Piaţa românească de petfood a crescut cu 19%

 
Piaţa românească de petfood (hrană pentru animale de companie) a înregistrat o creştere cu 19%, în primul trimestru al acestui an, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, a anunţat Gratziela Bahaciu, secretar general al Asociaţiei Române a Producătorilor de Hrană pentru Animale de Companie (ARPAC), într-un seminar privind Industria de petfood din România.
 
Piaţa de petfood din România prezintă o creştere constantă în volum în ultimii şase ani, fiind constituită în proporţie de 99% din importuri provenite în cea mai mare parte din Uniunea Europeană.
 
Conform datelor Institutului Naţional de Statistică, totalul importurilor de hrană pentru animalele de companie în 2006 a fost de aproximativ 38.000 tone faţă de 4.000 tone în 1999. "Aceste date confirmă dinamică ascendentă a pieţei care are în continuare un potenţial de creştere uriaş având în vedere că în momentul de faţă în România hrana gata preparată atinge un nivel de până la 5% din totalul de calorii necesare pentru hrana animalelor de companie, în timp ce media calculată pentru pieţele din Europa atinge un nivel de aproximativ 50%', a precizat Gratziela Bahaciu.
 
Potrivit ARPAC, primul brand de petfood pe piaţa din România (Chappi) a fost lansat în perioada 1991-1993, fiind urmat în 1998 de Friskies. Între 1995 şi 2000 se înregistrează o creştere a pieţei de petfood din România, manifestată prin diversificarea produselor şi brandurilor, ce continuă cu prezenţa constantă pe piaţă a companiilor Mars Romania, Nestle Purina Petcare şi începând cu 2002 şi a companiei Profipet.
 
În 2003 se înfiinţează ARPAC cu scopul reprezentării intereselor industriei de petfood din România. Între 2003 şi 2005, Asociaţia iniţiază şi menţine dialogul cu autorităţile din România privind renegocierea Acordului European de Asociere între România şi Uniunea Europeană cu ocazia aderării celor 10 state la Uniune în mai 2004. În urma acestor consultări, tariful vamal la importul de hrană pentru animale de companie din UE este redus de la 18,2% la zero pentru 50% din volumul pieţei.
 
În 2006 ARPAC iniţiază colaborarea cu Federaţia Europeană a Industriei de hrană pentru animale de companie şi devine membru cu drepturi depline în Federaţie începând cu luna iunie a aceluiaşi an. Primul producător local din industria românească de petfood, compania ANGST, se alătură ARPAC în 2007.
 
ARPAC este o organizaţie non-guvernamentală, apolitică şi non-profit care reprezintă piaţa de petfood din Romania, respectiv producătorii şi importatorii de hrană pentru animale de companie. Membrii actuali ai ARPAC sunt MARS România, Nestlé, Profipet şi Angst.
 
ARPAC a organizat seminarul cu tema „Industria de petfood din România în primul an de la aderarea la Uniunea Europeană – oportunităţi şi provocări”. Evenimentul a beneficiat de participarea lui Radu Roatiş, preşedintele Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor, a unor reputaţi experţi europeni în domeniul hranei pentru animale de companie din Franţa, Ungaria şi Belgia, precum şi a unor experţi români din cadrul ANSVSA, Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale şi Facultăţii de Medicină Veterinară Bucureşti.
 
Subiectele abordate în cadrul expunerilor vizează implementarea acquis-ului comunitar în domeniul producţiei şi comercializării hranei pentru animale de companie, modelele europene de funcţionare a pieţei de petfood, relaţia dintre autorităţi şi partenerii implicaţi în acest domeniu (industrie, ONG-uri, mediu academic, asociaţii profesionale) în diverse ţări din Uniunea Europeană.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.