Bătălia pentru biletele Euro 2008

0
"Piaţa neagră" sau gri funcţionează din plin, la nivel mondial, atunci când vine vorba de biletele pentru meciurile Campionatului European de fotbal Euro 2008. Acestea sunt revândute sub forma unor pachete scumpe acelor firme foarte doritoare să-şi încânte clienţii şi partenerii, scrie cotidianul elveţian "Le Temps".
 
Unsprezece milioane de cereri pentru ceva mai mult de un milion de bilete. Cifrele vorbesc de la sine şi arată cum eforturile depuse în sensul eradicării revânzării ilicite a biletelor pentru Euro 2008 sunt în zadar. "Există oameni în cadrul UEFA care se ocupă special de urmărirea celor ce comit fraude. Dar este o luptă dificilă. Cererea depăşeşte oferta într-o măsură atât de mare încât lasă loc oricăror tentaţii, facilitate de Internet", explică Philippe Margraff, directorul comercial al UEFA.
 
Teoretic, cei care sunt în măsură să intre în posesia acestor bilete-minune, pe baza unei repartiţii bine stabilite, nu au dreptul să le revândă. Dar asta numai teoretic. În realitate, mulţi dintre ei o fac. Şi nu este vorba numai de persoane particulare dornice să facă un ban de pe urma suporterilor disperaţi şi dispuşi să facă orice pentru a li se deschide porţile raiului. Mai există sponsori şi organizaţii naţionale interesate să participe la acest "joc" cu miză mare.
 
Acest fapt a fost recunoscut de directorul unei societăţi care oferă companiilor "pachete" complete. "Activitatea noastră constă în a organiza facilităţile – hotel, transport şi masă în apropierea stadionului – şi a le propune companiilor care doresc să-şi invite la meciuri clienţi sau parteneri", povesteşte oficialul menţionat, sub protecţia anonimatului.
 
Şi are şi de ce. "Pentru a obţine biletele, am apelat la o reţea de contacte care ni le vinde pe piaţa gri: sponsorii, federaţiile sau persoanele particulare care au reuşit să obţină bilete şi vor să obţină beneficii de pe urma lor. Preţul depinde de sursele noastre şi de meciuri. Cele din Olanda sau cel pentru meciul dintre Republica Cehă şi Portugalia sunt foarte scumpe". Iar confidentul nostru insistă: "Dar chiar şi dacă provin de pe piaţa gri, aceste bilete sunt sigure".
 
După ce a lansat un apel la ofertă, UEFA a mandatat firma "IMG World" cu vânzarea biletelor. "Există multe societăţi care propun pachete, însă IMG are exclusivitate la nivel mondial pentru comercializarea a 80.000 de bilete – adică 8% – destinate actorilor din sectorul economic interesaţi să-şi invite clienţii sau colaboratorii şi să beneficieze de o anumită calitate a prestaţiilor. Prestaţii pentru care tot noi asigurăm producţia. Orice alt comerciant care încearcă să revândă biletele este ilegal. Fie el negru sau gri", avertizează Philippe Margraff.
 
Există numeroase firme, ascunse pe Internet sau aflate la vedere în paradisuri fiscale – ca de exemplu "ATM" sau "Premium Hospitality" – care propun "forfete", la preţuri adesea mai mici decât ofertele oficiale.
 
Pachetele UEFA comercializate de IMG variază de la 1.318 euro pentru meciurile de calificare până la 12.661 euro pentru un forfet "Knock-out 22" care include o semifinală şi finala.
loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.