Produsele piratate aduc pierderi anuale de 35 de miliarde euro companiilor europene

0
 
Tot mai multi consumatori europeni cumpara in mod constient si chiar sistematic produse falsificate, pagubind companiile din Europa cu aproximativ 35 de miliarde euro pe an, releva un studiu condus de renumita firma de audit Ernst & Young si preluat de cotidianul austriac Die Presse. Prin piratarea produselor si a marcilor, producatorii de bunuri de consum europeni sufera anual prejudicii in valoare de circa 35 de miliarde de euro, ceea ce reprezinta aproximativ 2% din cifra de lor afaceri, reiese din cercetarea intreprinsa de Ernst & Young.
 
„Cumpararea de produse falsificate este vazuta de consumatori drept un pacat minor, insa acest fenomen reprezinta o adevarata amenintare la adresa multor companii”, a spus asociatul Ernst & Young din Austria, Markus Jandl. Doua treimi dintre firmele intervievate sunt afectate constant de contrafaceri. Numai autoritatile vamale ale Uniunii Europene au confiscat in 2007 peste 79 de milioane de imitatii, iar firmele occidentale se asteapta in anii urmatori la o crestere a contrafacerilor la toate categoriile de produse, se arata in studiu.
 
Fiecare al IV-lea consumator consultat de autorii studiului a achizitionat deja copii contrafacute, in timp ce noua din zece nu considera ca, prin cumpararea de produse falsificate, imaginea lor nu ar avea de suferit in ochii prietenilor si ai rudelor. Studiul a aratat de asemenea ca „tot mai multi oameni cumpara bunuri contrafacute in mod sistematic, desi sunt constienti de riscurile posibile”, a declarat Jandl. Cu toate acestea, 67% dintre participantii la studiu iau in calcul riscurile unor accidente, din cauza materialelor de calitate inferioare din produsele piratate.
 
61% dintre consumatori nu se gândesc la riscurile de afectare a sanatatii datorate utilizarii falsurilor, dar aproape jumatate dintre ei (48%) se asteapta la riscuri financiare. Trei sferturi dintre europeni (74%) sunt perfect constienti ca in procesul de producere si de desfacere pe piata a falsurilor sunt implicate bande criminale, iar 79% stiu ca de cele mai multe ori nu sunt respectate conditiile de mediu si drepturile minime ale angajatilor.
 
În concluzie, firma internationala de audit a cerut companiilor occidentale sa se organizeze mai bine si sa se preocupe mai mult pentru securizarea propriilor produse, masurile legislative nationale nefiind suficiente pentru a stopa fenomenul contrafacerilor. Studiul Ernst & Young privind atitudinea fata de produsele contrafacute si efectul lor pe piata europeana s-a realizat pe un esantion de 2.500 de consumatori europeni si la 27 de firme producatoare de bunuri de consum.
loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.