Numărul angajaţilor din industria uşoară a scăzut cu 50%

0
 
Cu toate că reprezentanţii industriei uşoare deplâng cu toate ocaziile starea dezastruoasă în care a ajuns producţia din domeniul confecţiilor şi încălţămintei, târgurile şi expoziţiile cu vânzare se ţin lanţ în toată ţara. Organizator fidel al unor astfel de manifestări, Aurelienţu Popescu, preşedintele executiv al Federaţiei Patronale din Industria Uşoară (FEPAIUS), a invocat în cadrul unei conferinţe de presă prăbuşirea lentă, dar sigură, a industriei pe care o reprezintă, dacă nu se iau măsuri cât mai drastice pentru a contracara concurenţa acerbă a produselor "Made in China".
 
Conform datelor oferite de FEPAIUS, pentru prima dată în ultimii ani, exporturile de îmbrăcăminte şi de încălţăminte au scăzut la nivel naţional. "Anul trecut, valoarea articolelor exportate a fost de 5,5 miliarde euro, în timp ce valoarea importurilor a fost de 4,7 miliarde euro. Regula era ca între exporturi şi importuri să existe o diferenţă de două miliarde euro, în favoarea exporturilor. În ultimul an, însă, diferenţa s-a redus la 800 milioane euro, din cauza majorării preţurilor la utilităţi şi a concurenţei asiatice", a declarat Aurelienţu Popescu, preşedintele executiv al FEPAIUS.
 
Un alt fapt îngrijorător este că numărul angajaţilor în industria uşoară a scăzut cu peste 50%, din anul 2005 până în prezent. "La nivelul Iaşului, în aceeaşi perioadă, numărul angajaţilor din domeniul confecţiilor a scăzut cu 50%, ajungând la 15.000.
 
Aceasta din cauza restructurărilor ce au venit în urma pierderii competitivităţii pe piaţă. Cei mai mulţi angajaţi sunt în confecţii, aproximativ 8.200, urmează fabricile şi atelierele de pielărie şi încălţăminte cu 1.320 şi industria textilă cu aproximativ 1.100", a enunţat Aurelienţu Popescu. Acesta a ţinut să precizeze că în ciuda acestor statistici negative, judeţul Iaşi se află pe locul doi în ţară, după Bucureşti, în ceea ce priveşte profitul înregistrat din domeniul textilelor.
 
Reprezentanţii FEPAIUS susţin că exportatorii români nu îşi mai găsesc loc pe piaţa europeană, unde, altădată, erau "vioara întâi". "Practic, în momentul de faţă, 40% din îmbrăcămintea vândută în UE se importă din China, iar această cotă va creşte şi mai mult. În acelaşi timp, lohnul se delocalizează, migrând către întreprinderile din ţările cu forţă de muncă mai ieftină, precum Moldova sau Ucraina. Nimeni nu ştie unde se va ajunge", a completat preşedintele executiv al FEPAIUS.
 
Ca şi soluţie de contracarare a acestor pierderi, reprezentanţii patronatului industriei uşoare au venit cu ideea ca textiliştii români să se asocieze  pentru a-şi deschide magazine proprii, exclusiv cu produse româneşti de îmbrăcăminte, încălţăminte şi accesorii, atât în ţară, cât şi în vestul Europei. O altă idee aruncată în eter, însă, fără prea multe şanse de concretizare, este organizarea unei campanii media, asemănătoare celei la care au recurs producătorii de carne, prin care să sensibilizeze piaţa internă să cumpere haine şi încălţăminte fabricată în România.
loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.