„Gheorghe Nichita a fost informator al Securităţii, cu angajament scris, cu note informative şi cu state de plată”

0
  • Informaţie de Presă
 
Marţi, 27 mai 2008, printr-o declaraţie politică în conferinţă de presă, am cerut public CNSAS un răspuns oficial la cererea pe care am înregistrat-o în data de 25 aprilie, privind situaţia colaborării cu structurile Securităţii, pentru un număr de 5 (cinci) candidaţi importanţi la alegerile locale din judeţul Iaşi.
 
Potrivit declaraţiei politice, am anunţat public faptul că deţin informaţii certe, potrivit cărora printre cei cinci candidaţi există două cazuri de declaraţie în fals la dosarul de candidatură. Am mai anunţat faptul că, dată fiind depăşirea a 30 de zile de la data solicitării adresate CNSAS, dacă până joi 29 mai, orele 14.00, nu primesc un răspuns oficial, voi fi nevoit să comunic eu public numele celor doi candidaţi, din respect pentru dreptul alegătorilor de a fi în cunoştinţă de cauză la data legerilor locale.
 
În şedinţa de astăzi a Colegiului CNSAS, nu s-a luat în discuţie nici un candidat de la Iaşi.
 
Deoarece nu am primit nici astăzi (penultima zi de campanie electorală) un răspuns oficial de la CNSAS, îmi completez declaraţia politică prezentată în conferinţa de presă cu următoarele precizări:
 
– Candidatul PSD pentru funcţia de Primar al municipiului Iaşi, Gheorghe Nichita, a declarat în fals, la depunerea candidaturii, faptul că nu ar fi fost colaborator al fostei Securităţi.
Sub numele conspirativ „Mihai”, Gheorghe Nichita a fost informator al Securităţii, cu angajament scris, cu note informative şi cu state de plată prin care a încasat bani pentru notele informative furnizate Securităţii.
 
– Candidatul PSD pentru funcţia de Preşedinte al Consiliului Judeţean Iaşi, Constantin Simirad, figurează într-un dosar de reţea al fostei Securităţi, fiind custode al unei case conspirative.
Din acest motiv, în anul 2006, Constantin Simirad a fost comunicat autorităţilor române, de către autorităţile SUA, pe lista diplomaţilor cărora li se interzice dreptul de acces la informaţii clasificate NATO.
 
Ca urmare a acestei cerinţe NATO, în acelaşi an, Ministerul Afacerilor Externe a iniţiat rechemarea de la post a ambasadorului în Cuba, înainte de încheierea mandatului.
 
Este datoria şi dreptul exclusiv al CNSAS să pună oficial la dispoziţia publicului documentele şi informaţiile detaliate privind cele două cazuri.
 
Menţionez faptul că cei doi au obţinut în trecut certificate CNSAS, privind ne-colaborarea cu fosta Securitate, în condiţiile vechii legi CNSAS, în care dosarele lor au fost reţinute în aşa-numita rezervă privind siguranţa naţională.
 
Potrivit noilor prevederi legale (OUG 24/2008) începând din ianuarie 2008, CNSAS are acces nelimitat la absolut toate dosarele.
 
Ca urmare, tot potrivit noii legi a CNSAS, adeverinţele vechi urmează a fi actualizate cu noile informaţii disponibile prin accesul la dosarele protejate în trecut.
 
Senator Dan Cârlan
loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.