GHID PRACTIC PRIVIND CERTIFICAREA ISO 9001:2000

0 14
GHIDUL PRACTIC PRIVIND CERTIFICAREA ISO 9001:2000 reprezinta un studiu de caz privind proiectarea unui sistem de management al calitatii pentru o firma cu profil de productie/ servicii/ constuctii. Comentariile care insotesc documentele va vor permite adaptarea sistemului de management la propriile cerinte.
 
Documentatia pusa la dispozitie contine modele de proceduri, manual calitate si alte documente care pot fi adaptate si aplicate in sisteme de management al calitatii din organizatii cu diverse domenii de activitate. Documentatia este prezentata in format electronic, pe CD.

 
O parte dintre specificatiile procedurilor se pot utiliza asa cum sunt prezentate, insa exista si multe elemente care necesita particularizare – aceste zone trebuie completate cu elemente specifice organizatiei dumneavoastra.

 
Continutul Ghidului:

 
1. Modele de documentatii necesare demararii procesului de proiectare a sistemului calitatii:

– Descrierea procesului de proiectare si implementare a sistemului calitatii.
– Lista datelor de intrare necesare proiectarii unui sistem de management la calitatii.
– Model de analiza diagnostic a SMC in conformitate cu cerintele ISO 9001. 
– Structura documentatiei sistemului calitatii.
– Cauze de esec privind proiectarea si implementarea unui sistem de management al calitatii.

 
2. Lista domeniiilor reglementate prin directive europene si a legislatiei românesti aplicabile.

 
3. Lista standardelor cu incidenta asupra sistemelor de management al calitatii.

 
4. Lista legislatiei din domeniul protectiei consumatorului.

 
5. Modele de proceduri:
– Elaborarea si controlul documentelor
– Audit intern
– Actiuni corective si preventive
– Controlul inregistrarilor
– Tratarea produselor si a lucrarilor neconforme
– Analiza efectuata de management
– Recrutarea, instruirea, constientizarea si motivarea resursei umane
– Analizarea cerintelor clientilor
– Tratarea reclamatiilor
– Evaluarea satisfactiei clientilor
– Evaluarea furnizorilor si aprovizionarea produselor si serviciilor
– Comunicare interna si externa
– Planificarea proceselor
– Monitorizarea si masurarea proceselor
– Monitorizarea si masurarea produselor si serviciilor/lucrarilor
– Analiza datelor
– Monitorizarea echipamentelor
– Monitorizarea DMM
– Identificare si trasabilitate.

 
6. Alte modele de proceduri pentru descrierea proceselor sistemului calitatii:
– Tratarea mediului de lucru
– Acceptanta
– Service
– Proiectare
– Asigurarea integritatii produselor
– Tratarea proprietatii clientilor.

 
7. Diverse modele de formulare aplicabile in diverse procese ale sistemului de management al calitatii:
– Model de regulament de ordine si functionare (ROF)
– Model „Fisa de recrutare”
– Model „Grafic de lucru”
– Model „Program intretinere preventiva echipamente”
– Model „Fisa CTC”
– Model „Comanda de iesire din gestiune”
– Model „Nota de rebut”
– Model „Proces verbal de receptie”
– Model „Grafic de lucru”
– Model „Fisa tehnica a sistemului”
– Model „Declaratie de conformitate”
– Model „Registrul declaratiilor de conformitate”
– Model „Lista de difuzare a documentelor SMC”
– Model „Fisa de modificare a produsului”
– Model „Fisa instruirii”
– Model „Raport sedinta”
– Model „Bon de predare, transfer, restituire”
– Model „Fisa de analiza a cererii de oferta”
– Model „Evidenta mentenanta preventiva”
– Model „Fisa de urmarire lucrare”
– Model „Registru intrari-iesiri”
– Model „Registru decizii interne”
– Model „Raport service”
– Model „Fisa service”
– Model „Program de productie”
– Model „Raport de neconformitate si actiuni corective”
– Model „Raport de neconfomitate”
– Model „Program de actiuni corective”
– Model „Program de actiuni preventive”
– Model „Program de imbunatatire”
– Model „Raport de incercari”
– Model „Amendament la raport de incercari”
– Model „Raport de lucru”
– Model „Raport de observatii”
– Model „Raport de audit”
– Model „Raport de service”
– Model „Raport de testare”
– Model „Plan calitate v1”
– Model „Plan calitate v2”
– Model „Plan de test”
– Model „Planificare revizii”
– Model „Plan control”
– Model „Plan dezvoltare produs”
– Model „Lista operatii de intretinere planificate”
– Model „Plan de audit” (completat)
– Model „Chestionar de audit” (completat).

