Roomster – "nou-născutul" familiei Skoda

 
Cel mai nou membru al familiei Skoda a primit numele "Roomster". Modelul cu cinci uşi şi o lungime de 4.205 mm nu oferă doar un spaţiu generos, peste media categoriei pentru pasageri şi bagaje, ci are şi o extraordinară flexibilitate interioară.
 
Principalele caracterisitici ale modelului Skoda Roomster sunt următoarele:
¤ Un spaţiu interior excepţional într-o maşină care măsoară 4.205 mm în lungime;
¤ Sistemul VarioFlex în spate creează versatilitate maximă;
¤ Configuraţie cu patru sau cinci scaune pentru şi mai mult confort;
¤ Poziţie mai înaltă a scaunelor pasagerilor din spate şi geamuri laterale mari pentru o mai bună privelişte;
¤ Scaunele spate pot fi scoase individual, se pot muta înainte şi înapoi, în lateral, iar spătarul poate fi rabatat;
¤ Spătarele scaunelor pot fi înclinate sub diverse unghiuri;
¤ Volumul portbagajului până la 1.780 litri, sarcina utilă până la 515 kg;
¤ Portbagaj cu două nivele pentru mai multă flexibilitate şi siguranţă;
¤ Încărcare coordonată şi sistem de securizare în portbagaj;
¤ Compartimente de depozitare funcţionale în interior;
¤ Patru airbag-uri şi cinci centuri de siguranţă în trei puncte chiar de la modelul de bază;
¤ Faruri adaptive pentru prima oară în acest segment;
¤ Trei motoare diesel şi trei motoare pe benzină disponibile la lansare;
¤ Filtru de particule diesel pentru motorul diesel de 1,4 litri;
¤ Gamă largă de opţiuni inovative;
¤ Interior divizat în dinamica "camera de condus" şi în practicular şi confortabilul "living room".
Portbagaj de 450-530 litri

Skoda Roomster completează o gamă de modele recunoscută pentru fiabilitatea excepţională şi "value for money" fără rival. "Roomster" urmăreşte liniile unui van compact, dar diferă de competitorii săi din acest segment aflat în expansiune prin design-ul neconvenţional. În ciuda faptului că măsoară exact 4.205 mm în lungime, Roomster are un volum al portbagajului între 450 şi 530 litri, care este printre cele mai mari în segment. În completare, pasagerii se bucură de un înalt nivel de confort şi siguranţă.
 
Pentru a maximiza spaţiul interior, echipa de design de la Skoda a creat doua spaţii diferite în habitaclu. Partea frontală este proiectată să satisfacă nevoile şoferului – o "cameră de condus" cu o planşă de bord clară, cu instrumente de bord şi comenzi ergonomice, şi cu scaune confortabile, care pot fi reglate exact pe măsura fiecăruia.
 
Partea din spate a habitaclului este un "living room" – un spaţiu mare şi versatil pentru pasageri. Geamuri spate mari, scaune spate plasate cu 46 mm mai sus decât cele din faţă şi inovativul sistem VarioFlex fac posibilă configurarea spaţiului după dorinţă. Spătarul scaunului din mijloc spate poate fi rabatat înainte şi utilizat ca un compartiment de depozitare, iar întregul scaun, care cântăreşte 11 kg, poate fi scos complet.
 
Celelalte două scaune de pe extremităţi pot culisa înspre interior 110 mm creând o dispunere cu patru locuri, care mareşte spaţiul pentru umeri şi confortul şederii. De asemenea, scaunele de pe extremităţi pot culisa înainte-înapoi cu 150 mm. Spaţiul pentru cap – pentru pasagerii din spate – are o valoare excepţională de 1.009 mm, în timp ce unghiul spătarelor scaunelor spate poate fi modificat individual cu 13,5 grade.
 
