Generaţia hip-hop inspiră noi proiecte de business

0
După ce şi-au demonstrat, timp de şase ani, că pot face carieră în Statele Unite ale Americii, doi tineri ieşeni cu pregătire juridică s-au întors în oraşul natal, unde au pus bazele unei afaceri de retail de nişă.
 
Este vorba despre aducerea la Iaşi şi în România a brandului de urban fashion "Ecko Unltd”, inexistent oficial pe piaţa românească, până la începutul anului 2007, când au primit dreptul de distribuitor unic la nivel naţional.
 
Cu toate că în ceea ce priveşte comerţul cu articole vestimentare piaţa românească este suprasaturată, elementul de inedit al afacerii constă în orientarea exclusivă către un grup-ţintă devenit din ce în ce mai numeros pe piaţa autohtonă – tinerii nonconformişti, pasionaţi de skatebording şi muzică hip-hop.
 
Cum devii reprezentant exclusiv al unui brand pe o piaţă nouă?
 
Ideea de a aduce un brand nou în România le-a încolţit în minte în perioada când se aflau încă în America.
 
"Am făcut o cercetare pentru a vedea ce nu există încă în România pe domeniul retailului de fashion, care la modul general este o piaţă destul de saturată şi la noi. Am descoperit că era loc liber pe domeniul lenjeriei intime, mai exact brandul «Victoria’s Secret», şi pe nişa de urban-wear”, ne-a povestit Claudia Băcăuanu, manager de dezvoltare al SC "Urban Trends” SRL Iaşi.
 
La ora aceea, soţii Băcăuanu lucrau în domeniul HORECA, Claudia ca şi manager al unui restaurant din New York, iar Viorel ca şi somelier, joburi care le asigurau un trai mai mult decât decent. Cu toate acestea, tinerii ieşeni erau hotărâţi să se întoarcă acasă şi să-şi pornească propria afacere.
 
În primă instanţă, cei doi viitori întreprinzători privaţi "au bătut la uşa” celor de la "Victoria’s Secret”, de unde au aflat că în strategia de piaţă a companiei nu se înscrie expansiunea pe continentul european, unde nu au deschis decât un singur magazin – în Grecia.
 
Mult mai interesantă pentru managerii "Victoria’s Secret” este piaţa asiatică, gata să cumpere tot ce este scump şi cu etichetă renumită.
 
"Aşa că ne-am direcţionat către linia de urban-wear, tipul de vestimentaţie nonconformistă, adresată oamenilor cu spirit liber. Am încercat la mai multe firme din SUA pe acest segment, însă majoritatea nu s-au arătat interesate de piaţa europeană şi mai ales de cea din Europa de Est”, a continuat Claudia Băcăuanu.
 
În cele din urmă, cei doi ieşeni s-au adresat companiei «Ecko Unltd», brandul numărul 1 în lume pe segmentul street-wear. "Compania mamă ne-a îndrumat către reprezentanţa pe Europa, care există în Germania. Nu ne-a fost simplu să obţinem dreptul de reprezentant exclusiv pentru că a trebuit mai întâi să-i convingem că suntem de încredere. Am întocmit un plan de afaceri şi un studiu de piaţă prin oraşele din România, ne-am prezentat pe noi ca şi întreprinzători şi posibilităţile pieţei pe care urma să o «atacăm»”, ne-a dezvăluit managerul de dezvoltare al "Urban Trends”.
 
 
Două magazine proprii şi opt locaţii în colaborare, într-un an
 
De la ideea de a deschide un magazin de nişă în Iaşi şi până la obţinerea licenţei, în februarie 2007, de a reprezenta brandul "Ecko Unltd” cu cele şase mărci ale sale, a durat aproximativ o jumătate de an. Astfel, la data de 26 martie 2007 s-a deschis primul magazin "Marc Ecko presents…” din "Iulius Mall”.
 
 
"Am vrut ca primul nostru magazin să se deschidă în Iaşi pentru că suntem ieşeni şi nu vrem ca tot ce este nou să se întâmple în Bucureşti. Pot spune că a fost de bun-augur întrucât în prima lună am avut vânzări de peste 20.000 de euro, ceea ce pentru o firmă abia apărută este foarte bine. Avem cumpărători din toată Moldova şi chiar din Bucureşti, în special printre tinerii care ascultă un anumit tip de muzică gen hip-hop, pasionaţii de skatebording şi în general cei cu un stil mai nonconformist”, a afirmat Viorel Băcăuanu, asociat cu drepturi egale în cadrul SC "Urban Trends” SRL.
 
