Produsele inovative româneşti nu ies pe piaţa europeană

0
 
Produsele inovative româneşti nu ies pe piaţa europeană, iar în industrie "se lucrează haotic", au arătat membrii Grupului de Reflecţie "Convergenţa Economică şi Socială a României cu UE", care s-au întâlnit la Camera de Comerţ şi Industrie a României.
 
Potrivit unui comunicat al CCIR, specialiştii prezenţi au arătat că este nevoie de training în domeniul internaţionalizării firmelor mici şi mijlocii, care, în ultima perioadă, au dat faliment în proporţie de 25%.
 
În pofida acestor premise care fac ca IMM-urile din România să pornească de pe o poziţie inferioară celor din Uniunea Europeană, rezultatele obţinute cu produsele inovative sunt comparabile.
 
Astfel, în cazul unui procent de 20,55% din întreprinderile mici şi mijlocii româneşti, 6 până la 10% din cifra de afaceri rezultă din vânzarea produselor sau a serviciilor noi. Aproape la fel de multe IMM-uri (18,68%) obţin între 11 şi 20 de procente din cifra de afaceri prin comercializarea unor astfel de produse şi servicii, iar pentru 13,3% dintre IMM-uri, produsele şi serviciile noi aduc între 21 şi 50 de procente din totalul încasărilor. Numai 8% din firme reuşesc să obţină peste jumătate din venituri provenind din produse inovative.
 
IMM-urile din ţările membre acordă o mai mare atenţie inovaţiei. 89% dintre acestea nu au făcut investiţii cu caracter inovativ, iar 15% dintre ele au alocat între 21 – 50% din totalul investiţiilor inovaţiilor.
loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.