Noi criterii de clasificare a hotelurilor şi pensiunilor

0
Hotelurile şi pensiunile au noi criterii de funcţionare şi clasificare, potrivit unui Ordin al ministrului pentru turism, care a intrat în vigoare pe 19 mai.
 
Principalele schimbări pe care le aduce actul normativ se referă la simplificarea autorizării şi modificarea încadrării pensiunilor turistice, astfel încât şi pensiunile turistice vor fi clasificate pe stele.
 
Normele prevăd introducerea declaraţiei pe proprie răspundere pentru deţinerea unor autorizaţii stabilite prin lege, în locul depunerii la dosarul de clasificare de copii după respectivele documente (sanitară, sanitar-veterinară, de mediu).
 
De asemenea, a fost modificată încadrarea pensiunilor turistice, din pensiuni turistice urbane (clasificare pe stele) şi pensiuni turistice rurale (clasificate pe flori) în:
 
– pensiuni turistice clasificate pe stele, indiferent de localizarea lor în mediu urban sau rural, cu o capacitate maximă de cazare de până la 20 de camere;
 
– şi pensiuni agroturistice, clasificate pe flori, cu o capacitate maximă de cazare de până la 8 camere, cu obligaţia de a oferi masa din produse naturale, preparate în gospodăria proprie şi cu obligaţia ca gazdele să se ocupe direct de programul turiştilor pe tot parcursul sejurului.
 
În plus, pensiunile agroturistice vor desfăşura, în mod continuu în cadrul gospodăriei, cel puţin o activitate legată de agricultură, creşterea animalelor, cultivarea plantelor, introducerea obligativităţii pentru conducătorii de pensiuni turistice de a absolvi un curs de pregătire profesională.
 
Totodată, a fost eliminată categoria de "hotel pentru tineret", care se suprapunea cu cea de "hostel".
 
Au fost eliminate şi categoriile diverse de clasificare a cabanelor şi a fost introdusă o singură categorie – "cabane turistice", cu condiţii specifice pentru acele cabane care oferă servicii în cadrul turismului de vânătoare şi pescuit.
 
De asemenea, a fost introdusă declaraţia pe proprie răspundere a administratorului pentru îndeplinirea obligaţiilor de a asigura cu personal calificat structura de primire turistică.
 
Noile norme au fost elaborate în conformitate cu recomandările Master Planului pentru Dezvoltarea Turismului Naţional cu privire la simplificarea sistemului de clasificare hotelieră, pe baza propunerilor asociaţiilor profesionale şi patronale din turism interesate, precum şi a propunerilor sosite de la ministere care au activitate ce relaţionează cu turismul, în colaborare cu personalul din teritoriu, de la Direcţia de Autorizare din MIMMCTPL.
 
"Proiectul a fost avizat şi de către Consiliul Consultativ al Turismului. Totodată, au fost consultate şi modele de clasificare din alte ţări membre ale Uniunii Europene, dar am păstrat esenţa dată de specificul national, mai ales în condiţiile în care nu există în prezent un sistem unic de clasificare al unităţilor hoteliere la nivel european", a declarat Lucia Morariu, secretar de stat pentru turism în MIMMCTPL.
 
 
 
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.