Operatorii de transport low-cost pierd teren în faţa marilor companii

0
 
Operatorii de transport low-cost din România pierd imagine în faţa marilor companii străine care au penetrat piaţa românească, iar pentru a rămâne competitivi trebuie să investească în logistică, a apreciat Tivadas Rontag, director în compania Petrom, într-o conferinţă privind sectorul european al transporturilor.
 
"Odată cu venirea firmelor străine, nu numai din domeniul transporturilor, ci în toate domeniile, cererile privind serviciile, calitatea acestora şi livrarea la termen au crescut, iar companiile din România nu mai pot spune acum că sunt ieftine şi că nu stiu sigur când vor face livrarea. Dacă vor să rămână în continuare pe piaţă, trebuie să facă multe investiţii în infrastructură, în soluţii IT.
 
Toate acestea presupun bani mulţi, nu numai pentru achiziţionare de camioane noi şi combustibil, ci şi pentru echipamente performante şi şoferi competenţi. Astfel că imaginea tradiţională a competitivităţii României de operator low-cost este pe cale de dispariţie", a apreciat Rontag.
 
Participanţii au abordat subiecte privind situaţia actuală a infrastructurii, structura costurilor şi profitabilitatea, noi soluţii tehnice şi IT, imaginea generală a industriei transporturilor din România.
 
Specialiştii internaţionali au prezentat metodele lor de succes pe care le-au adoptat în conducerea companiilor de transport: reducerea costurilor, motivarea şoferilor, dar şi situaţia actuală a infrastructurii din România şi probleme legate de mediu. Reprezentanţii companiilor străine prezenţi la conferinţă au prezentat metodele lor de succes în conducerea companiilor de transport, vorbind despre reducerea costurilor, motivarea şoferilor. Ei au atras atenţia şi asupra situaţiei actuale a infrastructurii din România şi a problemelor legate de mediu.
 
Rontag a făcut o comparaţie cu situaţia de acum 10-15 ani, când transportul românesc nu era considerat un jucător important pe piaţa mondială şi când nu puteau fi văzute atât de multe camioane româneşti pe autostrăzile europene.
 
Acesta a spus ca transportul intern românesc a fost dominat de companiile locale, dar acum există o tendinţă de schimbare, iar companiile româneşti sunt în competiţie cu firme din Europa şi tot mai mulţi investitori străini vin acaparând anumite cote de piaţă.
 
"Transportul este locomotiva economiei. În România el reprezintă aproximativ 15% din Produsul Intern Brut. România se află la intersecţia dintre est şi vest, nord şi sud. Este una dintre rutele de transport cele mai importante în transportul produselor. În România, există câteva tendinţe importante astăzi şi probabil una dintre cele mai importante este că transportul românesc devine internaţional, cu adevărat internaţional", a spus Tivadar.
 
O altă tendinţă evidenţiată pe această piaţă este polarizarea şi aceasta a afăcut, de asemenea, obiectul discuţiilor.
 
"Companiile mijlocii se află într-o poziţie dificilă. Cele mari au început să acapareze tot mai mult din piaţă, cumpără afaceri şi le conduc. Companiile mici sunt, totuşi, flexibile şi se pot potrivi într-o anumită nişă de piaţă, dar cele mijlocii dispar. Aceasta este o tendinţă europeană şi este, de asemenea, vizibilă şi în România", a avertizat Rontag.
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.