CJ Neamţ sfidează legea privind achiziţiile publice

0

– Instituţia nemţeană a organizat cerere de oferte pentru publicitate în presa scrisă şi TV, dar a acordat contractul pentru radio şi TV

– Invitaţia de participare şi anunţul de atribuire nu au fost publicate în SEAP

– Valoarea contractului din anul electoral 2008 este de trei ori mai mare decât anul trecut, câştigătorul fiind acelaşi

Foto: Vicepreşedintele CJ Neamţ, Dumitru Badea (lider local al unui partid care se declară împotriva mafioţilor şi fost senator), pune mai presus de lege „căsătoria” (din interes) cu presa locală
 
Consiliul Judeţean Neamţ este o altă instituţie publică din judeţul Neamţ care se sustrage obligaţiilor legale pentru "nobilul” scop de a-şi atrage de partea sa anumite instituţii media.
 
Astfel, pe data de 13 martie 2008, CJ Neamţ publică pe site-ul publicitatepublica.ro o "invitaţie de participare la procedura de atribuire pentru achiziţia serviciului publicitate locală (presă scrisă şi televiziune)”.
 
Printre condiţiile menţionate "în treacăt” în anunţul respectiv se numără şi "Criterii de calificare: – ofertantul trebuie să poată asigura spaţiu publicitar în cel puţin 6 (şase) publicaţii locale – ofertantul trebuie să poată asigura spaţiu publicitar în cel puţin 4 (patru) televiziuni locale”.  
 
În ceea ce priveşte "criteriul utilizat pentru atribuirea contractului de lucrări”, este menţionat numai "preţul cel mai scăzut”, un criteriu nerelevant în condiţiile în care nu se precizează nimic despre tiraj sau audienţă.
 
Referitor la invitaţia de participare, demn de semnalat este faptul că aceasta nu a fost publicată în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP), aşa cum prevede legea, probabil după "tradiţia” CJ din anii anteriori, când astfel de achiziţii publice întâi s-au negociat şi apoi s-au "licitat”.  
 
S-a licitat "pentru mere”, dar s-a câştigat "pentru pere”
 
Conform anunţului de atribuire publicat pe acealaşi site la data de 14 aprilie 2008, contractul a fost adjudecat de singurul ofertant, şi anume "Grupul de Presă Accent” Piatra Neamţ, numai că… SURPRIZÃ! Această firmă şi-a adjudecat "Contractul de servicii: RECLAMÃ ŞI PUBLICITATE PRIN  RADIO ŞI TELEVIZIUNE”. Altfel spus, licitaţia (cererea de ofertă) s-a organizat "pentru mere”, dar s-a adjudecat "pentru pere”. La CJ Neamţ nu contează, banul să ajungă unde trebuie!
 
Ţinând cont de faptul că în invitaţia menţionată se solicitau 6 publicaţii locale şi 4 televiziuni, am adresat conducerii CJ următoarea întrebare: "Care sunt subcontractanţii şi asociaţii menţionaţi de «Grupul de Presă Accent» SRL în oferta prezentată?”.
 
Răspunsul CJ, asumat de vicepreşedintele Dumitru Badea, precizează că "nu s-a solicitat în fişa de date şi caietul de sarcini existenţa subcontractanţilor, prin urmare, singura firmă prezentă la licitaţie, respectiv «Grupul de Presă Accent» SRL Piatra Neamţ, nu  a prezentat listă de subcontractanţi”.
 
Măi, să fie! Şi atunci cum se asigură onorarea comenzilor CJ în 6 publicaţii şi la 4 televiziuni? Desigur, în baza înţelegerilor existente în presa nemţeană, numai că acestea nu ţin loc de documentaţie legală necesară la o licitaţie.  
 
CJ nu ştie ce primeşte, dar ştie cât plăteşte
 
Am mai adresat Consiliului Judeţean Neamţ rugămintea de a ne prezenta "în detaliu serviciile care urmează a fi prestate de «GRUPUL DE PRESÃ ACCENT» SRL”.
 
Acelaşi vicepreşedinte Badea ne-a transmis o listă, probabil copiată din caietul de sarcini (de genul: difuzare de anunţuri alb-negru, cu caracter general, în interiorul ziarului; difuzare materiale informative – campanii de informarea, pagină alb-negru sau color, în interiorul ziarului), fără a preciza care este "cantitatea” materialelor (suprafaţă şi număr de apariţii) ce urmează a fi publicate/difuzate în baza contractului a cărui valoare a fost stabilită la 139.230 RON (inclusiv TVA). Demn de menţionat este faptul că nici acest anunţ de atribuire nu a fost publicat în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP).
 
În 2007, contractul pentru publicitate în presa scrisă şi TV a avut acelaşi câştigător, aceleaşi condiţii de difuzare (6 publicaţii şi 4 televiziuni, conform invitaţiei de participare), dar o valoare de 3 ori mai mică – 42.017 RON.
 
Dar anul 2008 este unul electoral, motiv pentru care nemţenii trebuie prostiţi de trei ori mai tare. Desigur, pe banii lor, pentru că instituţia numită CJ este finanţată din taxele şi impozitele plătite de locuitorii judeţului.
 
Iar în acest timp, presa nemţeană le spune cititorilor că "veghează la cheltuirea cu folos a banului public”! Dar, la urma urmei, fiecare publicaţie are cititorii pe care îi merită…
 
 
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.