În primul semestru al anului 2006, numărul de conexiuni la Internet în bandă largă a crescut cu 60%

0
  • Cu toate acestea, doar 11% din populaţie are acces la servicii de Internet, procent care ne clasează sub media europeană

Extinderea reţelelor broadband şi creşterea securităţii informaţiilor reprezintă o condiţie obligatorie pentru existenţa unei economii bazate pe cunoaştere. Dezvoltarea acesteia din urmă este unul dintre pilonii strategiei României de creştere a competitivităţii economice, strategie care include promovarea inovării şi dezvoltarea unei societăţi informaţionale competitive.
 
"Dorim ca prin strategia de broadband să oferim soluţia de lărgire a accesului la Internet în România. Estimăm că, în anul 2009, România va beneficia de aproximativ 4 milioane de conexiuni broadband", a declarat Florin Bejan, Secretarul de Stat pentru Comunicaţii din Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei la conferinţa internaţională "Comunicaţii europene în România", care a avut loc pe 17 octombrie la Bucureşti.
 
Potrivit Preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Comunicaţii (ANRC), domnul Dan Georgescu, în România, Internetul în bandă largă are cea mai rapidă dezvoltare din toate ţările Europei de Sud-Est. Numărul de conexiuni care oferă posibilitatea accesării serviciilor de Internet în bandă largă a crescut cu 60% în primul semestru al anului 2006, de la 750.000 de conexiuni în decembrie 2005, la aproximativ 1,2 milioane la 30 iunie 2006.
 
Sectorul Internetului de mare viteză continuă să fie un segment lider al pieţei româneşti de comunicaţii electronice. "La sfârşitul anului trecut, cu o rată de penetrare a serviciilor de acces la Internet broadband de 3,46%, puteam afirma că România are cea mai mare rată de penetrare a accesului la Internet în bandă largă din Europa de Sud-Est, mult peste media regiunii, care se situa în jurul a 1,6%. Şase luni mai târziu, rata de penetrare a serviciilor de acces la Internet în bandă largă în România a ajuns la 5,5%. Ritmul de creştere a acesteia este în continuare printre cele mai mari din Europa", a declarat preşedintele ANRC.
 
A crescut foarte mult şi numărul de furnizori de Internet. La jumătatea anului curent erau peste 1.100, cu 17% mai mult decât la sfârşitul anului 2005. Cu toate acestea, la nivelul populaţiei, accesul la Internet este încă sub media europeană. Astfel, la 30 iunie 2006, doar 11% din populaţie avea acces la servicii de internet. Dezvoltarea reţelelor metropolitane este o soluţie pentru a extinde accesul populaţiei la servicii de internet.
 
În cadrul Programului operaţional sectorial "Creşterea competitivităţii economice" (POS Competitivitate) Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiilor este Organismul Intermediar care gestionează promovarea societăţii informaţionale în România prin fondurile europene.
 
Creşterea penetrării serviciilor de Internet (întreprinderi/ populaţie) de la 52%  şi  19%, în 2004, la 70%, respectiv 55%, în 2015, este unul dintre obiectivele POS Competitivitate. La elaborarea Programului operaţional, fiecare obiectiv a fost stabilit pe baza mai multor analize, printre care şi un calcul al decalajelor de competitivitate între România şi media UE25, pe baza unei serii complexe de indicatori cantitativi şi calitativi.
 
În ceea ce priveşte utilizarea Tehnologiei Informaţiei şi Comunicaţilor (TIC) în sectorul privat s-a constatat că România are un decalaj de -3,01, iar în utilizarea TIC de către cetăţeni avem un decalaj de -1,9.
 
Analiza comparativă a performanţelor României în domeniul societăţii informaţionale a arătat că, deşi în domeniul informatizării învăţământului şi administraţiei publice, România a înregistrat anumite progrese, sectorul corporatist a reacţionat foarte lent până acum la schimbările venite din direcţia societăţii informaţionale.
 
Contribuţia pe care utilizarea TIC o aduce la creşterea economică se realizează prioritar prin utilizarea sa la nivelul firmelor. Utilizarea TIC-ului este de natură să stimuleze dezvoltarea extensivă şi intensivă a sectorului producţiei de bunuri şi servicii. În ceea ce priveşte dezvoltarea extensivă, TIC-ul oferă oportunitatea firmelor româneşti de a accesa noi pieţe pe plan regional şi global sau de a promova şi comercializa produse şi servicii prin mijloace electronice.
 
Dezvoltarea intensivă se datorează scăderii costurilor de producţie, administrare, desfacere, datorate utilizării TIC, ce poate rezulta într-o creştere semnificativă a productivităţii factorilor utilizaţi.
 
Pentru susţinerea sectorului TIC, POS Competitivitate va susţine acţiuni precum:
– Sprijinirea furnizorilor de reţele de comunicaţii electronice în vederea  extinderii şi modernizării infrastructurii în zonele în care piaţa nu poate susţine acest lucru, astfel încât să fie posibil accesul la Internet prin conexiuni broadband;
– Sprijinirea construirii de telecentre în zonele în care piaţa nu a reacţionat, prin care să fie posibil accesul public la Internet prin conexiuni broadband;
– Susţinerea accesului IMM-urilor la Internet şi la serviciile conexe.
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.