Orice firmă care vrea să exporte în UE trebuie să aibă marcajul CE pe produs

0
 
Marcajul european de conformitate CE oferă produselor româneşti posibilitatea de a circula libere pe piaţa Uniunii Europene şi este aplicat produsului în orice moment înainte de plasarea acestuia pentru prima dată pe piaţă, a informat (joi, 22 mai 2008) într-o conferinţă, preşedintele Asociaţiei Producătorilor de Materiale pentru Construcţii din România (APMCR), Claudiu Georgescu.
 
Marcajul CE, a explicat Rădulescu, este o marcă de conformitate şi nu de calitate, însă prezenţa ei pe produs garantează un minim de calitate. Mai exact, a spus el, acest marcaj arată că un produs, indiferent unde este fabricat, este conform unei reglementări CE.
 
Potrivit preşedintelui APMCR, ţările UE încă se mai confruntă cu problemele aduse în prim – plan de acest marcaj. În acest sens, în 2007, Franţa a cheltuit 9 milioane de euro pentru a disemina informaţiile referitoare la marcajul CE.
 
Preşedintele APMCR a explicat că această conferinţă internaţională intitulată "CE – Marking", face parte dintr-un proiect aprobat la sfârşitul lui 2007 de Comisia Europeană. Proiectul "Awareness Raising about Potential impact of the EU Accession and Cooperation in the Building Materials Sector" se înscrie la secţiunea "Business Support Program for Bulgaria, România, Croaţia and Turkey" şi beneficiază de finanţare europeană pentru diseminarea de informaţii cu privire la marcajul CE.
 
Proiectul urmăreşte să contribuie la familiarizarea producătorilor din ţările participante cu acquis-ul comunitar şi standardele europene din sectorul produselor pentru construcţii cu ajutorul organizaţiilor reprezentative din Romania, Bulgaria şi Turcia şi la întărirea capacităţii organizatorice şi a vizibilităţii organizaţiilor reprezentative din sectorul materialelor pentru construcţii, în raport cu organizaţiile, atât de pe acelaşi palier, cât şi pe verticală.
 
"Coordonatorul proiectului este Asociaţia Producătorilor de Materiale pentru Construcţii din Turcia – IMSAD – pentru că această ţară are un sector de construcţii foarte dezvoltat", a punctat Claudiu Rădulescu.
 
În România, acest proiect demarează cu organizarea conferinţei internaţionale "CE – Marking", acest eveniment fiind un prilej pentru APMCR să expună rezultatele celor 15 seminarii intitulate "Marcajul CE – marcajul liberei circulaţii a produselor pentru construcţii", organizate, în perioada septembrie 2007 – aprilie 2008, în Baia Mare, Bacău, Bucureşti, Călăraşi, Constanţa, Cluj, Craiova, Galaţi, Ploieşti, Timişoara, Târgu Mureş.
 
Obiectivele principale ale acestor seminarii au vizat informarea/educarea agenţilor economici care activează în domeniul comercializării produselor pentru construcţii cu privire la actele normative, drepturile şi îndatoririle ce reglementeaza acest domeniu, sensibilizarea agenţilor economici implicaţi în producţia şi comercializarea produselor pentru construcţii, pentru respectarea legislaţiei, responsabilizarea factorilor implicaţi în producţia şi comercializarea produselor pentru construcţii, pentru diminuarea fenomenului de indisciplină în introducerea şi circulaţia pe piaţă a unor produse pentru construcţii şi înlăturarea neclarităţilor din acest domeniu, precum şi evaluarea gradului de respectare a legislaţiei în domeniul producţiei şi comercializării produselor pentru construcţii şi pregătirea unui set de propuneri în domeniul legislaţiei pentru îmbunătăţirea situaţiei.
 
Marcarea are o multitudine de avantaje şi anume: facilitarea comercializării de produse în diferite ţări din EEA, contribuie la îmbunătăţirea calităţii produselor şi oferă informaţii fiabile designerilor şi constructorilor asupra utilizării şi caracteristicilor produsului. De marcajul CE este responsabil producătorul sau reprezentantul său autorizat din cadrul EEA.
 
Pentru orice firmă care doreşte să exporte produse către Uniunea Europeană, marcarea CE este obligatorie. În majoritatea cazurilor, certificarea CE va fi acordată pentru un produs doar dacă producătorul poate să arate că produsul nu numai că îndeplineşte cerinţele tehnice stabilite în standardul corespunzător ci şi că acesta poate fi fabricat în mod constant la acel nivel. În consecinţă produsele trebuie fabricate în conformitate cu procedurile interne specifice ale firmei astfel încât nivelele calităţii finale să poată fi garantate. În cea mai mare parte a cazurilor acesta implică implementarea de către producător a unui program de asigurare a calităţii.
 
Marcajul este aplicat fie pe produs, fie pe o etichetă ataşată acestuia ori pe ambalaj sau pe documentele comerciale corespunzătoare.
 
APMCR este o organizaţie non – profit ce grupează principalii producători de materiale pentru construcţii şi le reprezintă interesele în domeniul tehnic, de reglementare şi în raport cu autorităţile statului în orice probleme de natură tehnică.
 
La nivelul anului 2007, cifra de afaceri a membrilor APMCR a fost de 450 de milioane de euro.
 
APMCR reprezintă România în Consiliul European al Producătorilor de Materiale pentru Construcţii, organism neguvernamental paneuropean ce grupează asociaţiile naţionale de profil din ţările membre ale CE şi asociaţiile orizontale europene de profil din piaţa materialelor de construcţii.
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.