Noul Megane nu este suficient pentru revigorarea Renault

0
 
Modelul low-cost Logan, fabricat de producatorul francez de automobile Renault in România, s-a dovedit o reala revelatie, ajutând concernul francez sa isi acopere pierderile inregistrate de alte modele. În pofida pretului mic al modelului, Renault obtine acum una din cele mai mari marje operationale din industria de profil, de 8% la fiecare masina Logan produsa si vânduta, depasind marja de profit operational de 6% stabilita intregului concern pentru 2009, de directorul executiv al Renault, Carlos Ghosn, relateaza publicatia britanica Financial Times.
 
Ghosn este insa constient ca nu poate conta pe un singur model, indiferent cât succes ar avea acesta, pentru a asigura viitorul Renault. Totul pare sa depinda in acest moment de noul Megane, in trecut principala atractie a concernului, considerat cel mai bine vândut model de pe piata europeana intre 2004 si 2005.
 
Realitatea l-a prins din urma pe Ghosn, cel supranumit „cost-killer”. Restructurarile si reducerea costurilor nu s-au dovedit suficiente pentru a obtine profit, asa ca Renault a scos pe piata noi modele. Pâna in prezent, succesul acestora a fost controversat, in conditiile in care relansarea modelului Laguna a fost considerata o dezamagire, iar noul Twingo, la categoria „small” nu s-a ridicat la inaltimea asteptarilor, fiind depasit in preferintele cumparatorilor de noul mini Fiat 500. În aceste conditii, atunci când vine vorba de Noul Megane, asteptat pe piata in luna noiembrie, celebrul manager de la Renault nu da dovada de bravada sa obisnuita.
 
Piata europeana, responsabila pentru 70% din vânzarile de Megane, nu sa semne de revenire, iar competitorii lanseaza modele de clasa medie in aceasta toamna. Chiar si pentru un manager vedeta cum este Ghosn, a-si indeplini obiectivele ambitioase devine cu atât mai dificil, mai ales daca piata europeana nu isi revine la sfârsitul anului viitor. Este posibil ca Ghosn sa regrete acum ca nu a indraznit sa actioneze la inaltimea reputatiei sale, adoptând de la inceput o atitudine mai dura in ceea ce priveste restructurarile, asa cum a facut-o rivalul sau rival de la Peugeot, Christian Streiff.
 
Ghosn se dovedeste insa si un personaj pragmatic. Astfel, ultimul sau plan de restructurare, confirmat de Renault cu o zi in urma, prevede reducerea a 6.000 de locuri de munca, dintre care 4.000 in Franta, ca urmare a scaderii cererii de automobile. Atunci când a ajuns la Renault in urma cu trei ani, dupa un succes spectaculos cu partenerul japonez al companiei franceze, Nissan, Ghosn a fost extrem de atent sa nu puna in fata sindicatelor franceze practicile sale de restructurare masiva pentru care era cunoscut. Azi insa, daca ar fi preferat de la inceput pragmatismul diplomatiei nu ar mai fi existat atâta scepticism in privinta posibilitatii sale de a-si indeplini obiectivele.
loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.