Parabenii folosiţi la fabricarea cosmeticelor „sunt vinovaţi de formarea unor tumori mamare”

0
  • Interviu cu directorul companiei "Genmar Cosmetics", Mariana Tudorache
 
Firma "Genmar Cosmetics" produce şi comercializează produse dermato-cosmetice, folosind cele mai noi concepţii apărute pe plan mondial privind principiile active de protecţie şi regenerare coroborate cu date de ultima oră despre acţiunea factorilor de mediul asupra epidermei.
 
 
– Vă rugăm să prezentaţi gama de produse pe care o oferă "Genmar Cosmetics"!
– Compania noastră oferă o gamă largă de produse cu efecte terapeutice, de relaxare, obţinute din substanţe naturale, fără a folosi parfumuri, ci numai uleiuri esenţiale pentru a crea o anumită stare. Gama Spa conţine uleiuri de masaj obţinute din uleiuri esenţiale şi fragmente de fructe, geluri de duş, creme de corp cu micronizat de strugure şi jojoba, săruri efervescente pentru baie, săpunuri naturale hand-made şi lumânări parfumate. Gama de îngrijire facială constă în 10 creme, care au la bază principii active naturale şi măşti cosmetice şi de întreţinere, dar şi demachiante şi loţiuni faciale cu extracte naturale. Mai avem şi o gamă de săpunuri lichide şi intime şi produse împotriva petelor, precum şi pentru îngrijirea picioarelor.
 
– Cărui segment de piaţă se adresează aceste produse?
– Produsele noastre se adresează populaţiei cu venituri medii, atât femeilor, cât şi bărbaţilor. Dar pentru că aceştia din urmă nu prea cumpără cosmetice, pentru ei avem doar o cremă hidratantă, un gel de picioare şi geluri de duş cu note masculine.
 
– Produsele dumneavoastră se adresează şi copiilor?
– Avem şi produse pentru copii, dar deocamdată le-am retras din vânzare, pentru că dorim să îmbunătăţim această gamă, urmând să fie lansată anul viitor.
 
– Care sunt cele mai apreciate produse?
– Săpunul intim Herbagen cu extract de echinaceea este foarte căutat datorită parfumului plăcut, efectului calmant şi PH-ului neutru. Săpunul facial Herbagen este apreciat pentru că oferă o spălare blândă, fără a distruge stratul lipidic al epidermei, putând fi folosit şi ca demachiant. Crema Herbagen cu colagen marin are un efect hidratant vizibil reparator. Cea de călcâie, Keritogen, înlătură pielea de pe tegumentele îngroşate, iar antiperspirantul Herbagen pentru picioare, atât în formă de gel, cât şi spray, este căutat pentru efectul privind absorbţia transpiraţiei. Un alt produs important pentru afacerea noastră este crema de faţă antirid Miorelax, prezentată într-o cutie de 30 grame, cu efect de relaxare musculară. Aceasta se vrea a fi un înlocuitor al botoxului (substanţă injectabilă folosită în chirurgia plastică pentru relaxarea ridurilor), dar care nu are însă acelaşi efect. Această cremă relaxează destul de mult ridurile şi este un produs natural, spre deosebire de botox, care este o toxină.
 
– Ce materii prime folosiţi pentru obţinerea produselor dumneavoastră?
– Produsele noastre conţin principii active naturale: proteine vegetale, ulei de avocado, ulei argan, fitoceramide, colagen marin, unt de shea, ceai verde şi altele, de rozmarin, nalbă, măceşe, salvie – cu efecte imediate de hidratare, hrănire şi antirid. Toate aceste materii prime le luăm de la cele mai importante laboratoare din Europa şi SUA, furnizoare ale principalelor firme de cosmetice cunoscute.
 
– Aveţi furnizori şi din România?
– Nu prea avem furnizori din România, de aici achiziţionăm doar câteva extracte. Din păcate, producţia chimică de substanţe active s-a degradat, tot ceea ce se producea înainte pe parte chimică sau materii prime pentru industria cosmetică sau farmaceutică nu mai există. Cât eram noi de puternici ca producători şi ca fabrici de chimie, acum nu se mai face nimic. Nu a interesat pe nimeni dezvoltarea în acest.
 
– Care a fost profitul net al companiei înregistrat în 2007?
– Vânzările totale pe 2007 au fost de 1.500.000 de euro, din care 20-25% a reprezentat profitul net, adică aproximativ 300.000 – 370.000 de euro.
 
– Care este profitul net înregistrat în primului trimestru al acestui an?
– Ţinând cont de fluctuaţiile monedei euro şi de faptul că nu ni s-a permis să mărim preţurile, suntem totuşi în creştere cu aproximativ 10% în ceea ce priveşte volumul producţiei, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.
 
– Ce cotă de piaţă aveţi în România?
– Cred că suntem al patrulea sau al cincilea producător român conform revistelor de specialitate, care fac anual statistici. În 2006 eram pe locul cinci, iar în 2007 cred că pe locul patru.
 
– Exportaţi produsele?
– Avem un contract de exclusivitate cu Turcia, unde exportăm aproximativ 5% din producţia noastră, dar nu avem deocamdată un volum mare de export. Avem planuri de dezvoltare şi vizăm în special ţări din Orient, dar nu doresc să ofer detalii în acest sens.
 
– Cât la sută din bugetul anual al companiei este destinat cercetării?
– Partea de cercetare este inclusă în preţul produsul şi nu pot aprecia o sumă.
 
– Ce puteţi spune despre tehnologia folosită?
– Tehnologia este una de ultimă generaţie, iar firma noastră deţine toate acreditările ISO:9001:2000, OHSAS:18001:1999, ISO:114001:2004. Laboratorul propriu de analize fizico-chimice este acreditat RENAR, ceea ce înseamnă că orice firmă sau companie de cosmetice din UE poate veni şi testa produsele sale aici.
 
– Când a avut loc ultima modernizare şi în ce a constat aceasta?
– Ultima modernizare a avut loc acum doi ani, în 2006, când am utilat laboratorul cu aparatură de testare a noilor produse aflate în curs de cercetare şi definitivare a tehnologiei de obţinere.
 
– Câţi angajaţi lucrează în compania dumneavoastră şi ce specializări au?
– Compania "Genmar" are 35 de angajaţi, numai farmacişti sau chimişti, dar avem şi numeroase colaborări cu medici dermatologi. Personalul nostru este specializat în ţară şi a participat la toate cursurile organizate de Camera de Comerţ şi Industrie a României.
 
– Câte produse fabricaţi în acest moment?
– Am început de la un singur produs, o cremă de călcâie, în 1994, iar în prezent producem 90 de articole. Venim acum cu o nouă gamă de creme care nu conţin parabeni. Aceştia sunt conservanţi folosiţi la fabricarea cosmeticelor, care, potrivit unor studii recente, sunt vinovaţi de formarea unor tumori mamare, care se pare că ajung în organism dacă se folosesc deodorante imediat după epilare, dar acest lucru nu s-a demonstrat cu certitudine.
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.