„Ingrediente” turistice de efect: trenuleţele rutiere

 
Binecunoscutul "Titicar" din perioada comunistă a fost readus la viaţă, sub forma trenuleţelor turistice rutiere. Explicaţia este cât se poate de simplă… punctele de atracţie ale unui circuit turistic nu constau doar în obiectivele vizitate, ci şi în acele mici "ingrediente" care amplifică plăcerea de a călători. Dintre acestea, un mijloc de transport cochet, ludic şi confortabil ar face cu siguranţă senzaţie atât într-o staţiune montană, cât şi pe litoral, şi chiar într-un oraşel medieval sau un centru istoric.
 
În România, varianta modernă a Titicarului a intrat pe piaţă anul trecut, prin intermediul "Companiei Balcanice de Trenuri Turistice" (CBTT), unic importator şi distribuitor al acestor produse în ţara noastră, dar şi în Bulgaira şi Ungaria. Trenuleţele turistice rutiere sunt produse de compania CPIL, singura societate constructoare-dealer din Franţa, care realizează peste 200 de astfel de modele, specifice fiecărei zone şi fiecărui climat.
 
"Astfel de trenuleţe rutiere pot fi integrate cu succes în programele de dezvoltare ale turismului românesc, oferind posibilitatea de a descoperi într-un mod inedit frumuseţile unui oraş sau ale unei zone turistice. Imaginea uitată sau prăfuită a titicarului nu şi-a pierdut complet farmecul şi poate fi reînviată, explorând spiritul ludic al turiştilor care nu caută altceva decât experienţe unice şi divertisment", ne-a declarat Cătălin Mihai, director al "Companiei Balcanice de Trenuri Turistice".
 
În august 2006, primul trenuleţ turistic a fost achiziţionat de către Primăria din Arad, cu ocazia sărbătorii "Zilele Aradului". În Bucureşti, în zona Dragonul Roşu, există 3 astfel de trenuleţe şi, pentru că nu se putea lăsa mai prejos, primarul Radu Mazăre va pune în circuit două modele de trenuleţe în staţiunea Mamaia, pentru sezonul estival 2007. "Iar dacă veţi călători prin Franţa, Italia, Spania, Bulgaria, nu aveţi cum să rataţi întâlnirea cu trenuleţele noastre", ne-a asigurat Cătălin Mihai.
 
La plimbare cu celebrul "Far West"
 
Trenuleţele sunt compuse dintr-o locomotivă la care sunt ataşate 3 vagoane (capacitatea unui vagon este de 18 persoane adulte), lungimea totală a convoiului fiind de 18 metri. Viteza de deplasare a trenuleţului este de 35km/h.
 
Mijloacele de transport inedite sunt adaptate fiecărei zone şi climat, astfel că vagoanele pot fi închise şi climatizate, pe timp de toamnă-iarnă, şi deschise pe timp de vară, fapt ce reprezintă un mare atu pentru cei ce doresc o exploatare anuală a acestora.
 
Potrivit reprezentantului CBTT, trenuleţele corespund normelor EURO 3 şi nu ridică nici un fel de problemă în vederea omologării pe piaţa din România.
 
Există două modele de trenuleţe turistice: celebrul "Far West", prevăzut cu clopoţelul şi şemineul tradiţional – de altfel, modelul cel mai răspândit în lume -, şi modelul "Delphis", cu formele sale moderne şi inovatoare, conceput special pentru zonele cu o puternică tradiţie istorică (oraşe medievale etc.).
 
"Marele avantaj al trenuleţelor este dat de linia lor îngustă; acestea se pot strecura prin locurile foarte aglomerate sau greu accesibile, devansând transportul public, clasic care nu oferă întodeauna şi plăcerea de a călători şi de a vizita. Poate de aceea trenuleţul turistic este prima variantă de alegere a unui turist", ne-a explicat directorul CBTT.
 
O afacere cu un buget de pornire de minim 70.000 euro
 
În opinia reprezentantului CBTT, trenuleţul turistic este o formă de divertisment în spatele căreia se află o afacere profitabilă, prin numeroasele avantaje pe care acest produs turistic le oferă. Acest lucru este dovedit şi de numărul foarte mare de astfel de trenuleţe care se află în grija exploatanţilor privaţi din Europa, SUA, Africa (hoteluri, parcuri de distracţii, autocarişti etc.), care au conferit trenuleţelor multiple forme de exploatare: circuite turistice, închirieri pentru ocazii speciale, saloane de expoziţie etc.
 
Preţurile trenuleţelor noi, FAR-WEST şi DELPHIS, variază între 150.000 şi 250.000 euro, iar pentru cele second- hand (care beneficiază de o revizuire completă înainte de a fi recomercializate) trebuie să se aloce un buget cu un preţ de pornire între 70.000 şi 150.000 euro. Trebuie precizat că pentru produsele noi se oferă o garanţie de 2 ani, iar pentru cele second-hand de un an, piese şi mână de lucru incluse.
 
"Există nenumarate variante de exploatare la care managerul poate apela în funcţie, bineînţeles, şi de amplasamentul zonal al acestuia, de numărul de tururi parcurs pe zi, de comercializarea spaţiilor publicitare de care trenuleţul dispune… aşa că amortizarea vine odată cu exploatarea şi dezvoltarea activă a afacerii. Aviz investitorilor! Există posibilitatea de a accesa fondurile PHARE şi SAPARD pentru programe turistice de dezvoltare regională", a subliniat Cătălin Mihai.
 
Cât despre planurile de investiţii ale "Companiei Balcanice de Trenuri Turistice", este interesant de ştiut faptul că, în prezent, aceasta lucrează la realizarea unui circuit turistic în centrul Bucureştiului – în jurul clădirii "Casa Parlamentului" – cu ajutorul unui trenuleţ turistic "atipic".
 
"Este vorba despre unul dintre modelele de trenuleţe Versailles din Paris, prin care dorim să aducem un plus turismului din capitală şi un aer nou celui mai vizitat obiectiv turistic din Bucureşti. În acest sens, am iniţiat o colaborare foarte strânsă cu operatorii turistici din Bucureşti, marile agenţii de voiaj etc. În acelaşi timp, ne propunem să punem la dispoziţia celor care organizează evenimente speciale (zilele oraşelor, activităţi publicitare, saloane şi târguri de expoziţii) un trenuleţ turistic FARWEST", ne-a povestit  directorul CBTT.
 
"Fără îndoială, ca în orice afacere, există dificultăţi. De la mentalitate şi mediul de afaceri în sine, până la dificultăţi de ordin legislativ. Dar o ofertă bună, un produs competitiv, o experienţă acumulată de CPIL Franţa şi sprijinul acordat de către ei, la care adăugăm o campanie susţinută de comunicare şi transparenţa ofertei noastre, reprezintă paşi importanţi în dezvoltarea acestei afaceri", a conchis Cătălin Mihai.
Loading...
loading...
Citește și
Loading...
loading...

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.