"Ad Media Services" încalcă legea cu "binecuvântarea" Finanţelor

• O altă firmă care se remarcă prin nerespectarea legislaţiei privind organizarea de concursuri cu premii este „Ad Media Services” Iaşi, cea care desfăşoară loterii publicitare cu ocazia manifestărilor expoziţionale proprii -„Expo Tex Stil” şi „Imobiliaria”.

 
Regulament înregistrat retroactiv

 
În acest an, „Ad Media Services” Iaşi a organizat două concursuri la care premiile anunţate au constat în autoturisme Matiz (câte unul la fiecare concurs), la care s-au adăugat şi alte loterii publicitare cu premii în obiecte (electrocasnice, în special).
 
La concursul de la începutul lunii martie, autoturismul a fost acordat în urma unei trageri la sorţi publice, dar organizarea acestei loterii a încălcat Legea 650/2002, chiar „sub nasul” reprezentantului Finanţelor Iaşi.
Curios (sau poate nu…) este faptul că această situaţie a fost tolerată şi încurajată de funcţionarul public a cărui treabă era tocmai aceea de a „veghea” la buna desfăşurare a tragerii la sorţi şi la legalitatea acesteia.
 
Mai exact, tombola organizată la „Expo Tex Stil” Iaşi (în martie) nu a avut un regulament autentificat la notariat, iar campania de promovare nu respecta prevederile legale în vigoare.
 
Sesizată de faptul că încalcă legea (de redactorii revistei FINANCIARUL), „Ad Media Services” Iaşi „trage o fugă” la Direcţia de Finanţe Iaşi şi înregistrează regulamentul, la o zi după declanşarea loteriei publicitare, considerând că astfel a rezolvat problema. Deşi regulamentul nu a fost înregistrat la notar, aşa cum prevăd normele legale, reprezentantul Finanţelor „închide ochii” şi înregistrează regulamentul, neţinând cont nici de faptul că o face retroactiv.
 
S-ar putea spune ca acest episod este unul izolat şi că poate fi considerat un „mizilic” în comparaţie cu alte fapte de corupţie care îngroaşă buzunarele „băieţilor şmecheri”.
Totuşi, merită reţinut că acest fapt produce consecinţe… „Ad Media Services” îşi continuă treaba nestingherită. În aceleaşi condiţii… În afară de această tombolă, au mai fost şi altele, una dintre acestea (care are ca premiu anunţat un autoturism) fiind în derulare la noua ediţia a târgului „Expo Tex Stil” Iaşi (19 – 23 septembrie 2007).

 
 
Aceleaşi practici sunt „promovate” şi de Camera de Comerţ şi Industrie Iaşi

 
 
O situaţie asemănătoare s-a înregistrat şi în cazul târgurilor TINIMTEXIS, organizate de Camera de Comerţ şi Industrie Iaşi, manifestări la care au fost organizate tombole cu premii în obiecte. Modul de promovare pentru aceste loterii publicitare nu a respectat prevederile legale, iar autentificarea regulamentului la un notar nu pare a fi fost în atenţia organizatorilor.
 
Nici „Ad Media Services” şi nici CCI Iaşi nu au binevoit să răspundă solicitărilor scrise ale revistei FINANCIARUL referitoare la respectarea legalităţii tombolelor organizate, lipsă de receptivitate care ne face să credem că cele două organizaţii au ignorat sau au încălcat cu bună-ştiinţă prevederile Legii 650/2002.
Ce fac instituţiile abilitate în aceste cazuri? Deocamdată nimic. Dacă situaţia revine la normalitate, iar oamenii legii îşi aduc aminte pentru ce sunt plătiţi, organizatorii loteriilor publicitare care nu respectă legea riscă să fie sancţionaţi, iar Finanţele ar putea să considere cheltuielile cu premiile ca fiind nelegale.
 
 
Se poartă şi la case mai mari

 
 
O altă firmă care bombardează cutiile poşatele cu oferte care includ diverse tombole sau/şi concursuri este „Reader Digest”. Cele mai recente pliante „aruncate” pe piaţă anunţă amatorii că pot câştiga un autoturism Toyota. Cum? Când? Unde? Deocamdată nu spune nimeni…
 
Şi la TV avem parte de numeroase reclame la concursuri şi tomble cu premii. Unele dintre acestea nu menţionează foarte clar care sunt premiile ce se vor acorda (şi valoarea acestora) şi nici nu precizează de unde poate fi procurat gratuit regulamentul de participare, aşa cum prevede legea.
Nu am auzit de nici un spot retras de CNA de la difuzare pentru că nu respectă Legea 650/2002, iar despre o reacţie din partea Protecţiei Consumatorilor nici nu poate fi vorba…
Ce să mai aştepţi de la o ţară în care expresia „las-o, bă, că merge-aşa”  a devenit un crez naţional?
 
 
 
 
Loading...
loading...
Citește și
Loading...
loading...
1 Comentariu
  1. afrim spune

    Aceeasi practica o foloseste si vodafone(CONEX)cu loteria publicitara in baza OG 99/2000,care nu este in vigoare din 2001,ea fiind inlocuita de legea 650/2002,fapt ce duce la anularea regulamentului de concurs autentificat,dar duce la cheltuirea de bani a proprilor consumatori fara sa-i protjeze.As dori ca cineva sa se autosesizeze si sa nu mai insele clinti cu SMS-uri care nu pot fi protejate de copii,copii au telefoane cu abonament si ei nu sunt informati cit costa un sms.va rog daca vede cineva si se implica ar face un bine multor oameni care au fost intr-un fel pacaliti de vodafone

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.