Şomajul în rândul tinerilor este de trei ori mai mare decât al adulţilor

0
 
Numărul şomerilor tineri din România este de trei ori mai mare decât al şomerilor adulţi, a declarat, pe 5 mai, şeful Departamentului de programe de educaţie şi formare al Institutului pentru Planificare în Educaţie al UNESCO, David Atchoarena, la conferinţa "Învăţământul profesional şi tehnic şi învăţământul superior – provocări şi oportunităţi în perspectiva învăţării pe tot parcursul vieţii", desfăşurată la Sinaia.
 
Potrivit statisticilor, în anul 2005, 23% dintre tinerii din România erau şomeri, iar în anul 2007 procentul a scăzut la 19%, dar şi aşa, rata şomerilor tineri este de trei ori mai mare decât cea a adulţilor (6,4%).
 
"Tinerii se confruntă cu dificultăţi serioase în procesul de tranziţie către un loc de muncă. Această stare de fapt se regăseşte atât în ţările avansate, cât şi în ţările în curs de dezvoltare. Numărul tinerilor şomeri a crescut de la 74 de milioane la 85 de milioane între 1995 şi 2005, o creştere cu 14,8%. Rata şomajului în cazul tinerilor s-a menţinut la 13,5%", a spus reprezentantul UNESCO.
 
Populaţia tânără şomeră reprezintă aproape jumătate (43,7%) din numărul total de şomeri la nivel mondial, în ciuda faptului că, prin comparaţie, numărul tinerilor care a împlinit vârsta de lucru reprezenta numai 25,0%.
 
Atchoarena a precizat că în economiile dezvoltate şi în Uniunea Europeană, rata şomajului în cazul tinerilor a fost de 2,3 ori mai mare decât rata şomajului în cazul adulţilor, în anul 2005.
 
"Şomajul în rândul tinerilor reprezintă doar vârful iceberg-ului. Importantă este studierea condiţiilor de muncă ale angajaţilor. Apariţia unei noi categorii: «tineretul descurajat», procentajul de tineri neimplicaţi într-un proces de învăţământ şi care nici nu au un loc de muncă (rata NEET) reflectă potenţialul de muncă al populaţiei rămas neutilizat. Pentru regiunea OECD, majoritatea tinerilor care nu erau implicaţi nici într-un proces de învăţământ şi nici nu aveau un loc de muncă era formată din persoane inactive (57%, în medie) în timp ce restul era reprezentat de persoane şomere (43%)", a adăugat David Atchorena.
 
Expertul în asistenţă tehnică al proiectului PHARE TVET, John West, consideră că educaţia pe tot parcursul vieţii este "foarte necesară" şi i-a sfătuit pe profesori să folosească o gamă mai largă de module de învăţare.
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.