Cu ce s-au laudat tâmplarii la CAMEX Iaşi?

0
 
Târgul CAMEX Construcţii Iaşi 2007, organizat în perioada 1-4 martie, de către compania "ABplus", a fost o ocazie pentru firmele producătoare de tâmplărie termoizolantă de a-şi promova imaginea şi/sau produsele.
 
Trebuie să remarc numărul mare de expozanţi din domeniul tâmplăriei (25), la care se adaugă alte 27 de firme care au oferit produse conexe (utilaje de prelucrare, profile, accesorii, adezivi, policarbonat, automatizări, geamuri etc.)
 
Dintre cele 25 firme producătoare de tâmplărie, Iaşul a venit cu 14. Celelalte 11 au venit din Ardeal, Bucureşti, Suceava, Botoşani etc.
 
Marea majoritate a firmelor producătoare de tâmplărie termoizolantă (20) lucrează atât cu aluminiu, cât şi cu PVC, iar 5 au expus tâmplărie din lemn stratificat sau lemn masiv.
 
Care au fost elementele de noutate aduse la târg de firmele din acest domeniu?
 
Cea mai importantă schimbare s-a referit nu atât la tâmplăria ca atare, cât la suprafeţele vitrate ale acestora.
 
Geamul este, într-adevăr, elementul care – având şi o pondere mare în suprafaţa ocupată de tâmplărie – poate aduce un plus de eleganţă. Astfel au fost prezentate geamuri sablate artistic, colorate sau nu, vitralii clasice sau aplicaţii deosebit de reuşite care imită vitraliile clasice.
 
O altă categorie o constituie geamurile artistice realizate prin termofuziune, unele incluse în geamurile termoizolante, altele constituind una din cele două foi ale geamului termoizolator sau utilizate ca atare pentru uşi interioare.
 
Pentru uşi de intrare la clădirile rezidenţiale, s-au propus variante cu diverse modele de "fier forjat" incluse în geamurile termoizolatoare.
 
Alături de geamurile termoizolante cu sticlă de joasă emisivitate propuse de majoritatea tâmplarilor, a apărut geamul securizat şi călit, geamuri serigrafiate, geamuri laminate cu folii înglobate de mare rezistenţă sau folii de diverse modele aplicabile pe geamuri.
 
O altă caracteristică constatată a fost prezentarea de către majoritatea tâmplarilor cel puţin a unei uşi sau ferestre realizate din aluminiu imitaţie lemn. La acest capitol, "Melcret Fonoterm" a excelat, prezentând aproape toate produsele realizate prin această nouă tehnologie de vopsire.
 
Se pare că varianta aluminiului imitaţie lemn începe, şi la noi, să "prindă" atât pentru uşi interioare, cât şi pentru tâmplărie exterioară.
 
Accesoriile necesare tâmplăriilor, din ce în ce mai variate şi mai sofisticate, au crescut ca pondere în standurile târgului;: glafuri de exterior sau interior ("Helopal", "Melcret"), blaturi de uşi ("Drupanel") plase pentru insecte, rulouri exterioare (MCA, "Melcret Fonoterm", "Metrika"), feronerii pentru deschidere paralelă, mânere aurii sau din oţel inoxidabil, sisteme automatizate de închidere şi deschidere (GIP, "Melcret") şi multe altele.
 
Uşile de garaj au fost prezentate de mai multe firme ("Gireli", "Expert Confort", "Senzor").
 
O altă caracteristică este faptul că zece dintre firmele producătoare de tâmplărie au venit şi cu alte tipuri de oferte, de genul: amenajări interioare ("Metrika"), acoperişuri metalice ("Prestarea"), construcţii de case ("Fene Grup", "Nedo"), instalaţii de aer condiţionat ("Tec Telecom"), mobilier ("Rom Est", "Nedo"). Alte firme au rămas specializate numai pe tâmplărie. Oare care dintre ele vor rămâne în viitor? Cele care şi-au diversificat activitatea sau cele care au mers pe ideea specializării?
 
Cum au ieşit la înaintare "termopaniştii"?
 
Din punct de vedere al vechimii pe piaţă, remarc prezenţa firmelor cu tradiţie – "Prestarea", "Romest Gealan", "Melcret Fonoterm", "Suki Group", "Optimedia" -, dar şi apariţia la târg a unor firme mai noi – "Metrika", "Vali-Va", "Huge Construct" -, ca să le amintesc numai pe cele din Iaşi.
 
După modul de prezentare al ofertei firmelor producătoare de tâmplărie, constatăm că o parte din firme îşi bazează mesajul în continuare pe reputaţia producătorilor de profile: "Gealan" ("Romest", "Itacom"), "Ramplast" ("Dynamic Grup"), "Trocal" ("Roplast"), "Deceuninck" ("Almet Grup", "Huge Construct").
 
Alte firme scot în evidenţă, cum mi se pare mai normal, brandul propriu de fabricant de tâmplărie – "Optimedia", "Melcret", "Suki", "Uniplast" şi toţi producătorii de tâmplărie din lemn stratificat.
 
Târgul a pus în evidenţă şi necesitatea firmelor mari de a găsi noi căi de distribuţie a produselor.
 
Anunţuri de genul: "Căutăm colaboratori", "căutăm montatori", "căutăm parteneri", au apărut la mai multe standuri, semn că piaţa se apropie de saturaţie, ori capacităţile de producţie nu sunt încă folosite la nivelul optim, ori, în sfârşit, piaţa tâmplăriei începe să se structureze ca în Occident: producătorul produce, vânzătorul vinde, montatorul montează, specializându-se fiecare pe domeniul său.
 
Vom trăi şi vom mai vedea la anul!
 
Corneliu VELIŞCU – Consiliul Director PPTT
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.