Noi standarde pentru vehiculele rutiere

 
Parlamentul European a aprobat noile reguli privind standardele de fabricare a autovehiculelor rutiere. Ele vizează îmbunătăţirea standardelor de mediu şi de siguranţă, dar şi facilitarea vânzărilor autovehiculelor pe piaţa comunitară.
 
Pentru a obţine omologarea, fabricanţii vor trebui să se conformeze unor cerinţe tehnice mai stricte, iar unele dispozitive vor deveni obligatorii – printre care ABS (sisteme anti-blocare pentru frâne), oglinzi retrovizoare noi şi mai eficiente, îmbunătăţirea semnalizării şi dispozitive speciale de siguranţă pentru cauciucuri. De asemenea, noua directivă prevede montarea unor sisteme îmbunătăţite de iluminare pe timp de noapte. În ceea ce priveşte protecţia mediului, directiva prevede montarea echipamentelor antipoluare pe toate camioanele şi autobuzele.
 
Reguli pentru vehiculele destinate persoanelor cu mobilitate redusă
 
Conform noii legislaţii, autobuzele şi toate celelalte mijloace de transport în comun trebuie să fie accesibile persoanelor cu mobilitate redusă.
 
O serie de amendamente, acceptate în cele din urmă de instituţiile europene,  stabilesc o categorie specială de teste de siguranţă destinate vehiculelor pentru nevoi speciale. De asemenea, a fost pus la punct un set de cerinţe tehnice obligatorii pentru astfel de autovehicule. "Este un rezultat fantastic pentru persoanele cu disabilităţi şi pentru fabricanţii maşinilor adaptate la nevoi speciale”, a declarat raportorul britanic Malcolm Harbour.
 
Simplificarea legislaţiei pentru producătorii de automobile
 
Producătorii de camioane, autobuze sau microbuze nu vor mai trebui să obţină 27 de aprobări pentru conformitatea produselor lor, în cele 27 se state membre UE, înainte să le vândă pe pieţele locale.
 
"Parlamentul European a aprobat înlocuirea reglementărilor naţionale cu o singură procedură europeană, marcând astfel un alt pas către simplificarea legislaţiei în spaţiul comun al celor 27 de state membre UE. Aceasta directivă va îmbunătăţi, de asemenea, siguranţa camioanelor, autobuzelor şi microbuzelor. Mai puţină birocraţie şi mai multă siguranţă în industria europeană a automobilului înseamnă creşterea competitivităţii companiilor europene", a declarat Gunter Verheugen, Comisarul european pentru întreprinderi şi industrii.
 
Directiva va introduce obligaţia aplicării, în toate statele membre UE, a reglementărilor internaţionale ale Comisiei Naţiunilor Unite pentru Europa, care va înlocui cele 38 de directive existente acum în acquis. Aceasta va permite instituţiilor europene să simplifice, în cele din urmă, legislaţia comunitară privind autovehiculele.
 
În momentul de faţă, pentru a obţine aprobare pentru vânzarea unor produse ca rezervoare de combustibili, indicatori de direcţie sau faruri, producătorii europeni de automobile trebuie să efectueze două proceduri paralele: cea prevăzută de reglementările Comunităţilor Europene şi cea a Naţiunilor Unite.
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.