„Casa Auto” Iaşi a câştigat o licitaţie deşi s-a clasat pe locul III

0

– Inspectoratul de Stat în Construcţii a achiziţionat, prin licitaţie, 42 autoturisme de teren Mitsubishi L200, de la "Casa Auto" Iaşi, la preţul de 77.815,61 lei/bucata (fără TVA)
– Doi ofertanţi au avut oferte mai mici decât firma ieşeană

Inspectoratul de Stat în Construcţii (ISC) este condus de Dorina Nicolina Isopescu, şefa organizaţiei de femei a PNL Iaşi.
Profesoară la Catedra de construcţii civile a Facultăţii de construcţii şi instalaţii de la Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi”, Dorina Nicolina Isopescu a fost instalată la şefia ISC la sugestia deputatului PNL de Iaşi, Relu Fenechiu, care era la acea vreme viceliderul grupului parlamentar liberal din Camera Deputaţilor, iar apoi a preluat conducerea influentei Comisii pentru administraţie publică, amenajarea teritoriului şi echilibru ecologic.
Instituţia condusă de Dorina Nicolina Isopescu a cumpărat, în 2006, 660 de laptop-uri superperformante, la preţul de 45 de milioane ROL bucata, laptop-urile fiind apoi folosite la redactarea proceselor-verbale.

 

Inspectoratul de Stat în Construcţii (ISC) este o structură în subordinea Guvernului şi în coordonarea primului ministru. Potrivit agenţiei Reporteri.ro, ISC a organizat la sfârşitul anului trecut o procedură de achiziţie publică pentru cumpărarea a 42 de autoturisme de teren. La licitaţie s-au prezentat 4 competitori: "Casa Auto" Iaşi, "Service Auto Serus" şi "Arian Motors" – ambele din Bucureşti, precum şi o firmă din Miercurea Ciuc – "Euro Car Trading".
 
Deschiderea ofertelor şi anunţul câştigătorului au avut loc pe 19 noiembrie 2007. Preţurile cu care s-au prezentat cei 4 competitori au fost următoarele:
¤ "Service Auto Serus" – 86.051 RON/bucata;
¤ "Casa Auto" – 77.815,61 RON;
¤ "Euro Car Trading" – 76.519,6 RON;
¤ "Arian Motors" 71.640,93 RON. /Toate preţurile sunt exprimate fără TVA).
 
Comisia de licitaţie a decis descalificarea a 3 dintre concurenţi, apreciind că aceştia nu au respectat cerinţele minime şi obligatorii din documentaţia de atribuire. Singura oferta declarată admisibilă este cea a firmei "Casa Auto", cu care, de altfel, s-a şi încheiat contractul.
 
"Casa Auto" vinde astfel Inspectoratului de Stat în Constructii 42 de masini de teren Mitsubishi L200, pick-up cu cabină dublă, 4 uşi, 5 locuri, având motorizare Diesel, Euro 4; modelul vândut are 136CP, atinge o viteza maximă de 167 de kilometri pe oră, are o sarcina utilă de 970 de kilograme şi un consum mediu de 8,6 litri la suta de kilometri.
 
Cea mai ieftină ofertă, respinsă de comisia de evaluare, aparţinea firmei "Arian Motors", care propunea ISC să achiziţioneze autoturisme de teren Mazda, modelul BT50, pick-up cu cabină dublă, 4 uşi, 5 locuri, având motorizare Diesel, Euro 4; modelul propus are următoarele caracteristici tehnice: 143 CP, viteza maximă 170 de kilometri/otă şi un consum mediu de 9 litri de motorina la suta de kilometri.
 
Diferenta de preţ între oferta firmei "Casa Auto" şi cea cu care se prezentase firma "Arian Motors" era de 6.174,98 RON/bucată. Dacă înmulţim această sumă cu 42 (numărul de maşini achiziţionate), rezultă suma de 259.336,56 RON, adică mai bine de două miliarde şi jumătate de lei vechi cheltuiţi în plus de o instituţie de stat, pentru a cumpăra maşini cu aproximativ aceleaşi caracteristici tehnice.
 
Oferta cea mai bună a fost respinsă fiindcă nu se încadra în termenul de livrare. Aici revenim la vechea şmecherie practicată de toţi cei care fac contracte cu dedicaţie. Reţeta este extrem de simplă şi perfect legală: în caietul de sarcini, la termenul de livrare, se impune o dată cât mai apropiată de cea în care se va atribui contractul (în cazul nostru, licitaţia a fost pe 19 noiembrie, iar termenul de livrare – 31 decembrie 2007).
 
Oricine familiarizat cu domeniul vânzărilor de maşini ştie că nu se ţine un număr mare de automobile pe stoc decât dacă ai certitudinea că le vinzi. Prin urmare, nici unul dintre concurenti (cu excepţia celui care urmează să câştige) nu poate lansa producătorului comanda, fiindcă nu are garanţia că va câştiga; comisia de licitaţie va fi "nevoită întotdeauna să decidă descalificarea celorlalţi competitori pentru nerespectarea condiţiilor din caietul de sarcini. Aşa stau lucrurile la licitaţiile cu dedicaţie.
 
Potrivit statisticilor APIA la capitolul autovehicule comerciale uşoare, singura vânzare de maşini din aceasta categorie pentru Mitsubishi a fost în decembrie 2007, cea efectuată pentru Inspectoratul de Stat în Construcţii…
 
 
CASA AUTO SRL Iasi
Stare firma: functiune
CUI: 8885439
Nr. ORC: J22/1469/1996
Obiect principal de activitate: Comert cu autovehicule
Sediu: IASI, CALEA CHISINAULUI nr.23
Capital social: 4.834.060 RON (2.450.711,11 RON si 671.647 euro)
Actionari/Asociati: PITIGOI BOGDAN TOPORAS (17.08.1969) – 50%, VITEXA HOLDINGS LIMITED (Cipru) – 50%
Administrator(i): PITIGOI BOGDAN TOPORAS (17.08.1969), DRAGHICI DRAGOS ALEXANDRU (20.03.1968)
Informatiile referitoare la sediu, capital social, obiect principal de activitate, asociati, administratori/cenzori sunt valabile la data de 24.03.2008.
 
Rezultate financiare:
Anul 2006
¤ Cifra de afaceri (RON) = 22.430.829
¤ Venituri totale (RON) = 24.918.939
¤ Cheltuieli totale (RON) = 23.001.990
¤ Profit net (RON) = 1.600.465
¤ Numar mediu de angajati = 99
Anul 2005
¤ Cifra de afaceri (RON) = 13.700.153
¤ Venituri totale (RON) = 14.690.543
¤ Cheltuieli totale (RON) = 13.031.802
¤ Profit net (RON) = 1.423.091
¤ Numar mediu de angajati = 97
Datorii „la stat” (31 decembrie 2007):
¤ Bugetul de stat (RON) = 0
¤ Bugetul asigurarilor sociale de stat (RON) = 0
¤ Bugetul asigurarilor pentru somaj (RON) = 0
¤ Bugetul asigurarilor de sanatate (RON) = 0
 
Incidente de plata majore (pana la data de 28.03.2008):
Firma NU figureaza in evidentele CIP cu incidente de plati majore la plata cu cecuri.
Firma NU figureaza in evidentele CIP cu incidente de plati majore la plata cu bilete la ordin.
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.