Renault a deschis oficial centrul de design de la Bucureşti

0
 
Grupul Renault a inaugurat (vineri, 30 mai 2008), la Bucureşti, centrul de design Renault Europa Centrală, al şaselea centru de design deţinut de producătorul francez pe plan mondial.
 
Centrul este operaţional din septembrie 2007 şi are în prezent 15 angajaţi, de şase naţionalităţi, din România, Franţa Rusia, Canada, Slovenia şi Bulgaria, numărul acestora urmând să ajungă la 30 până în 2009.
 
În cadrul demersului său de internaţionalizare, Grupul Renault (cu mărcile Renault Dacia şi Renault Samsung Motors) a dezvoltat, începând din 1999, o reţea de centre de design, pornind de la centrul principal, situat în Franţa, la Guyancourt. După Barcelona, Paris, Seul, Bombay şi Sao Paulo (inaugurat în aprilie anul acesta), studioul de design din Bucureşti reprezintă al şaselea centru de creaţie din această reţea.
 
Centrul de design este situat în centrul Capitalei, pe strada Pitar Moş, în fostul sediu al ambasadei Elveţiei, şi face parte din proiectul Renault Technologie Roumanie, centrul de inginerie regional al Renault, care are ca misiune dezvoltarea de proiecte de vehicule şi de mecanică pentru uzinele din zona Euromed (Europa Orientală, Rusia, regiunea Maghreb, Turcia).
 
Misiunea centrelor de design Renault este de a dezvolta proiecte cât mai aproape de pieţele pe care vor fi comercializate automobilele, a declarat Patrick le Quement, director de design industrial la Renault.
 
El a precizat că grupul francez a ales România pentru că se află în centrul regiunii Euromed, care cuprinde pieţe strategice pentru Renault, oferă resurse umane calificate şi o bază universitară bună.
 
Centrul de design va dezvolta numeroase proiecte, nu numai pe platforma Logan, a mai spus Patrick le Quement.
 
La rândul său, Patrick Lecharpy, director de design, a spus că acest centru are un scop strategic, fiind situat aproape de uzina Renault de la Piteşti şi de centrul de dezvoltare tehnică din nordul Bucureştiului. Centru va realiza proiecte pentru pieţele Europei Centrale şi de Est, pentru mărcile Renault şi Dacia.
 
Christian Esteve, responsabilul grupului Renault pentru regiunea Euromed, a declarat că un centru de design este "ultima buclă" pentru un constructor de automobile prezent pe o piaţă şi că acum 10 ani nu credea că acest lucru ar fi posibil în România.
 
Ambasadorul Franţei la Bucureşti, Paul Henri, a afirmat că centrul de design inaugurat vineri este simbolic pentru evoluţia investiţiilor Renault în România şi a invitat companiile franceze să investească în creativitate în România.
 
Renault Technologie Roumanie este un proiect cu trei locaţii – una la Piteşti, pentru asistenţa tehnică pentru uzină, una la Bucureşti – pentru proiectare, şi una la Titu, care va deveni operaţională până la sfârşitul acestui an şi care va reprezenta centrul de testare pentru maşini.
 
Industria auto devine un pol de competitivitate al economiei româneşti
 
Industria de automobile devine unul dintre polii de competitivitate ai economiei româneşti, a declarat primul-ministru Călin Popescu-Tăriceanu, cu prilejul inaugurării Centrului de design Renault.
 
Şeful Executivului a subliniat că astfel de investiţii pun în valoare resursa umană şi de creativitate din România.
 
"Demonstrăm că, şi cu ajutorul partenerilor de la Renault, în România putem şi trebuie să folosim resursa umană, creativitatea şi inteligenţa. Atuul României pe termen lung nu trebuie să fie preţul scăzut al forţei de muncă. Vreau ca România, ca o adevărată ţară europeană, să îşi poată pune în valoare capacitatea umană", a afirmat Călin Popescu-Tăriceanu.
 
El a subliniat că Centrul tehnologic Renault de la Titu, noul Centru de design, investiţiile Renault şi Ford din ţara noastră contribuie la conturarea unui pol de competitivitate al economiei româneşti, bazat pe industria auto.
 
Prin obiectivele de producţie pe care şi le-a propus Renault, precum şi prin noua fabrică Ford de la Craiova, România va ajunge cea mai importantă producătoare de automobile din Europa Centrală şi de Est.
 
Premierul a evocat, totodată, şi primele discuţii purtate cu Renault, în 1997, pe când era ministru al Industriilor, subliniind că pe atunci nu spera că se poate ajunge la un proiect atât de dezvoltat.
 
În acest context, Tăriceanu a arătat că grupul PSA a răspuns negativ ideii ca investitorul care urma să preia fabrica de la Piteşti, să creeze un automobil ieftin pentru pieţele emergente, însă Renault s-a dovedit deschis la o asemenea idee şi a putut beneficia de pe urma ei.
 
"De la o investiţie importantă s-a ajuns astăzi la un proiect de mare amploare", a subliniat premierul Tăriceanu.
 
După inaugurarea Centrului, premierul Tăriceanu, alături de ambasadorul Franţei la Bucureşti, Henri Paul, şi de echipa de designeri a Renault a inaugurat un nou prototip Dacia Logan Pick-up.
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.