China a devenit al treilea producător auto din lume

0
  • Previziunile arată că, în cel mult cinci ani, statul asiatic va deveni primul producător şi consumator auto
 
China a depăşit Germania în ceea ce priveşte producţia auto şi s-a instalat pe al treilea loc la nivel mondial, după Statele Unite şi Japonia. Cu cele 3,6 milioane de maşini produse în primul semestru, China a reuşit să adune o producţie cu peste 20% mai mare decât cea a Germaniei, care până acum se situa pe podium. Poziţia Chinei nu este suprinzătoare, experţii apreciind că, în cel mult cinci ani, statul asiatic va deveni primul producător şi consumator auto.
 
La nivel mondial, numărul de maşini construite a crescut cu 6% faţă de anul trecut. Astfel, producţia a „explodat” în India, în China şi în America de Sud, regiuni în care creşterea se situează în jurul valorii de 18%. Þările care încă nu sunt membre ale Uniunii Europene, printre care şi România, au crescut la acest capitol, în medie, cu 5-6%, în timp ce în statele comunitare şi în SUA ritmul de producţie se menţine constant. Una dintre ţările care au scăzut enorm în ultimul an din punctul de vedere al producţiei este Franţa, ai cărei constructori au diminuat producţia internă cu 11,2%.

Piaţa europeană în septembrie

Recent au fost publicate rezultatele vânzărilor auto în Europa pentru luna septembrie, din care reiese faptul că numărul autoturismelor comercializate a crescut în comparaţie cu luna august, însă a scăzut faţă de luna septembrie a anului precedent (-2.6%). Dacă luăm în considerare perioada ianuarie-septembrie a anului 2006, constatăm că vânzările auto în Europa au crescut foarte uşor în comparaţie cu perioada similară a anului 2005 (+0,1%).

 
În septembrie 2006, cele mai multe înmatriculări au fost consemnate în Marea Britanie (413.991 unităţi), acolo unde s-a înregistrat, însă, o scădere uşoară faţă de aceeaşi lună din 2005 (-0,7%). Urmează Germania (298.179 unităţi, +4,5%), Italia (182.315 unităţi, -3,2%) şi Franţa (143.634 unităţi, -13,3%). Totuşi, de la începutul anului şi până în luna septembrie, locul I îi revine Germaniei (2.544.675 vehicule), urmată de Marea Britanie, Italia, Franţa şi Spania.
 
În clasamentul pe grupuri conduce Volkswagen, care a reuşit să vândă cele mai multe unităţi, germanii fiind urmaţi de PSA Peugeot-Citroen, Ford, General Motors, Renault şi Fiat. Este interesant faptul că BMW depăşeşte Toyota la vâzările pe luna septembrie.
 
La mărci, Volkswagen este urmat, în ordine, de Ford, Opel şi Renault, primii patru clasaţi fiind singurii care au reuşit să vândă mai mult de 100.000 de exemplare în septembrie. Dacă rezultatele menţionate se referă doar la cele 15 state ale Europei Occidentale, cele 25 de ţări care formează Uniunea Europeană „extinsă” vin cu cifre relativ apropiate. Este de notat, şi aici, creşterea Fiat (+14,6%) şi Toyota (+12,1%, cu Lexus la un fenomenal +74,3%) şi scăderea abruptă Renault (-14,2%).
loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.