Numărul abonaţilor la serviciile de comunicaţii prin cablu a depăşit 4,5 milioane

0
 
Numărul abonaţilor la serviciile de comunicaţii prin cablu, în România, a depăşit 4,5 milioane, alte două milioane fiind abonaţi ai serviciilor de televiziune prin satelit, a declarat preşedintele Asociaţiei de Comunicaţii prin Cablu (ACC), Radu Petric.
 
"ACC acoperă peste 70-80% din piaţa comunicaţiilor prin cablu, în condiţiile în care, în prezent, există la nivelul întregii ţări peste 500 de operatori. Cei mai mari, UPC şi RCS&RDS, îşi împart aproximativ jumătate din această piaţă", a spus Petric.
 
Preţul serviciilor de televiziune prin cablu în România este cel mai mic din Europa, acesta înregistrând o medie de 5 euro/lună, în timp ce în ţările UE media depăşeşte 12 euro/lună.
 
"În Ungaria, abonamentele la serviciile de cablu se ridică la 12 euro pe lună, iar în Bulgaria la circa nouă euro. Pe măsură ce înaintăm către ţările din vestul Europei, abonamentele la aceste servicii ajung şi la 30 de euro pe lună. La ora actuală, operatorii de pe piaţa românească sunt extrem de agresivi din acest punct de vedere încât cei din afară consideră că este foarte greu să mai intri pe o piaţă atât de concurenţială", a mai adăugat preşedintele ACC.
 
Acesta consideră că în perioada următoare nu vor avea loc tranzacţii semnificative pe piaţa comunicaţiilor din cablu. "Cei doi mari jucători de cablu au achiziţionat operatori mai mici în ultimii ani, inclusiv aşa-numitele «reţele de cartier», de aceea nu cred că în perioada următoare vor mai avea loc alte achiziţii semnificative pe această piaţă", a mai spus preşedintele ACC.
 
La finele lui 2007, numărul furnizorilor de servicii de retransmisie a programelor audiovizuale operaţionale era de 572, din care 566 erau furnizori prin reţele de cablu, 5 prin reţele de satelit, 1 – prin tehnologie IP şi alte suporturi – 1.
 
Conform raportului ANRCTI, la 31 decembrie 2007 se înregistra o creştere cu peste 19% a numărului total de abonaţi la serviciile de retransmisie a programelor audiovizuale faţă de finele anului 2006, creşterea fiind datorată în special consolidării gradului de utilizare a soluţiilor alternative la cablu – numai transmisia digitală prin satelit "direct-to-home"' a înregistrat o creştere anuală de 177% – care au atras o parte din clienţii din zonele rurale şi urbane fără acces la mijloace de recepţionare a serviciilor de programe de televiziune comerciale.
 
Rata de penetrare la nivel de gospodării a serviciilor de retransmisie a programelor audiovizuale a atins valoarea de 71,7%, înregistrându-se o creştere de 9,3 puncte procentuale faţă de jumătatea anului 2007, respectiv de 11,6% faţă de sfârşitul anului 2006.
 
Conform datelor estimative furnizate de Autoritatea Naţională de Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei (ANRCTI), valoarea totală a pieţei de comunicaţii din România ar putea atinge circa 5 miliarde de euro, în 2007, iar pentru 2008, menţinând acelaşi ritm de creştere, ar putea depăşi 6 miliarde de euro. Datele oficiale pentru 2007 vor fi anunţate de ANRCTI în a doua parte a anului 2008.
loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.