Ludovic Orban e cu ochii pe firmele de constructii

0
 
Ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, a inspectat santierele de la centura Timisoarei si un tronson rutier dintre Timisoara-Lugoj. Potrivit ministrului Transporturilor, firma spaniola care executa lucrarile de constructie a infrastructurii rutiere pentru centura de ocolire a Timisoarei si un tronson de pe DN6, Timisoara-Lugoj, a tratat acest contract ca pe oricare altul.
 
"Nu ma intereseaza ce solutii gasesc, dar este evident ca nu pot continua lucrarea in modul in care au inceput-o, pentru ca sunt unele elemente ale proiectului care nu sunt optime, referitor la mobilizarea echipei. Le-am solicitat ca, pâna la finele lui noiembrie, sa fie asigurata fluenta circulatiei pe cel putin doua benzi, pe tronsonul Timisoara-Lugoj" a afirmat Orban.
 
Lucrarile la cele doua obiective au fost intrerupte de mai bine de 2 ani, din vina unei firme elene, care nu si-a respectat angajamentul asumat prin contract. Firma care trebuia sa execute cele doua proiecte a abandonat santierul la 30% din proiect, in conditiile in care, investitia trebuia sa fie predata in iulie 2006. Tronsonul rutier de pe DN6, dintre cele doua municipii ale judetului, are o lungime de 52,6 km, iar investitia se ridica la 26,5 milioane de dolari.
 
Santierul a fost deschis in anul 2002, dar au fost realizati doar 4,5 km de reparatii si 17 km de largire a carosabilului, pentru care au fost cheltuiti cinci milioane de dolari. În ceea ce priveste tronsonul banatean al coridorul IV paneuropean, ministrul Orban a anuntat ca pâna la 20 septembrie se va semna contractul cu firma constructoare. "Suntem pregatiti sa depunem cererea de finantare la Comisia Europeana spre finantare", a precizat ministrul Transporturilor. Lucrarile vor trebui finalizate in maximum 24-30 de luni de la deschiderea santierului.
 
Cea mai dificila etapa a proiectului a fost, pâna acum, stabilirea exacta a traseului care va lega Sud-Vestul Aradului de Nord-Estul Timisoarei, deoarece a trebuit sa se ia in calcul zonele de dezvoltare din apropierea celor doua orase. De aceea, administratiile celor doua judete, Compania Nationala de Autostrazi, care este beneficiarul lucrarii, impreuna cu Ministerul Transporturilor, au convenit ca traseul trebuie sa fie plasat la nord de Aeroportul International „Traian Vuia” Timisoara si nu intre Timisoara si aeroport, tocmai pentru a permite Timisoarei sa se dezvolte in acest spatiu.
 
Sectorul de autostrada care trece prin Timis, si va uni Aradul de Timisoara, masoara 49 km, jumatate din aceasta lungime fiind in Timis. Autostrada va lega România de Europa Occidentala, iar portiunea româneasca a coridorului IV pan-european va face legatura intre Sibiu-Lugoj-Timisoara-Arad-Nadlac, spre Ungaria. Tronsonul dintre Timisoara si Arad va fi finantat, cu circa 200 de milioane de euro, de Banca Europeana de Investitii, iar Guvernul României va contribui cu suma de 70 de milioane de euro.
loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.