Constructorul pasajului subteran de la Baneasa mai cere 5 milioane de lei pentru lucrari

0
 
Compania portugheza Lena, constructorul pasajului rutier subteran din apropierea Aeroportului Baneasa, a solicitat o suplimentare de cinci milioane lei (1,4 milioane euro) pentru a finaliza lucrarile la pasaj, suma necesara pentru mutarea unor utilitati si construirea unor pasarele pietonale, potrivit datelor remise de Ministerul Transporturilor.
 
Compania a transmis o solicitare catre Ministerul Transporturilor prin care majorarea costurilor cu cinci milioane de lei pentru mutarea retelelor electrice din zona si a retelelor de iluminat public, precum si pentru construirea unor pasarele pietonale. În proiectul initial pietonii trebuiau sa traverseze intersectia tot in spatii amenajate in subteran, dar prezenta numeroaselor utilitati in zona, de la iluminat public la canalizare si sistemul de retentie a apei pluviale au facut ca proiectul sa fie modificat astfel incât sa fie construite doua pasarele pietonale suspendate.
 
Lucrarile la pasaj vor costa circa 48 milioane de lei, dupa ce sumele aferente pentru construire au venit ca suplimentare a proiectul initial de extindere la trei benzi pe sens si constructie a doua pasaje suspendate pe DN 1, contract câstigat de compania Lena. Ministerul Transporturilor a decis ca lucrarea de construire a pasajului subteran din zona Baneasa sa fie atribuita direct, fara licitatie, tot companie Lena, care lucrase in apropiere la celelalte obiective de pe DN 1.
 
Contractul initial de construire a celor doua pasaje suspendate si de extindere a DN1, cu o valoare de 97 milioane lei, a fost suplimentate astfel cu circa 50%. La suma initiala ca suplimentare, de 43 milioane de lei (peste zece milioane de euro), se vor adauga, daca ministerul va aproba solicitarea Lena, alte cinci milioane lei (1,4 milioane de euro).
 
Circulatia pe DN1 este ingreunata de intersectia dintre Bulevardul Aerogarii si Bulevardul Ion Ionescu de la Brad, solutia aleasa de reprezentantii Ministerului Transporturilor fiind construirea unui pasaj subteran, care sa permita fluidizarea circulatiei. Pasajul va avea patru benzi, câte doua pe fiecare sens de mers. Proiectul privind pasajul subteran de la iesirea din Bucuresti urmareste asigurarea virajelor catre Otopeni, respectiv catre bulevardul Aerogarii, realizarea unor benzi de circulatie la nivelul superior pasajului si a unei intersectii giratorii, constructia unei zone centrale inelare cu raza de 16 metri si o parte carosabila cu latimea de 14 metri.
 
Planul vizeaza, de asemenea, intreruperea vizibilitatii asupra terenului situat dupa intersectie, prin realizarea pe suprafata insulei centrale a unei amenajari peisagistice, realizarea de insule separatoare, instalarea de indicatoare rutiere de presemnalizare a directiilor de mers pentru perceperea pasajului inferior si a intersectiei giratorii. Lucrarile la pasaje, care ar trebui sa fie gata la jumatatea anului viitor, sunt ingreunate de lucrarile edilitare complexe din zona. Astfel daca Lena se va ocupa de o parte a retelelor de utilitati, Primaria Capitalei va expropria 5.700 de metri patrati de teren de pe domeniul public din apropierea pasajului, va muta conducte de gaze naturale din apropiere si va construi sistemul de retentie a apei pluviale.
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.