 
8. Modele de scheme informationale:
– Schema informationala audit intern
– Schema informationala controlul inregistrarilor
– Schema informationala lansare servicii noi
– Schema informationala proces vânzare
– Schema informationala proiectare
– Schema informationala tratare reclamatii
– Schema informationala media planning
– Schema informationala marketing
– Schema informationala analiza cerinte client
– Schema informationala de modificare a proiectului
– Schema informationala evaluare furnizori
– Schema informationala aprovizionare
– Schema informationala service
– Ciclul PDCA.

 
9. Model manual calitate – continutul complet al unui manual realizat in conformitate cu cerintele ISO 9001:2000 si anexele aferente (organigrama, diagrama proceselor, matricea proceselor, lista documentelor externe, matrice de monitorizare a proceselor, abordarea procesuala in cadrul sistemului calitatii).   

 
10. Modele de fise de post (aproximativ 35 de modele si chestionare de evaluare a cerintelor postului).  

 
11. Chestionare de evaluare a furnizorilor (3 modele), model de formulare pentru matrice de evaluare si reevaluare a furnizorilor, model de lista furnizori.

 
12. Modele de sisteme de evaluare a performantelor personalului (3 modele).   

 
13. Modele de sisteme de evaluare a satisfactiei clientilor (15 modele de chestionare), analiza necesitatii masurarii satisfactiei clientilor.

 
14. Model de chestionar de evaluare a satisfactiei personalului.

 
15. Model de chestionar de instruire, program de instruire, chestionar evaluare curs.

 
16. Model de definire a viziunii, a politicii calitatii, a cartei clientilor, a codului etic, a misiunii, a obiectivelor functionale etc. 

 
17. Modelele de scheme si matrici de monitorizare a proceselor sistemului calitatii.

 
18. Studiu de caz privind monitorizarea costurilor calitatii (costurile de prevenire si evaluare, costuri de defectare).

 
 
In functie de specificul proceselor operationale, se pot oferi si alte modele de documente aplicabile in sistemul de management al calitatii din organizatia-client.
 
Aceste modele de documente pot fi usor adaptate si aplicate pentru proiectarea, implementarea si certificarea sistemului de management al calitatii in firma dumneavoastra, rezultând economii importante de resurse, inclusiv resursa de timp.

 
GHIDUL PRACTIC PRIVIND CERTIFICAREA ISO 9001:2000 este realizat de o echipa de specialisti in sisteme de management, absolventi ai cursurilor „European Organization for Quality”, „Qualite&Support International – FRANtA”, cu  experienta in domeniul sistemelor de management, care au proiectat si implementat sisteme de management certificate de urmatoarele organisme: TUV, LRQA, SRAC, ROCERT, SIMTEX, ISCIR.

 
 
Pretul GHIDULUI PRACTIC PRIVIND CERTIFICAREA ISO 9001:2000 este de 135 euro (+TVA)
 

 

Abonaţii revistei FINANCIARUL beneficiază de o reducere de 10%
 

Informaţii suplimentare şi comenzi: 

Tel./fax: 0232 – 246 036

mobil: 0722 – 313 200

e-mail: marketing@financiarul.ro

 

NOU!
 
 

Ghid practic pentru elaborarea sistemului calităţii pentru acreditarea ANRE – 150 euro (+TVA)

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata