"Delkimvas" ridică un mall la… Vaslui!

 
Încă un mall la orizont… Construit într-un oraş care nu părea să promită foarte mult, sau cel puţin aşa era perceput.
 
Ar putea fi surprinzător dacă luăm în calcul statisticile oficiale, dar iată că Vasluiul se va "dota" în acest an cu un mall de top, numit "Silver Mall", care se va întinde "pentru început" (după cum susţin investitorii) pe o suprafaţă de 10.000 mp.
 
Planurile aparţin companiei vasluiene "Delkimvas", cea care deţine magazinele "Diamant", "Avantaj", "Util" şi un depozit de vopseluri, perii şi chimicale, toate în Vaslui. Aceasta a demarat lucrările de amenajare a complexului în luna septembrie a anului trecut, având la dispoziţie un capital de pornire de aproximativ un milion de euro.
 
La ora actuală, investiţia se află în faza de modulare şi compartimentare la interior a spaţiilor comerciale, reprezentanţii "Delkimvas" susţinând că obiectivul va fi dat în folosinţă cel târziu până în luna iunie a acestui an. În ceea ce priveşte situaţia închirierilor, până în momentul de faţă s-a reuşit contractarea a peste 50% din aria comercială, la un preţ care variază între 20 şi 35 euro/mp.
 
Zonă SPA, biliard, bowling şi squash
 
Ca locaţie, noul mall este amplasat în zona de nord a municipiului Vaslui, în apropierea şoselei care duce către Iaşi, pe un teren de 16.000 mp aflat în proprietatea investitorului. "Amplasamentul a fost ales astfel încât parcurgerea distanţei din centrul oraşului şi până la mall să nu ia vasluienilor mai mult de 5 minute de mers cu maşina.
 
Situat în vecinătatea Spitalului Judeţean Vaslui, complexul se află lângă principalul bulevard al municipiului, are vizibilitate foarte bună şi acces facil, prin reţeaua de mijloace de transport în comun. Locaţia ne avantajează şi prin prisma faptului că putem atrage şi clientela de tranzit, de pe ruta Bucureşti – Focşani – Iaşi, oferindu-i un popas de odihnă şi recreere",  a explicat Gabriel Neagu, directorul "Silver Mall" Vaslui.
 
Realizarea acestui obiectiv presupune o investiţie totală de circa 4 milioane de euro, sumă asigurată prin contractarea unui credit bancar. Pe lângă cele peste 45 de magazine, supermarket, electrocenter, multiplex, zonă food-court şi spaţii de joacă pentru copii, conceptul "Silver Mall" înglobează şi câteva facilităţi mai puţin întâlnite la proiectele similare dezvoltate până acum în România:
 
• zonă SPA, care va include piscină, saună, cabine de abur şi masaj, precum şi o sală de fitness;
 
• sală de biliard şi patru piste de bowling, alături de un teren dedicat practicării unui sport aristocratic, squash-ul (asemănător tenisului).
 
Potrivit investitorului, aceste facilităţi inedite, alături de supermarket şi multiplex, vor îndeplini rolul de ancore pentru atragerea vizitatorilor şi crearea unui flux optim de clienţi. "Desigur, nu vor lipsi din cadrul complexului acele servicii necesare clienţilor, fără de care un asemenea complex comercial nu ar putea funcţiona: casă de schimb valutar, agenţie de turism, farmacie, florărie, servicii de telecomunicaţii", a adăugat Gabriel Neagu.
 
De asemenea, "Silver Mall" va dispune de o parcare gratuită şi securizată, de 150 locuri.
 
De ce "pariază" investitorul pe Vaslui?
 
Fundamentată pe transpunerea în realitate a conceptului veritabil de mall, investiţia din Vaslui prezintă marele avantaj al intrării pe o piaţă încă liberă, nesufocată de centre comerciale, şi cu potenţial de dezvoltare. Însă, acelaşi context local este cel care determină şi riscurile sau ameninţările pentru o asemenea investiţie, riscuri care, înainte de a avea valenţe economice, se configurează la nivelul percepţiilor.
 
"Fiind întrecut la capitolul performanţe economice de celelalte judeţe din zona Moldovei, Vasluiul este perceput ca un orăşel de provincie, unde oamenii nu au prea multe pretenţii, nu îi interesează calitatea, vânează doar preţurile mici şi se distrează doar în faţa televizorului. Pe cei care cred toate aceste lucruri, îi anunţ că, cel puţin în ceea ce priveşte obişnuinţele de consum, vasluienii nu au rămas cu nimic în urmă. Chiar şi noi, cei din Vaslui, suntem selectivi, nu dorim marfă de mâna a doua, simţim nevoia de a avea un comerţ civilizat… Şi pentru că piaţa nu răspunde necesităţilor noastre, migrăm către centrele comerciale mari din oraşele învecinate", a explicat directorul "Silver Mall".
 
Ideile preconcepute reprezintă pricipala "piedică" întâmpinată până acum în derularea proiectului şi, mai ales, în negocierea condiţilor de închiriere. "Am reuşit să atragem branduri cunoscute şi apreciate pe piaţă, însă nu în orice condiţii. Ne-am asigurat că vor păstra aceeaşi linie a calităţii, ca şi în celelalte oraşe în care sunt prezente. Nu poţi să vii cu o ofertă mai slabă în comparaţie cu celelalte locaţii, pentru că vasluienii s-ar simţi jigniţi", a motivat Gabriel Neagu.
 
În fapt, investitorul îşi propune să construiască o alternativă de tip "Calitate – la fel de bună; Avantaj în plus – consum redus de timp şi efort" pentru locuitorii din Vaslui, Bârlad, Huşi, Negreşti, cu venituri medii şi mari, care migrează spre Iaşi, cel puţin o dată pe lună, pentru a face cumpărături şi pentru a se distra.
 
“Scopul este acela de a-i stopa pe cei care fug la Iaşi sau la Bacău pentru a-şi face cumpărăturile acolo. Vrem să-i ţinem aici, la Vaslui, &
#351;i să le oferim tot ceea ce pot găsi în mall-urile sau supermarket-urile de acolo şi chiar mai mult. Este un teren propice pentru că moldovenii, în general, au o predilecţie pentru consum, cheltuială, distracţie", a afirmat directorul "Silver Mall".
 
Ca un argument în plus, acesta a adăugat că, în lipsa unor rezultate pozitive ale studiului de fezabilitate, instituţia creditoare nu şi-ar fi dat acordul pentru finanţarea proiectului.
 
Detalii despre construcţie
 
Construcţia, uşor atipică, este ridicată pe un singur nivel, cu excepţia corpului administrativ, extins pe verticală în regim de înălţime P+3. Această secţiune, proiectată pe o suprafaţă aproximativă de 235 mp, va fi destinată birourilor societăţii "Delkimvas", la ultimul etaj fiind amenajată o sală pentru organizarea de evenimente business. Din suprafaţa totală construită – 10.000 mp, 65% este închiriabilă.
 
Cea mai mare proporţie revine celor 45-50 de spaţii comerciale, la care se adaugă funcţiunile complementare: restaurant cu terasă (360 mp), magazin alimentar (1.100 mp), loc de joacă pentru copii (80 mp), zona SPA – piscină, fitness, saună (840 mp), sală de bowling şi billiard (370 mp) şi două săli de cinematograf (102 mp, 97 mp).
 
Căile de acces sunt concepute şi amenajate astfel încât să faciliteze un trafic fluent pentru vizitatori şi pentru activităţile de logistică ale comercianţilor. Ca o curiozitate, aşezarea spaţiilor comune de acces au fost gândite în aşa fel încât, privit transversal, interiorul mall-ului să ia forma siglei acestuia (simbolul grafic fiind un colaj al literelor S, I şi M, care ilustrează un EL şi o EA, împreună, la cumpărături).
 
"Întreg complexul, de la construcţie, design exterior şi interior, a fost gândit astfel încât să se identifice uşor cu sloganul nostru, «Descoperă ce te bucură», care redă sintetic dorinţa de a oferi clienţilor noştri numai momente de reală bucurie şi implicit satisfacţie", a concluzionat directorul "Silver Mall" Vaslui, Gabriel Neagu.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.