Flexibilitatea este o caracteristică excepţională a portbagajului modelului Skoda Roomster. De la 450 la 530 litri cu bancheta spate montată, "Roomster" marchează un record în segmentul său. Prin rabaterea spătarelor scaunelor spate, se creează un spaţiu de încărcare cu o lungime maximă de 1.022 mm. Utilizând la maxim sistemul VarioFlex, capacitatea de încărcare creşte la 1.555 litri.
 
Scaunele spate pot fi rabatate înainte, permiţând ca volumul portbagajului să fie adaptat după cerinţe. De asemenea, cele două scaune din spate, din extremităţi, pot fi scoase complet. În această configuraţie, Roomster are doar două locuri şi un volum de încărcare de 1.780 litri. Bagajele foarte grele pot fi plasate la două nivele diferite pentru a diviza spaţiul de încărcare. Bagajele grele pot fi ancorate sigur cu ajutorul unor corzi din portbagaj.
 
Hayon-ul foarte larg se deschide în sus şi se sprijină într-un set de balamale plasate în zona acoperişului. Rezultatul este un acces la spaţiul de încărcare care a crescut considerabil în mărime, permiţând chiar şi obiectelor lungi să fie încărcate cu uşurinţă.
Gamă largă de motorizări

Trei motoare pe benzină şi trei diesel-uri sunt oferite pentru "Roomster". Gama motoarelor pe benzină începe cu un motor de 1,2 litri cu 3 cilindri, 12 supape. El generează 47 kw (64 CP) şi produce un cuplu maxim de 112 Nm la 3.000 rpm.
 
Deasupra lui se situează motorul de 1,4 litri cu 4 cilindri cu 63 kw (86 CP), care produce un cuplu maxim de 126 Nm la 3.300 rpm. Cel mai puternic motor pe benzină disponibil este cel de 1,6 litri cu 77 kw (105 CP) şi un cuplu de 155 Nm la 3.500 rpm.
 
Gama diesel constă în două motoare de 1,4 litri şi unul de 1,9 litri. Motorul de 1,4 litri cu trei cilindri este oferit în doua trepte de putere – 51 şi 59 kw (70/80 CP), în timp ce cuplul maxim este de 155 şi 195 Nm la 1.600-2.800 rpm, respectiv 2.200 rpm. Cel mai puternic diesel este cel de 77 kw (105 CP) cu 4 cilindri din familia motoarelor de 1,9 litri. Acesta generează un cuplu puternic de 240 Nm la 1.800 rpm, cu acest motor "Roomster" oferind cele mai bune reprize în clasa sa.
 
În treapta a cincea, Roomster poate accelera de la 80 la 120 km/h în doar 12,9 secunde. În treapta a patra, acelaşi test poate fi absolvit în doar 10,4 secunde.
 
În funcţie de motorizare, "Roomster" atinge o viteză maximă între 155 şi 184 km/h, iar accelerare
a de la 0 la 100 km/h variază între 16,9 secunde (1,2 12V HTP) şi 10,9 secunde (1,6 16V, cutie manuală). Toate motoarele respectă normele Euro IV. Motoarele diesel de 1,4 litri cu 59 kw şi de 1,9 litri cu 77 kw sunt oferite cu filtru de particule. Rezervorul de combustibil are o capacitate de 55 litri.
 
Toate motoarele sunt cuplate standard cu cutie manuală cu 5 trepte. O cutie automată cu şase trepte va fi disponibilă ca opţiune.
Trenul de rulare

Skoda Roomster are o platformă modulară şi combină subansamble existente pentru a forma un tren de rulare unic. Ampatamentul măsoară 2.617 mm, cu 39 mm mai mult ca la modelul "Octavia Estate". Extensia ampatamentului a fost necesară în scopul de a oferi lui "Roomster" un remarcabil spaţiu interior.
 
În funcţie de versiune, pot fi montate jante de până la 16 inchi. În ceea ce priveşte layout-ul suspensiei, în faţă se utilizează o suspensie tip McPherson, iar pe spate una semindependentă, uşoară. Datorită acestei soluţii inovative, sarcina utilă poate atinge până la 515 kg.
 