La sfârşitul anului trecut, cei doi tineri întreprinzători au deschis şi cel de-al doilea spaţiu propriu, pe bulevardul Ştefan cel Mare din Iaşi. "Pe lângă cele două magazine proprii, am mai încheiat o serie de contracte de colaborare cu retaileri din Timişoara, Baia Mare, Cluj, Botoşani, Tecuci, Galaţi, Bârlad şi urmează unul în Vaslui”, a mai spus Viorel Băcăuanu. O altă noutate este că, din ianuarie 2008, "Urban Trends” a devenit reprezentant exclusiv, nu doar pentru gama de vestimetaţie, ci şi pentru articolele sportive pentru skatebording marca "Zoo York”, şi anume plăci, rulmenţi, genunchere, cotiere, căşti.  
 
 
Tratative cu trupa "Paraziţii”
 
Pentru anul acesta, "Urban Trend” intenţionează să intre pe piaţa bucureşteană. Reprezentanţii "Ecko Unltd” în România sunt încă în căutarea unui spaţiu comercial potrivit ca şi suprafaţă, locaţie şi preţ al chiriei. "Fiind vorba despre Bucureşti, chiriile sunt de cel puţin 10 ori mai mari decât în Iaşi, dacă ne gândim la spaţii centrale de pe Magheru sau Calea Victoriei. În orice caz, până în luna septembrie vom fi prezenţi cu un magazin propriu «Ecko Unltd», în capitală, iar către sfârşitul anului, ne gândim să mai deschidem unul la Piatra Neamţ”, a precizat managerul SC "Urban Trends”.
 
Cu această ocazie, importatorii "Ecko Unltd” intenţionează să lanseze o campanie de marketing, pasul cel mai interesant fiind negocierile începute cu trupa "Paraziţii” pentru a  reprezenta brandul ca şi imagine. "Am dori ca  imaginea «Ecko Unltd»  să fie promovată de una dintre cele mai de succes trupe de hip-hop din România. Am purtat discuţii cu cei trei membri ai trupei «Paraziţii», însă, nu am încheiat încă un contract cu aceştia”, a adăugat Claudia Băcăuanu.
 
 
Lupta cu vânzătorii neautorizaţi
 
Ca şi reprezentanţi exclusivi ai unuia dintre cele mai renumite branduri mondiale în domeniul street-wear, soţii Băcăuanu au avut de a face şi cu comercianţii de produse vestimentare falsificate. "Am descoperit un magazin care comercializa produse cu eticheta «Ecko Unltd» într-un mare centru comercial din Bucureşti. Până la urmă am reuşit să-l convingem să renunţe la acest business.
 
O altă practică ilegală de comercializare a mărcii cu care ne-am luptat noi, ca şi reprezentanţi exclusivi, a fost depistarea celor care comercializau produse, de această dată originale, achiziţionate de pe site-urile gen e-bay. A trebuit să le explicăm faptul că noi suntem singurii care deţinem licenţa de comercializare a brandului în România şi că ceea ce fac ei este ilegal”, ne-a povestit Claudia Băcăuanu.
 
 
60.000 RON – profit brut şi 120.000 RON – impozitele, pe primul an de activitate
 
După primele 10 luni de activitate, la sfârşitul anului 2007, "Urban Trends” a înregistrat o cifră de afaceri de 136.000 euro, cu un profit brut de aproximativ 16.000 euro (60.000 RON) şi marfă în stoc de aceeaşi valoare. "Am început anul cu magazinul din mall, cu marfă în valoare de 25.000 euro, şi lunar am avut vânzări de aproximativ 20.000 euro.
 
Pot spune că a fost o perioadă bună, deşi, în ultima vreme piaţa de retail suferă întrucât am fost afectaţi de toate evenimentele economico-politice din ţară”, ne-a relevat Claudia Băcăuanu. Ca o caracteristică a mediului în care se dezvoltă afacerile în România, aceasta a remarcat gradul înalt al fiscalităţii. Pentru rulajul de marfă, de anul trecut, societatea sa a plătit la stat, cu tot cu impozitele pe salarii, nu mai puţin de 120.000 RON, adică dublul profitului brut.
 
"Cu toate acestea, sperăm să încheiem anul 2008 cu o cifră de afaceri de 250.000 euro, mai ales în condiţiile deschiderii magazinului din Bucureşti. La aceasta, estimăm un profit de aproximativ 15%”, a declarat în încheiere managerul de dezvoltare al "Urban Trends” Iaşi.
 
 
 
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.