„Apple” – marca cu cel mai mare impact mondial

0
 
Brandul "Apple" are cel mai mare impact asupra consumatorilor din întreaga lume, în timp ce branduri precum Microsoft sau United States se numără printre cele care ar avea nevoie de îmbunătăţiri, potrivit unui sondaj citat de Reuters.
 
Într-un sondaj efectuat de revista online brandchannel.com, cititorii au fost rugaţi să numească mărcile care au cel mai mare impact asupra vieţii lor, şi să spună cum aceste mărci influenţează comportamentul şi părerea lor despre lume.
 
Cei aproximativ 2.000 de profesionişti şi studenţi care au participat la acest sondaj au desemnat "Apple" câştigătorul incontestabil. Creatorul playerului iPod şi al computerului Mac a câştigat la şase categorii, printre care cel mai inspirat brand şi cel cu care cititorii consideră că nu se pot lipsi.
 
"Microsoft", cel mai mare producător mondial de programe software, se numără şi el printre câştigători, însă a primit de asemenea şi distincţia negativă de a fi brandul pe care majoritatea cititorilor consideră că are cea mai mare nevoie de o modificare. Pe locul secund în ultima categorie se numără şi brandul USA.
 
"Apple a cucerit în mod clar inimile şi minţile graţie succeselor înregistrate la majoritatea categoriilor. Alte branduri, precum cel naţional USA, au nevoie de o operaţiune de tip rebrand potriviti cititorilor noştrii", a declarat editorul brandchannel, Jim Thompson.
 
Repondenţii au apreciat faptul că "Apple" se reinventează şi oferă tot timpul o nouă perspectivă asupra lucrurilor. La capătul celălalt se află Microsoft care dintr-o companie inovativă a devenit o companie care urmează trendul stabilit de alţii. După "Apple", cele mai inspirate branduri sunt Nike , Coca-Cola, Google şi Starbucks.
 
Unul din cele mai suprinzătoare rezultate ale acestui sondaj a fost faptul că puţini din respondenţi au apreciat că există ceva ce ar putea fi desemnat drept brand ecologic. Aceasta în pofida milioanelor de dolari cheltuite de unele din cele mai mari companii din întreaga lume pentru a se poziţiona drept "environmentally-friendly".
 
Clasamentul realizat de brandchannel.com avut la bază răspunsurile a aproximativ 2.000 de cititori din 107 de ţări. Sondajul a fost derulat online în perioada 24 februarie-29 martie 2008 şi nu a ţinut cont de valoarea economică a brandului, o procedură complicată de atribuire a unei valorii financiare unui bradn, care în mod obişnuit pune brandul Coke, marcă înregistrată Coca-Cola, pe primul loc în lume.
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.