Hotelăria românească duce lipsă de angajaţi

0
  • COMUNICAT DE PRESĂ 
 
Lipsa angajatilor si migrarea fortei de munca sunt unele dintre cele mai presante probleme cu care se confrunta industria hoteliera romaneasca. Aceasta a fost una din concluziile formulate la Forumul Industriei Ospitalitatii, desfasurat in Bucuresti, la Hotel Novotel City Centre.
 
"Una din rezolvari ar putea fi importul fortei de munca. In ceea ce priveste hotelul pe care il conduc, am inceput deja angajarea de personal din afara tarii, lucru care s-a dovedit a avea rezultate pozitive. Intentionam sa continuam importul de angajati din alte zone decat Romania, atat datorita nivelului de pregatire pe care angajatii straini il au, cat si din punct de vedere al costurilor mai reduse cu personalul", a explicat Catalin Butnariu, manager general The Gerald’s Hotel din Radauti, Suceava.
 
Alte doua probleme aduse in discutie la evenimentul organizat de revista HRB expert au fost necesitatea angajarii de consultanti in momentul planificarii si construirii unui hotel, precum si colaborarea cu firme de training din domeniul ospitalitatii, pentru a asigura angajatilor pregatirea profesionala corespunzatoare, astfel incat nivelul serviciilor sa se imbunatateasca.
 
In acest sens, Bogdan Manu, project manager Educo, companie specializata in pregatirea personalului din industria ospitalitatii, a declarat: "Este benefica existenta unui trainer departamental in fiecare hotel, care sa identifice nevoile de training, sa organizeze programe de orientare departamentala si cross training pentru noii angajati. De asemenea, recomandam angajarea unui training manger, care sa pregateasca trainerii departamentali pentru a asigura traininguri in cascada, sa creeze planurile de training si de dezvoltare al angajatilor".
 
La randul sau, Bogdan Comanescu, academy manager Accelera Accor Services a precizat: "Din studiile noastre, 48% dintre hoteluri, pensiuni si restaurante sunt conduse dupa ureche, lucru care conduce la servicii slabe si demotivarea angajatilor. Mai mult, este ingrijorator ca aproximativ 85% dintre cei care au functii de conducere de tip middle-management nu au efectuat niciodata cursuri de training. De asemenea, din datele pe care le avem, situatia sta in felul urmator: 40% dintre cei aflati in pozitii de top management fac parte din era in care l-au servit pe Ceausescu, pe cand  marea parte a angajatilor actuali din hotelarie nici macar nu mai stiu cine a fost Ceausescu".
 
Conferinta HRB expert – Forumul Industriei Ospitalitatii s-a aflat anul acesta la a treia editie. Avand de data aceasta ca tema "Perspectivele pietei hoteliere autohtone", conferinta a reunit peste 100 de hotelieri printre care si personalitati din industrie ca Paul Marasoiu – CEO Peacock Hotels, Dragos Anastasiu – presedinte ANAT, Corina Martin – presedinte Asociaţia pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului-Litoral si Tinu Sebesanu – CEO Trend Hospitality, producatori, importatori si furnizori de produse si echipamente destinate horeca.
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.