Oraşele mari din România vor avea hoteluri Marriott, Courtyard şi Holiday Inn

0
  • – Iaşul nu este inclus pe lista oraşelor vizate de marile lanţuri hoteliere
 
Marile lanţuri hoteliere vor deschide în următorii ani hoteluri în oraşele importante din România, branduri precum Marriott, Courtyard şi Holiday Inn.
 
"Ne pregătim pentru a deschide două hoteluri Marriott şi trei hoteluri Courtyard în cinci oraşe din ţară: Bucureşti, Oradea, Cluj, Timişoara şi Braşov", a spus Kurt Strohmayer, director general Marriott Bucharest Grand Hotel, cu ocazia Forumului Ospitalităţii organizat la Bucureşti.
 
Reprezentanţii marilor lanţuri hoteliere au anunţat că oraşele mari din România sunt din ce în ce mai atractive pentru piaţa hoteliere, dar au solicitat dezvoltarea unei infrastructuri adecvate pentru atragerea unui număr cât mai mare de turişti şi oameni de afaceri.
 
Unul dintre cele mai mari lanţuri hoteliere din lume, Starwood, a anunţat că va intra pe piaţa românească în următorii doi ani, cu trei hoteluri în Bucureşti şi unul în Cluj.
 
"Vom intra pe piaţa românească cu trei hoteluri în Bucureşti, două de categorie medie-superioară şi unul de lux. Încă nu vă pot confirma dacă este vorba despre Meridien sau Scheraton. De asemenea, suntem în discuţii pentru un hotel la Cluj", a spus Vincent Levy, director de achiziţii al grupului Starwood.
 
Reprezentantul companiei Intercontinental, Peter Vermeer, a precizat că oraşele din România vor avea în curând branduri aparţinând Intercontinental precum Holiday Inn, de patru stele, sau Grand Plaza, de cinci stele.
 
Şi Bucureştiul se va îmbogăţi cu un nou hotel, Radisson SAS, care va fi inaugurat în iunie şi va deţine poziţia de cel mai mare hotel de cinci stele din Bucureşti, cu 424 de camere. La ora actuală, Bucureştiul are 8.000 de camere de hotel, iar în doi ani numărul acestora va ajunge la 10.000 de camere.
 
În ţară, hotelierii vizează în special oraşele mari la care se poate ajunge relativ uşor, dar şi zonele montane, acolo unde sunt dezvoltate cu precădere hoteluri cu facilităţi de tratament. Şi Marea Neagră este tot mai atractivă pentru hotelieri, compania hotelieră Sol Melia intenţionând că se extindă la Marea Neagră după ce a preluat hotelurile din Bulgaria deţinute de un fond de investiţi.
 
Potrivit participanţilor la Forumul ospitalităţii, hotelurile de trei stele vor cunoaşte cea mai mare dezvoltare în Bucureşti în perioada următoare, alături de brandurile de lux, precum Ritz sau Regent. În Bucureşti piaţa hotelurilor de cinci stele este împărţită la ora actuală de şapte hoteluri, Marriott, Hilton, Intercontinental, Howard Johnson, Crowne Plaza, Casa Capşa şi Carol Parc.
 
În ţară hotelurile de trei şi patru stele vor cumula cele mai mari investiţi, în special în marile oraşe. Potrivit hotelierilor, şi aici pot apărea branduri de cinci stele, având în vedere în special posibilităţile de afaceri oferite de deschiderea unor fabrici, precum Nokia la Cluj-Napoca, sau posibila investiţie Mercedes de la Timişoara.
 
România are un grad de ocupare a capacităţilor de cazare sub 50%
 
Gradul de ocupare a structurilor de cazare din România nu trece de 50%, iar sezonalitatea Litorarului trage în jos statisticile, a declarat Mihai Râjniţă, secretarul general al Federaţiei Industriei Hoteliere din România.
 
"Gradul de ocupare a hotelurilor la nivel naţional nu a reuşit să ajungă, după 18 ani, la nivelul din 1989, iar coeficientul de ocupare este de sub 50%. Sezonalitatea Litoralului trage statisticile în jos, cu un număr de 60-70 de zile de ocupare, faţă de peste 150 de zile în urmă cu 30 de ani", a precizat Râjniţă.
 
Baza hotelieră din România este mult învechită, iar multe hoteluri din sectorul balnear şi de pe Litoral necesită renovări majore pentru a putea oferi servicii la standardele de calitate cerute. Serviciile sunt, de asemenea, la standarde scăzute în multe structuri de primire turistice, cauza fiind lipsa personalului calificat.
 
"Nu este exclus ca hotelierii să apeleze la personal din străinătate care să lucreze în hotelurile din România. Avem deja oferte din Pakistan, Turcia, India. Cred că tocmai de aceea trebuie să-i calificăm şi să-i motivăm pe români, să rămână acasă, pentru a ocupa aceste locuri de muncă", a precizat secretarul general al FIHR.
 
Acesta a subliniat că România se confruntă cu excedent de hoteluri în oraşele mari şi cu deficit în zonele turistice tradiţionale.
 
"În România există în prezent o expansiune intensă a hotelurilor de patru stele. Este nevoie în primul rând pentru populaţie de hoteluri de o stea, două şi trei stele, cu servicii bune şi cu un raport optim preţ-calitate", consideră Mihai Râjniţă.
 
Proiectele hoteliere pentru 2008 includ deschiderea a peste 16 hoteluri, majoritatea dintre acestea aparţinând brand-urilor deja conscacrate, precum Ramada, Golden Tulip sau Continental. Cea mai importantă inaugurare este hotelul de cinci stele Radisson SAS (fost Bucureşti), care a depăşit Hotel Marriott, până de curând cel mai mare hotel de cinci stele ca număr de camere din România.
 
România va beneficia de fonduri europene de 32 miliarde euro, în următorii cinci ani pentru dezvoltarea turismului, iar pentru dezvoltarea infrastructurii turistice trebuie să cheltuiască suma de 330 milioane euro, până în 2013.
 
Pentru promovarea turistică, România are alocată suma de 150 milioane euro, iar pentru dezvoltarea turismului balnear, 800 milioane euro, până în 2013.
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.