ABS (sistem antiblocaj la frânare) şi MSR (regulator al cuplului motor) sunt standard, în timp ce M-ABS (cu sistem anti patinaj) şi sistemul de control electronic al stabilităţii (ESP) sunt opţionale. Ţinuta de drum neutră şi înaltul nivel de siguranţă pasivă şi activă fac din călătoria cu "Roomster" o experienţă sigură şi plăcută.
 
Trenul de rulare al lui "Roomster" este realizat în scopul de a oferi stabilitate excepţională. Lăţimi diferite ale ecartamentului ajută pentru a oferi un excelent control al caroseriei în viraje. În faţă, distanţa între roţi este de 1.436 mm, iar în spate ecartamentul este de 1.500 mm. Greutatea mică a lui "Roomster" îmbunătăţeşte performanţele la condus. Greutatea la gol este între 1.150 şi 1.345 kg, funcţie de versiune. Sarcina utilă maximă este de 515 kg.
 
Toate modelele "Roomster" sunt echipate cu servodirecţie electrohidraulică, iar combinaţia între un diametru de bracaj de doar 10,5 m şi vizibilitatea neobstrucţionată din postul de conducere fac ca manevrele de parcare să fie simple.
"Roomster" protejează pasagerii şi pietonii

Airbag-uri frontale şi laterale protejează pasagerii în caz de accident. Pretensionarea centurilor de siguranţă intră, de asemenea, în acţiune dacă este nevoie. Punctul superior de ancorare a centurii de siguranţă în trei puncte este reglabil în înălţime şi acelaşi reglaj se aplică şi tetierelor faţă şi spate. În spate, toţi pasagerii dispun de centuri de siguranţă în trei puncte. În completare, scaunele spate din extremităţi sunt echipate cu sistem ISOFIX.
 
"Roomster" este primul model din clasa sa echipat cu faruri active. Când se conduce pe întuneric, farurile principale urmăresc unghiul direcţiei roţilor din faţă, iluminând drumul şi oferind şoferului un unghi de vizibilitate mai mare. Această abilitate de a vedea după curbe permite şoferului să frâneze în caz de nevoie mai repede decât în cazul farurilor convenţionale. Când se ia un viraj, suprafaţa de lângă bara de protecţie faţă este larg iluminată, făcând mai uşoară recunoaşterea pietonilor sau a bicicliştilor. Farurile adaptive sunt disponibile în funcţie de nivelul de echipare sau sunt disponibile ca opţiune.
 
"Roomster" protejează şi pietonii în cazul unui accident. Caroseria a fost proiectată de la început pentru a respecta normele de protecţie a pietonilor, care intră în vigoare din 2010. În cazul unei coliziuni cu pietoni, capota moale, deformabilă şi elementele de decuplare ale părţii frontale reduc pericolul unei răniri severe la cap.
 
Structura caroseriei lui "Roomster" este proiectată în aşa fel încât, în cazul unei coliziuni cu alte vehicule, elementele portante disipă energia generată într-o manieră controlată, dirijând-o spre subansamblele din podeaua maşinii. Partea frontală se poate deforma într-o manieră controlată; interiorul rămâne un spaţiu de supravieţuire pentru pasageri. În toate crash-testele interne, forţele biomecanice care acţionează asupra pasagerilor sunt mult sub valorile prescrise.
 
Skoda Roomster este protejată împotriva hoţilor de un immobilizer şi, în completare, numărul de identificare (VIN) este gravat cu laser pe toate geamurile, aşa că originea şi adevăratul proprietar al lui Roomster pot fi aflate rapid dacă maşina este furată.
 
Preţul CIP pentru Skoda Roomster începe de la 10.320 euro şi ajunge la 14.990 euro, în cazul inexistenţei ofertelor speciale.
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.