Numai 7% dintre români speră să se mute în casă nouă

0
  • Aproape un sfert din cetăţeni speră să-şi monteze centrală termică sau să-şi pună gresie
 
Numărul românilor care speră ca în următorii doi ani să reuşească să-şi achiziţioneze sau să-şi construiască o casă reprezintă mai puţin de 7% din totalul populaţiei, relevă "Barometrul de încredere a consumatorului", cofinanţat de Uniunea Europeană şi realizat de "GfK România".
 
De asemenea, doar 10% dintre cetăţenii români cred că-şi vor achiziţiona un automobil în următorii doi ani. Aproape un sfert dintre cetăţenii României (23%) speră însă că în următoarele 12 luni vor face o investiţie majoră în propria locuinţă, cum ar fi instalarea unei centrale termice sau montarea de gresie sau faianţă.
 
În comparaţie cu alte ţări foste comuniste, românii speră că şi în acest an vor cheltui la fel de mult ca anul trecut pentru cumpărarea de bunuri de folosinţă îndelungată. Bulgaria se află cu aproximativ 20 de puncte procentuale sub România la acest capitol.
 
 Avalanşa de credite de consum din ultimul an a făcut ca românii să creadă că acesta este momentul potrivit pentru achiziţionarea unor bunuri. 25% dintre români cred că acesta este momentul potrivit pentru cumpărarea unor bunuri de folosinţă îndelungată, precum mobilă, maşină de spălat sau un nou televizor. Acesta este şi motivul pentru care o parte din populaţie consideră că situaţia financiară a familiei s-a îmbunătăţit, în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului trecut.
 
În perioada ianuarie-martie 2003, 18% dintre participanţii la studiu apreciau că o duc mai bine. Procentul românilor fericiţi a crescut la 22%, conform datelor cercetării realizate în ianuarie-martie 2004. De asemenea, a crescut şi gradul de optimism al concetăţenilor noştri, astfel că 31% consideră ca situaţia financiară a familiei va fi mai bună în următorul an, în comparaţie cu 25% dintre participanţii la studiul din octombrie-decembrie 2003.
 
Indicatorul general de încredere a consumatorului rămâne în continuare la un nivel foarte scăzut, lucru ce denotă un oarecare pesimism general referitor la puterea de cumpărare a românilor în prezent şi mai ales în viitor. Valoarea acestui indicator în trimestrul I al anului 2004 este cea mai ridicată valoare înregistrată în ultimii 3 ani.
 
Cu toate acestea, observînd evoluţia acestui indicator în anii trecuţi, devine evident faptul că această creştere este una sezonieră şi nu una sustenabilă în timp. Se pare că, datorită firii sale optimiste, românul îşi pune mari speranţe la începutul fiecărui an, însă, după primele şase luni devine mai realist şi îşi readaptează aşteptările.
 
"Barometrul de încredere a consumatorului" se adresează în principal agenţilor economici, de stat sau privaţi. Datele cuprinse în studiu sînt colectate prin completarea chestionarelor şi arată percepţia consumatorilor cu privire la următoarele subiecte: situaţia financiară a gospodăriei, situaţia generală a economiei, evoluţia preţurilor de consum, evoluţia ratei şomajului, cumpărarea de bunuri de folosinţă îndelungată, economiile populaţiei, situaţia financiară a populaţiei din punct de vedere al economiilor, intenţia de cumpărare a unui automobil, a unei locuinţe sau de îmbunătăţire a acesteia. Eşantionul este de 1.000 de respondenţi lunar, reprezentativ pentru populaţia din România în vîrsta de peste 16 ani.
loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.