Skoda Praktik – un nou autovehicul comercial

0
 
Skoda Auto îşi va mări portofoliul cu noul autovehicul comercial numit Skoda Praktik, un model cu două locuri şi compartiment mare de marfă (volum 1.783 litri, lungime 1.555 mm, lăţime 1.016-1.429 mm, înălţime 987 mm) separat de habitaclu print-un panou culisant. Datorită parametrilor automobilului, Skoda Praktik va fi folosită de serviciile de livrări, mici întreprinzători, artizani şi întreprinderile mici şi mijlocii.
 
Derivată din Skoda Roomster, noua Skoda Praktik oferă o ţinută de drum şi confortul unui automobil normal. Habitaclul oferă multe spaţii de depozitare în portiere şi zona pasagerului, incluzând un clip pentru tichete de parcare, spaţiu pentru recipient de băuturi pe portieră şi pe consola dintre scaune.
 
Echiparea de bază a modelului Skoda Praktik include ABS şi sistem de asistare a frânării, patru airbaguri (şofer, pasager şi două laterale) şi volan ajustabil. Echipamentele opţionale includ ASR, proiectoare de ceaţă adaptabile, modul de control al radiolului şi telefonului, kit preparare pentru sistem de navigaţie, etc.
 
Interiorul automobililui este tapiţat cu Frash Onyx (un material rezistent la uzură), iar podeaua compartimetului de marfă este alcătuita din trei părţi şi finisată cu material antiderapant. În locul suprafeţelor vitrate din spate, acum există tabla vopsită în culoarea caroseriei, iar portiera din spate are lunetă din sticlă şi, opţional, poate fi dotată cu o plasă de securitate.
 
Cu o sarcină utilă de 640 kg, Skoda Praktik va fi disponibilă cu două motorizări pe benzină (1.2 HTP/51kW şi 1.4 16V/63 kW) şi un propulsor diesel (1.4 TDI PD/51 kW). Lansarea producţiei şi vânzărilor pentru modelului Skoda Praktik este prevăzută pentru primăvara anului 2007.

Skoda – lider la importuri

Skoda era, în urmă cu câţiva ani, unul dintre promotorii curentului ascendent de vânzări în România, fiind una dintre cele mai apreciate mărci de import din ţara noastră. Calitatea modelelor, fiabilitatea şi costurile reduse ale acestora au făcut din Fabia, Octavia sau Superb unele dintre cele mai bine vândute modele din România.

 
Începând din 1999, marca cehă a înregistrat creşteri spectaculoase, fiecare an aducând un volum aproape dublu de vânzări faţă de cel precedent. Astfel, de la 1.076 de Skoda comercializate de "Porsche România" în 1999, anul 2005 a fost cel mai de succes din istoria importatorului român la nivelul mărcii Skoda, cu 14.806 unităţi comercializate. Cum succesele în cazul acestei mărci sunt legate de creşterea sănătoasă a pieţei autohtone, primele nouă luni ale acestui an au adus un nou record.
 
Astfel, până la sfârşitul lui septembrie 2006, "Porsche România" a vândut 14.963 de unităţi Skoda, depăşind totalul anului trecut. Cea de-a noua lună a acestui an a fost şi cea mai de succes din istoria importatorului Skoda, cu 2.179 de maşini livrate către clienti, ocupând prima poziţie în clasamentul mărcilor de import.
 
Astfel, în luna septembrie, Skoda se situează în ansamblul pieţei auto din România pe locul al doilea, după Dacia şi înaintea Daewoo şi Renault.
 
Planul Skoda în România este unul îndrăzneţ în acest an, suma de 20.000 de unităţi livrate până la sfârşitul lui 2006 fiind acum principalul obiectiv.
 
Calitatea modelelor Skoda pe trei segmente auto şi faptul că motoarele TDI de la Skoda sunt cele mai bine vândute din România, datorită performanţelor deosebite şi consumului redus de combustibil, au dus la cifre record pentru fiecare model. Astfel, Fabia a rămas în continuare unul dintre cele mai vândute modele de clasă mică.
 
De asemenea, Octavia Tour a înregistrat un nou record, de 4.671 unităţi comercializate până în luna septembrie (2.967 în 2005), în timp ce Octavia Tour Combi, cu 348 de livrări (306 în 2005) rămâne în topul modelelor de acest gen. A doua generaţie de Octavia se impune din ce în ce mai puternic pe piaţa românească, cu cifre remarcabile: 3.457 (3.367 în 2005) pentru berlină şi 511 pentru Combi (306 în 2005). De asemenea, merită amintit şi faptul că modelul Superb, care este disponibil acum în versiunea facelift, şi-a dublat vânzările, fiind livrat, în primele noua luni ale lui 2006, către 544 de clienţi.
 
Un alt criteriu pe care Skoda l-a îndeplinit cu brio a fost programul de reînnoire a parcului auto, care a adus un plus de 1.055 de vânzări pentru marca cehă în prima parte a programului, dintr-un total de 1.494 înregistrate de mărcile importate de "Porsche Romania". Importatorul român a primit, în a doua parte a programului, un total de 423 de unităţi comercializabile cu ajutorul primei de casare oferite de Guvern.
 
Skoda este în continuă extindere la nivel naţional, fiind reprezentată în 29 de oraşe importante ale ţării, unde există 27 de centre auto complete şi 5 puncte de vânzare, anul 2006 aducând 3 distribuitori noi. În ceea ce priveşte proporţiile vânzărilor Skoda în ţara noastră, Bucureştiul rămâne lider, cu 37% din livrări, fiind urmat de Transilvania (26%), Muntenia (23%) şi Moldova (14%).
loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.