Vânzări în creştere pe piaţa românească

0
 
Vânzările de autovehicule noi pe piaţa românească au crescut în primele nouă luni ale anului în curs cu 14% faţă de perioada similară a anului 2005 şi au atins nivelul de 214.224 unităţi, conform statisticilor publicate de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).
 
În perioada analizată, cele mai active segmente ale pieţei auto au fost autobuzele şi autocamioanele grele (de peste 18 tone), cu creşteri de 49,6% şi, respectiv, 41,2%, în timp ce vânzările de vehicule utilitare între 3,5 şi 6 tone au scăzut cu 25,4%.
 
În segmentul autoturismelor, vânzările s-au situat la 185.978 unităţi, în creştere cu 18,2 procente faţă de perioada de referinţă din 2005. Producţia internă s-a cifrat în primele nouă luni la 160.869 autovehicule, din care 151.633 autoturisme, în creştere cu 12,8% faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior (19,5% la autoturisme).
 
Exporturile au crescut cu 49,2%, cifrîndu-se la 58.602 autovehicule, din care 58.222 autoturisme (creştere de 48,5%).
 
Importurile de autovehicule au crescut cu 32,6%, ridicându-se la 115.338 unităţi, la autoturisme creşterea fiind de 32,9% (96.018 unităţi).
 
În clasamentul pe mărci (autoturisme plus vehicule comerciale), Dacia continuă să fie lider detaşat, cu o cotă de piaţă de 37,8% (80.967 unităţi comercializate), urmată de Daewoo (8,3% – 17.882 unităţi), Renault (7,6% – 16.324) şi Skoda (7% -14.963 unităţi).
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.