Camioanele vechi trebuie dotate cu oglinzi retrovizoare performante

 
Parlamentul European a instituit obligativitatea echipării cu oglinzi retrovizoare cu grad mai mare de vizibilitate la vehiculele grele pentru transportul de mărfuri, înregistrate pe teritoriul Comunităţii Europene ca operând din anul 2000. Data de 31 martie 2009 este termenul limită pentru echiparea camioanelor cu oglinzi retrovizoare.
 
Măsura s-a stabilit cu scopul reducerii accidentelor soldate cu morţi şi răniţi, provocate de vehiculele respective şi care implică participanţi vulnerabili la trafic. Dispozitivele de vizibilitate indirectă, precum oglinzile cu unghi de vizibilitate larg sau cele de proximitate, camerele de luat vederi, monitoarele sau alte dispozitive îmbunătăţesc câmpul de vizibilitate al conducătorului auto şi sporesc siguranţa vehiculelor. Conform unei directive din 2003, noile vehicule grele trebuie să fie echipate cu oglinzi retrovizoare adecvate pentru vizibilitate maximă în unghiul mort, începând cu anul 2007.
 
Parlamentul European consideră că aceste oglinzi ar trebui să fie aplicate şi camioanelor înregistrate operaţionale de la 1 ianuarie 2000.
 
La preţurile curente, cele aproape cinci milioane de TIR-uri înregistrate în Comunitate (fără să fie luate în considerare cele din România şi Bulgaria) nu vor putea fi înlocuite. Ca atare, pentru a reduce numărul accidentelor provocate de "unghiul mort", se impune procesul de post-echipare a vehiculelor. Cele care nu pot fi echipate cu oglinzi, pot fi adaptate cu oglinzi suplimentare sau alte dispozitive de vizibilitate indirectă.
 
Deputaţii europeni nu anticipează probleme în dotarea camioanelor mai vechi cu oglinzi retrovizoare cu grad mai mare de vizibilitate. Ei estimează investiţii de circa 100-150 euro pentru fiecare vehicul greu, considerând că o astfel de măsură ar putea salva până la 1.200 vieţi în Europa, până în anul 2020. Belgia, Olanda şi Danemarca deja au aplicat astfel de prevederi, în vederea îmbunătăţirii siguranţei traficului şi a reducerii numărului de accidente.
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.