RAR: Românii au importat cu 35% mai multe autovehicule second-hand in luna august

0
 
Românii au importat 44.115 autovehicule second-hand in luna august, in crestere cu 35%, potrivit datelor remise de Registrul Auto Român. În luna precedenta, iulie, s-au inregistrat 32.696 vehicule la mâna a doua, iar in iunie 20.242 vehicule. Modificarea taxei auto a majorat numarul de masini auto second-hand importate, noua forma a taxei intrând in vigoare de la 1 iulie.
 
Taxa de poluare este calculata pe baza mai multor coeficienti, stabiliti in functie de gradul de poluare a motorului (normele Euro) si emisiile de dioxid de carbon. Formulei standard de calcul i se vor aplica mai multi coeficienti de reducere a taxei care vor tine cont de vechimea masinii, starea tehnica generala a acesteia, nivelul de dotare si rulaj. Noua varianta a taxei de poluare auto prevede scaderea nivelului taxei in functie de vechimea autoturismului si gradul de poluare.
 
Pentru autovehiculele cu norma de poluare Euro 4 sau Euro 3, taxa se calculeaza pe baza unei formule care tine cont de emisiile de dioxid de carbon (CO2) si taxa specifica exprimata in euro/1 gram CO2, de norma de poluare, de taxa specifica exprimata in euro/1 cmc. Formula de calcul include si o cota de reducere a taxei.
 
De exemplu, pentru un autoturism Logan nou cu motor de 1.400 centimetri cubi (cmc), cu norma de poluare Euro 4, taxa a crescut de la 160 euro, in prezent, la 196 euro, pentru un autoturism Ford Focus Euro 3, cu o vechime de 4-5 ani, cu motor de 1.600 cmc, taxa a scazut de la 1.140 euro la 208 euro, pentru un autoturism Wolkswagen Golf Euro 2, cu motor de 1.900 cmc si o vechime de 8-10 ani, taxa a scazut de la 3.806 euro, la 1.492 euro.
 
Pentru un autoturism Mercedes cu Euro 1, cu motor de 3.000 cmc si o vechime de 15 ani, taxa a fost redusa de la 7.727 la 3.360 euro, iar pentru un Jeep non-euro cu o capacitate de 2.500 cmc si o vechime mai mare de 15 ani, taxa a scazut de la 7.155 euro la 3.750. Se pare ca România va avea acelasi trend ca si Polonia, unde piata a fost invadata dupa intrarea in Uniunea Europeana de 3,3 milioane de vehicule de ocazie.
 
În 2005, vehiculele importate mai vechi de 15 ani reprezentau 56% din totalul importurilor, iar in primele 10 luni din 2007 au intrat in tara 825.000 vehicule de ocazie. România are cel mai vechi parc auto din Europa. Din cele 3,5-4 milioane autovehicule aflate in circulatie 25% au peste 20 de ani, iar 45% au peste 15 ani. Cele sase milioane vehicule cu vechime peste 15 ani polueaza la fel de mult in materie de emisii de CO2 ca 80 de milioane de masini Euro 4.
loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.