Competiţie pe piaţa auto românească pentru preţul de 10.000 de euro

0
 
Pragul de 10.000 de euro pentru un autoturism cu dotări standard este urmărit cu interes atât de producători, cât şi de cumpărători.
 
Autoturismul autohton Dacia Logan sau "maşina de 5.000 de euro”, pleacă de fapt de la 6.400 de euro şi poate ajunge la peste 10.800 de euro, în funcţie de model, motorizare şi dotări. Spre deosebire de producătorul francez de la Mioveni, mărcile occidentale au urmat un traseu invers: preţurile au fost ajustate, pentru a intra în competiţie cu Dacia Logan, încercând să atace limita de 10.000 de euro.
 
Volkswagen propune modelul Polo Happy, la 10.248,28 euro (TVA inclus), motorizare de 1,2 l, respectiv de 11.518 euro, motorizare de 1,4 l. O altă propunere a producătorului german este Polo Trendline (1,2 l) la 10.363,71 euro.
 
Opel oferă trei modele Agila (8.760-11.410 euro), trei modele Corsa, în opt versiuni (9.380-11.650 euro), un model Meriva – 1,4 16 V (11.920 euro) şi un model Astra Classic II 1,4 16 V (11.470 euro).
 
Francezii vin cu modele cuprinse între 7.895 şi 11.723 euro
 
Gama autoturismelor Peugeot în România, la categoria de preţ în jurul a 10.000 de euro, începe cu modelul 107 One (1,0 l), la 8.267 euro (TVA inclus), model cu trei uşi, respectiv 8.546 euro, cu 5 uşi. În zona pragului de 10.000 de euro, producătorul francez mai vine cu Sedan (1,3 l), la 11.174 euro, Starline – 11.564 euro, Urban -11.624 euro, XR (combi) – 11.281 euro.
 
Un alt producător francez, Citroen, propune 12 variante ale modelului C1, cu motorizări de 1,0 şi 1,4 l, la preţuri între 7.895 şi 10.068 euro. Modelul C2 are şi el nouă variante, între 9.972 şi 11.251 euro. La acestea, se adaugă modelul C4 berlină la 11.723 euro sau Berlingo First Combi – 11.245 euro. Al treilea producător francez, Renault, propune modelele Clio 1,2, 16 V, la 10.451 euro, cu versiunea pe motorină (11.700 euro), Symbol (între 8.649 şi 11.550 euro – benzină, motorină), Kangoo 1,2 l, 16 V (11.603 euro).
 
Micuţele "japoneze” se vând cu preţuri între 7.961 şi 11.490 euro
 
Ford atacă şi el pragul de 10.000 de euro cu modelele Ka (trei uşi), de la 9.389 euro, Fiesta – 9.561,65 euro, Fusion – 11.209,8 euro. Skoda are şase versiuni Noua Fabia, 1,2 l, între 9.671,13 euro şi 11.397,82 euro, trei versiuni Noua Fabia Combi (10.326-11.642 euro) şi trei versiuni Fabia Sedan (9.599-11.904 euro).
 
Fiat are o gamă bogată de modele: Linea – la 11.174 şi 11.968 euro, în funcţie de nivelul de echipare, Grande Punto 1,2 l – 11.332 euro (versiunea cu cinci uşi), celebrul model 500, cu o motorizare de 1,2 l – 11.500 euro, Albea – între 8.469 şi 9.922 euro, cu trei versiuni la motorizarea de 1,4 l, Punto Classic – 10.353 euro. Modelul Panda are cinci versiuni, cu preţuri între 7.729 şi 10.656 euro, în funcţie de motorizare şi de dotări.
 
"Japonezele” deschid parada cu Mazda, sub cele trei versiuni ale Mazda 2, de 1,3 l, la preţuri cuprinse între 9.990 şi 11.490 euro. Suzuki prezintă modelul "Swift”, cu preţuri începând de la 9.850 euro. Hyundai Accent, "superdotat”, este la un preţ promoţional de 11.412 euro. Alte modele de la acest producător: Getz (de la 8.794 euro, până la 11.055 euro), GL MT, cu patru versiuni (între 7.961 şi 9.210,6 euro).
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.