sau cu venituri personale sub 50USD/lună (83,9% vs. 74,5% media), cei din familii cu 5 sau mai mulţi membri (85,4% vs. 74,5% media) şi de către persoanele din Muntenia (88,2% vs. 74,5% media).
 
Marca vinde făina
 
Atunci cînd cumpără făină, 52,6% dintre persoane cumpără întotdeauna aceeaşi marcă de făină. În general, sînt fidele unei mărci de făină persoanele din Muntenia (59,8% vs. 52,6% media) şi cele din oraşe medii (59,3% vs. 52,6% media). Principalele motive pentru care majoritatea persoanelor cumpără întotdeauna aceeaşi marcă de făină sînt preferinţa pentru o anumită marcă (47,3%) şi raportul calitate/preţ (44,8%). Afinitatea pentru o anumită marcă se constată în special la persoanele peste 55 ani (60,3% vs. 47,3% media). Raportul calitate preţ este mai important pentru persoanele tinere, cu vîrsta cuprinsă între 18-24 ani (62,9% vs. 44,8% media), persoanele din Banat şi cele din Muntenia (70,8%, respectiv 64,0% vs. 44,8% media).
 
Covrigii se vînd la tarabă şi se consumă pe stradă
 
53,0% dintre persoanele din mediul urban au consumat covrigi în ultimele 4 săptămîni. Majoritatea persoanelor sub 45 de ani consumă covrigi (62,5% vs. 53,0% media). Alte categorii de persoane care consumă covrigi sînt: persoanele din familii cu 4 sau mai mulţi membri (63,8% vs. 53,0% media) şi cei din Moldova şi Muntenia (69,5%, respectiv 57,8% vs. 53,0% media).
 
Persoanele care consumă covrigi îi consumă în medie de 3 ori pe săptămînă. Cel mai frecvent consumă covrigi adolescenţii şi persoanele tinere (14-24 ani) (3,40 ori pe săptămînă vs. 3,07 media), femeile (3,32 vs. 3,07 media), şi persoanele din Moldova (3,58 vs. 3,07 media).
 
Ca loc de achiziţie, cel mai frecvent covrigii sînt cumpăraţi de la tarabă sau chioşc (61,1%). Cel mai probabil, persoanele care cumpără covrigi de la tarabă sau chioşc sînt tinerii între 18-24 ani (71,3% vs. 61,1% media), persoanele cu venituri personale mici, sub 50USD pe lună (74,7% vs. 61,1% media), cele din Moldova (76,0% vs. 61,1% media), şi cele din oraşe medii sau mari (75,1%, respectiv 68,1% vs. 61,1% media).
 
Covrigii se consumă în diverse situaţii şi contexte, fie pe stradă (36.2%), acasă (28.8%) sau la serviciu (24.3%). Pe stradă consumă covrigi în special adolescenţii şi tinerii (14-24 ani) (49,4% vs. 36,2% media) şi bărbaţii (44,1% vs. 36,2% media). De asemenea, consumul pe stradă este mai pronunţat în Muntenia (42,3% vs. 36,2% media).
 
Acasă consumă în special persoanele peste 45 ani (46,0% vs. 28,8% media) şi cele din Banat (41,4% vs. 28,8% media). La serviciu consumă covrigi persoanele între 25-44 ani (37,1% vs. 24,3% media), absolvenţii de colegiu sau facultate (43,4% vs. 24,3% media), cei cu venituri medii şi mari (43.3% vs. 24.3% media) şi cei din Moldova (32,9% vs. 24,3% media).
 
20,9% dintre persoane obişnuiesc să consume covrigii împreună cu alte produse, în special cu băuturi răcoritoare (54,1% dintre cei care consumă şi alte produse împreună cu covrigi). Băuturile răcoritoare sînt consumate împreună cu covrigi în special de către persoanele din familii numeroase, cu 5 sau mai mulţi membri (75,4% vs. 54,1% media).
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.